Recenzie si poze concert Bere Gratis la Teatrul National (guest post)

In urma cu doua seri a avut loc, la Teatrul National din Bucuresti, concertul trupei Bere Gratis. Unul dintre prietenii si cititorii nostri, Mircea, a fost acolo si a facut o recenzie in care ne povesteste ce s-a intamplat acolo si cum a simtit spectacolul.

Mai jos aveti recenzia si o serie de poze de la prietenii nostri de la Cat Music. Mie imi place articolul lui Mircea si parca imi pare rau ca nu am fost acolo. Voi ati fost acolo, v-a placut la fel de tare? 🙂

Bere Gratis – O colectie de neuitat

Acum doua zile am avut de ales: Gotan Project sau Bere Gratis. Gotan (dupa mine) e un simbol al sofisticarii muzicale, o expresie a cosmopolitismului multicultural atat de vizibil in marile capitale europene pe care le-am vizitat in ultimii ani. In coltul celalalt trona Bere Gratis, o formatie care in trecut se pierdea din punct de vedere al identitatii in suita de formatii aparute dupa ’90. Numai ca Gotan au avut de pierdut: sunt fan Bere Gratis de cativa ani asa ca alegerea in redactie a fost cat se poate de naturala.

Am intrat la cateva minute de la inceperea concertului si deja lumea era in picioare. M-am strecurat in fata si am vazut o formatie… incaltata in pantofi sport. Am crezut ca am gresit concertul, dar abia la final am inteles ca Puma sprijina industria muzicala. Cu o sala intreaga in picioare, cei sase membri ai formatiei alternau piese vechi cu piese de pe noul album.

Cu doua concerte Bere Gratis deja pe CD acasa, incercam sa vad diferente intre versiunile live anterioare si acest concert. Diferenta mare a constat in invitatii care au cantat impreuna cu solistul: Paula Seling, Smiley, Guess Who, Robert Turcescu (doar la chitara, dar intr-un jam session care m-a uluit) si evident, supriza de proportii a serii, virtuozul Gheoghe Zamfir care a ridicat sala in picioare cu doua melodii cantate in „duet”: Mitza la voce, Zamfir la nai. De cativa ani am avut ocazia sa vedem nenumarate concerte ale unor formatii straine. Principala frustrare a publicului roman este ca orice artist strain isi promoveaza ultimul album, in general concertele ingloband destul de putine hituri – piese vechi. Cu aceeasi inima stransa am venit la Bere Gratis. Nu am fost deloc dezamagit: concertul a durat putin peste doua ore, timp in care am reascultat la cald melodii precum: „Eu nu am sa te las„, „Ce n-a vazut Parisul„, „Ultrafete„, „Cineva ma iubeste„, „Iti mai aduci aminte„, „Vacanta la Roma„, „La tine as vrea sa vin„, si evident preferata mea (care m-a facut sa stau cu sufletul la gura, crezand ca o sa plec fara sa o ascult) „Pe strazi albastre” care a si incheiat concertul.

Intrasem cu sovaiala in Teatrul National. Imi era frica de ce voi vedea in sala. Imi era frica de pustani veniti „la oferta”, de femei singure care si-au facut cadou bilet si alte marasme din capul meu. Albumul „O colectie” include si piese de rezistenta din discografia trupei, dar si piese noi. Eu am venit cu gandul la piesele vechi, dar am fost placut surprins de un sound asemanator si la piesele noi.

Concertul a avut si un moment emotionant: in timpul uneia din melodiile din finalul concertului, Mitza a intrat printre spectatori, anuntand ca… cere pe cineva de nevasta. Sala a amutit, dar Mitza a continuat, cerand-o in numele unuia din spectatori pe logodnica lui, rugand-o sa accepte cererea in casatorie. Viitoarea mireasa a urmarit apoi cu lacrimi de bucurie restul concertului, dupa ce a incuviintat.

Am plecat ingandurat spre casa si am condus putin mai incet. Oricat de rosii as fi parut stopurile masinilor, oricat de albe ar fi parut farurile lor, oricat de galbeni ar fi parut peretii cladirilor vechi, luminati de Primarie, toate strazile (de la Teatrul National pana acasa) mi s-au parut … albastre.

Credit foto: LowLight