Recenzie si poze concert Lady Gaga @ Budapesta

In weekendul care a trecut o parte din echipa Monden.info (mai precis eu, Pyuric si Anca) a luat parte la un eveniment unic: concertul sustinut de Lady Gaga in Budapesta. Showul a facut parte din The Monster Ball Tour si a avut loc pe Papp László Budapest Sportaréna.

Eu am ajuns acolo datorita Orange Romania care m-a trimis impreuna cu castigatorii la concursul organizat de Orange Music. Au fost doi castigatori si cate un insotitor pentru fiecare dintre ei. Am facut un lucru inedit cu live-twitteringul din timpul concertului si din timpul excursiei (3 zile). Pentru acest lucru trebuie sa le multumesc celor de la Samsung pentru ca mi-au „imprumutat” un Samsung Galaxy Tab proaspat lansat saptamana trecuta.

Mai jos aveti recenzia concertului, cateva poze realizate de mine si alte poze din concert via Reuters. Stiu ca suna a cliseu, insa nu poate fi redat in cuvinte felul in care se simte showul live… A fost incredibil! 😉

The Monster Ball Tour este al 10lea cel mai de succes turneu al anului din punct de vedere al incasarilor avute pana in prezent (sursa). Turneul e considerat ca fiind „the first-ever pop electro opera” si tema showului este evolutia. Pentru Gaga piesele reprezinta „the personal demons that she had faced. Hence while developing the record Gaga spoke about original sin and demons inside human beings: „So we talked about growth, and that led us into this kind of scientific space, and we started talking about evolution and the evolution of humanity and how we begin as one thing, and we become another„.

Concertul era programat sa inceapa la 19:30 insa noi ne-am dus acolo cu o ora inainte crezand ca vom sta foarte mult la intrare. Cand am ajuns in fata arenei am crezut ca am intuit bine deoarece erau vreo 6 cozi uriase. Am fost suprinsi cand am vazut cat de repede se misca totul astfel ca in maxim 5 minute eram deja inauntru. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa mergem la Brand Shop, de unde puteai cumpara articole promotionale cu Lady Gaga. Ne-am luat tricouri, postere, tourbook-uri si multe altele. Dupa aceea ne-am dat seama ca a mai ramas ceva timp pana la inceperea showului asa ca am luat ceva de mancare si am inceput sa fim atenti la ce se intampla in jurul nostru. Am vazut cativa fani costumati si machiati special pentru acest concert. Faimosul tunet desenat pe fata, cutii de suc in par, ochelari de soare si tinute inspirate de cel mai popular personaj din ultimii ani – Lady Gaga.

Arena arata foarte bine, tavanul era acoperit cu lumini iar aerul conditionat a functionat bine. In afara de cateva locuri libere din fata scenei (unde probabil ca biletele aveau preturi foarte mari), sala era plina iar celelalte zone erau sold-out. Iar publicul era de toate varstele.

Showul a inceput la ora stabilita iar Semi Precious Weapons au intrat pe scena. Pe parcursul recitalului lor am ras incontinuu deoarece solistul trupei s-a dezbracat de pantaloni si a ramas in dresuri rupte si cizme acoperite cu sclipici. A fost un show rock in care chitaristul facea tot felul de tumbe pe scena si transmitea energia publicului. Semi Precious Weapons nu e o trupa cunoscuta la nivel international iar ei erau constienti de asta. De aceea, dupa fiecare piesa vorbeau despre Lady Gaga – au cantat in deschiderea ei inca din 2006, la primul lor concert, la New York, fiind prezenti doar… 18 oameni. De fiecare data cand ii rosteau numele sala exploda intr-un sunet asurzitor: „When we say Lady, you say Ga – ga!”

Dupa vreo 30 de minute de nebunie, SPW a iesit in aplauzele publicului. Dupa 30 de minute de pauza s-au stins luminile iar in sala nu se auzeau decat tipetele a 20 000 de oameni nerabdatori sa o vada pe cea ale carei showuri au fost comparate cu Michael Jackson si Madonna. De altfel, in respectiva pauza de 30 de minute s-au auzit doar piesele lui Michael Jackson.

La 20:30 au inceput sa fie proiectate imagini pe cortina din fata scenei. Deodata s-au aprins cateva lumini pe scena astfel ca se vedea conturul decorului. Cateva zeci de secunde mai tarziu, Lady Gaga se vedea in intuneric iar silueta ei era proiectata pe cortina. A inceput sa cante Dance In The Dark desi scena inca era acoperita si nu se vedea foarte mult din ce se intampla acolo. Literally, Dance In The Dark! Umbra proiectata pe coperta semana cu cea a unui monstru destul de urat.

Pe parcursul showului, am vazut numeroase proiectii („interludii” ) psychedelice iar decorul si costumatiile se schimbau incontinuu. Miscarile de dans au fost executate impecabil iar Gaga dansa cot la cot cu dansatorii. Pe scena am numarat aproximativ 21 de oameni – trupa, dansatorii si 3 backing vocals.

Lady Gaga a cantat live tot concertul si a ironizat faptul ca s-a scris despre ea ca ar face playback (a zis ca nu suporta playbackul). In permanenta, in discursurile sale a sustinut toleranta, increderea in propria persoana si libertatea personala.

A urmat proiectia unui videoclip fashion destul de socant (sange si imagini pe care nu le vezi la un concert de muzica pop) iar imediat dupa aceea Lady Gaga a intrat pe scena intr-un costum de calugarita sexy. Acesta a fost momentul in care sala a amutit. Pentru mine nu era ceva nou deoarece stiam care sunt costumele purtate in timpul showului. Oamenii din Ungaria nu sunt atat de liberali precum americanii sau vestul Europei, astfel ca cei din sala erau stupefiati.

