Recenzie si poze concert Damian Draghici – Jazz in the city

V-am tot vorbit despre concertul lui Damian Draghici – Jazz in the city. Am dat bilete la concurs iar ieri v-am dat prezentat poze si informatii de la conferinta de presa a evenimentului.

Showul de jazz organizat dupa conceptul Bright Light a avut loc aseara la Sala Palatului si a inceput la putin timp dupa orele 20:00. Sala a fost plina din ce am observat iar varsta medie a publicului era peste 30 de ani. Sonorizarea a fost foarte buna. Pe scena era Diane Schuur Quartet format din Randy Porter – pian, Scott Steed – bas si Reggie Jackson la tobe. Pe langa astea s-au mai alaturat Damian Draghici, la nai electric, acompaniat de maestrul clarinetului, Eddie Daniels, si una dintre cele mai bune artiste de muzica jazz din toate timpurile, Diane Schuur.

Spectacolul a avut 3 parti si a inclus numai melodii care l-au influentat pe artistul Draghici de-a lungul carierei sale, mai exact la inceputurile ei. Prima parte a fost marcata de Damian si Eddie prin piese ale unor giganti ai jazzului: Charlie Parker, Lee Morgan sau John Coltrane.

Damian a tinut sa ne spuna ca Giant Steps a lui John Coltrane este una dintre cele mai dificile piese de jazz si a fost challenging sa introduca naiul in melodia respectiva.

Va spuneam ieri ca va fi interesant de vazut cum va suna naiul electric pe muzica jazz – bepop. Desi apreciez genul acesta muzical si ma regasesc in el, poate ca sunt prea tanar si nu am reusit sa inteleg armonia dintre nai si restul orchestrei. Mi s-a parut ca nu se imbinau iar naiul suna prea strident pentru piesele respective. Sunetele erau prea ascutite.

Intre melodiile interpretate de Damian erau proiectate pe ecranele de pe scena filmulete cu unii dintre cei mai cunoscuti oameni din muzica jazz a ultimilor 30 de ani. Fiecare dintre acestia vorbea despre cat de genial este Damian Draghici la nai si cat de talentat este el ca artist. Da, sunt de acord cu faptul ca Draghici este un artist adevarat, multi-talentat si genial insa insa nu vad care au fost scopul proiectiilor respective.

Partea a doua a concertului a fost marcata de aparitia lui Diane Schuur. Prezenta ei pe scena a dominat aproape jumatate din spectacol. A fost un moment incredibil si plin de emotie atunci cand a cantat la pian (desi este oarba din nastere iar multi dintre cei din sala stiau asta). Nu am mai vazut de mult oamenii plangand la un spectacol.

Diane Schuur a inceput recitalul sau cu o dedicatie: „for my soulmate and my friend, Jackie”. Melodia interpretata a fost una dintre cele care mi-au ramas in cap dupa spectacol si pe care am cautat-o pe internet imediat ce am ajuns acasa: You Taught My Heart To Sing.

Diane are o voce incredibila, poate una dintre cele mai bune pe care le-am auzit vreodata: mi se parea ca suna atat de bine incat parca era o varianta de studio a melodiilor. Am fost fascinat de naturaletea cu care scotea whistle-urile si de felul in care gesticula si se bucura. Mi se parea un artist in starea lui naturala, in lumea lui in care se simte fericit facand ceea ce isi doreste cantand ceea ce vrea si improvizand. Iar publicul a simtit asta si a reactionat pe masura. Artista se hranea cu aplauzele si cu reactiile publicului si devenea entuziasmata de fiecare data cand reusea sa tina un sunet mai lung. A avut la un moment dat un whistle care a durat mai bine de 60 de secunde. Dupa ce l-a terminat a exclamat: „that was pretty cool, huh?” :)) .

La un moment dat Diane i-a invitat pe scena pe „the 2 jazz cats” – Eddie si Damian – aici a fost amuzant pentru ca uitase numele artistului roman. Melodia interpretata de ei a fost Taking a chance on love. Au mai urmat cateva melodii printre care una din The Sound of Music, una la pian si una in care a improvizat impreuna cu Eddie Daniels (care este jumatate roman deoarece mama lui e romanca).

Diane a iesit de pe scena in aplauzele intregii sali. A fost momentul culminant al serii. Publicul a fost fermecat de doamna Schuur. Dupa aceea au revenit Damian si Eddie pentru ultima parte a showului. Daniels a facut minuni la clarinet iar momentele de improvizatie au fost geniale.

A fost o seara reusita pe care atat iubitorii de muzica jazz cat si cei care au venit la eveniment crezand ca vor auzi ceva din Damian Draghici & Brothers au plecat acasa multumiti. Aici puteti afla mai multe despre Jazz in the city. Deviza sub care s-a desfasurat acest eveniment a fost: mari artisti de jazz redescopera Romania. Iar Romania redescopera jazz-ul.

Mai jos aveti poze facute de mine in timpul concertului. Sper sa va placa! 🙂 Astept si alte pareri de la cei care au mai fost prezenti la eveniment.