Se pare ca sala si-a revenit atunci cand Gaga a inceput sa inregistreze filmuletul in care accepta primul premiu MTV EMA 2010. Inainte de inceperea concertului, un travestit a urcat pe scena si ne-a explicat ca Gaga a fost nominalizata pentru 5 premii MTV EMA (decernarea avea loc in acelasi timp cu concertul, in Madrid) si ca, daca va castiga, Gaga va trebui sa opreasca totul ca sa inregistreze filmuletele de multumire. Asta s-a intamplat si in timpul piesei Lovegame. La finalul melodiei, totul s-a oprit brusc iar Gaga a inceput sa inregistreze mesajul pentru alte doua premii MTV EMA. Eu am postat direct pe Twitter ca ea a castigat, crezand ca se transmite live la TV… Am fost uimit cand am aflat ca pe TV mesajul a aparut abia o ora mai tarziu, deci am anuntat in premiera premiile. 😛 In total, a castigat 3 premii iar primul dintre ele l-a primit in backstage, inainte sa urce pe scena. Publicul a uitat de momentul in care Gaga parodia o calugarita iar acum era galagios.

In pauza dintre piesele din show Gaga a tinut cate un discurs in care promova mesajul pe care dorea sa il exprime. Inainte de melodia Boys a tinut sa spuna: „show ur gay pride!”. A urmat piesa Money Honey unde Gaga a aparut cu o roba lunga si o chitara electrica uriasa.

Cei 20 000 de Little Monsters s-au simtit special de fiecare data cand Mother Monster le-a zis ca ii iubeste (si a facut-o de multe ori). Credeam ca ei nu pot fi mai galagiosi de atat, insa piesa Telephone a declarat isterie in toata sala. Au urmat doua melodii lente: Speechless si You And I, cea din urma urmand sa fie inclusa pe viitorul album al artistei, Born This Way. Ambele au fost interpretate la pian iar la un moment dat ieseau flacari din el. In sala era o tensiune incredibila si se simtea emotia care plutea in aer. A fost cu adevarat un moment unic. Spre finalul melodiei, Gaga s-a urcat in picioare pe scaunul din fata pianului si canta din picioare. Cateva secunde mai tarziu, era intr-un picior pe scaun, cu mainile pe pian si cu tocul cizmei de la celalalt picior zgaria corzile chitaristului care venise langa ea. Publicul era in delir!

Un cerc urias a coborat din tavan si i-a acoperit pe Gaga si pe trupa ei de dansatori. Tavanul s-a ridicat iar Gaga nu mai era acolo. In cateva secunde, Gaga a aparut in alt colt al scenei, intr-un costum alb cu aripi care s-au deschis si se miscau in ritmul piesei So Happy I Could Die. Showul a fost electrizant iar platforma care a ridicat-o pe Lady Gaga pana aproape de tavan a fost uluitoare.

A urmat piesa care da titlul celui mai recent album lansat, Monster. Gaga a fost devorata de dansatorii sai iar restul serii a cantat cu „sange” pe ea. Dupa ceva timp si dansatorii erau plini de substanta rosie. Decorul a fost schimbat din nou astfel ca au aparut forme ce semanau cu niste crengi uriase de copaci. Mother Monster a intrebat: „do u think i’m sexy?” Bineinteles ca fanii ei o iubesc chiar si atunci cand e plina de sange.

Punctul culminant al serii a fost marcat de cel mai recent hit al artistei, Alejandro. Toata sala aplauda si canta la unison. Atmosfera era incendiara atat pe scena cat si in public. Finalul melodiei a fost marcat de doi dintre dansatori care au venit in fata publicului si s-au sarutat.

Un alt moment in care energia publicului a fost incredibila a fost Poker Face. Aproape toata sala era in picioare. Din punct de vedere al vanzarilor, Poker Face este cel mai de succes single lansat de Lady Gaga. Showul a continuat cu Paparazzi. Pe scena a aparut un monstru imens, cu ochii si gura luminate si cu brate uriase ce se miscau in toate directiile. Arata foarte bine si chiar reusea sa te sperie. Finalul melodiei a fost marcat de celebrul sutien din care ieseau scantei, facand senzatie in randul publicului. Dupa aceea Gaga a zis ca asta a fost tot si a iesit din scena fara sa ne salute.

Stiam ca urmeaza bisul insa nu stiam cum se va intampla asta: toata sala a inceput sa tropaie. Se simtea de parca era un cutremur urias iar sunetul era acela al unei turme uriase care alearga spre tine. Era incredibila energia cu care publicul o cerea inapoi pe scena pe Mother Monster.

Lady Gaga a fost Lady Geniala! Piesa Bad Romance a incheiat showul si a ridicat toata sala in picioare. Toata lumea stia versurile piesei si toata lumea le fredona. Dupa terminarea melodiei, Lady Gaga si echipa ei numeroasa a ramas pe scena mai bine de doua minute in care au fost aplaudati si aclamati incontinuu. A fost cea mai tare atmosfera pe care am simtit-o vreodata la un concert.

Am vazut concertele ei pe internet, am vazut zeci de inregistrari cu ea, am vazut poze, videoclipuri, am citit recenzii insa nimic nu se compara cu sentimentul pe care l-am avut in sala din Budapesta. Am vazut foarte multi artisti live insa acesta a fost cel mai bun show la care am luat parte. Sonorizarea a fost ireprosabila, coregrafiile si sincronul au fost perfect executate si foarte antrenante iar costumele si decorurile te faceau sa te simti intr-o lume fantastica. Lady Gaga la Budapesta a scris istorie iar noi am fost acolo!

Daca va intereseaza sa cititi pe larg povestea aventurii Orange + Lady Gaga o puteti face aici.