Chronicle/Cronici

Cronici este un film sf de tipul found footage movie care cred ca va prinde foarte bine la publicul tanar.

Asta poate si pentru ca de regie s-a ocupat un debutant tanar pe nume Josh Trank, care este totodata si co-scenarist alaturi de Max Landis, fiul celebrului regizor John Landis.
Cronici e un film care a fost destul de bine primit atat de public cat si de critici dar care totusi cumva nu se leaga.
E adevarat ca se foloseste de tehnica found footage movie intr-un mod original, dar cred ca povestea putea fi spusa totodata si fara ajutorul acestei tehnici. E normal sa se apeleze la tot felul de trucuri pentru a iesi din banal. Ok, found footage nu e ceva original si isi are originile cu vreo 40 de ani in urma, cand a fost folosit in horrorul Cannibal Holocaust. Tehnica a devenit celebra odata cu Blair witch project, filmul cult care a avut parte de o promovare inteligenta si care a deschis noi drumuri in acest domeniu. Filmele aveau de obicei buget redus, iar unghiul subiectiv dadea actiunii multa veridicitate. In timp au aparut si filme de tip found footage movie cu bugete mari gen Cloverfield sau filme care s-au transformat in trilogii gen Paranormal activities.
Sa ne intoarcem la Chronicle, filmul care, cum spuneam, nu cred ca avea nevoie de aceasta tehnica.
Filmul urmareste povestea lui Andrew, un adolescent care fara vreo motivatie anume, se apuca sa-si filmeze intreaga viata. Este vorba de liceanul timid si mariginalizat de care fac toti misto si care are probleme serioase in familie.
Intr-o seara descopera impreuna cu alti doi baieti ceva ce pare a fi din alta lume, dar despre care nu vom afla niciodata ce-a fost si cei trei adolescenti capata puteri supranaturale. Urmeaza o serie de actiuni din ciclul ce ai face daca ai avea puteri supranaturale care sunt initial la fel de naive ca cele pe care le-am mai vazut intr-un film care punea alta ipoteza- ce ai face daca de maine ti-ai putea folosi creierul la capaticitatea maxima
Avem o serie de evenimente amuzante in care cei trei isi incerca superputerile si fiind vorba de niste adolescenti naivi, actiunile lor se reduc la mici glumite haiaose cum ar fi sa sperie un copil intr-un magazin sau sa mute masina unei femei in alt loc de parcare.
Puterile lor devin din ce in ce mai mari iar ei reusesc chiar si sa zboare moment ii care ii multimim regizorului pentru gaselnita prin care unul dintre ei face camera sa zboare scutindu-ne astfel de unghiul subiectiv care devenise extrem de obositor. Ceea ce incepuse initial ca un joc se transforma treptat in ceva periculos.
Lucrurile o iau razna, iar Andrew, umilit de catre colegi la scoala si chinuit de catre tata acasa, nu-si mai poate tine in frau puterea si se razbuna pe toti devenind un fel de Carrie masculin care nu-si ucide colegii in timpului balului de absolvire dar le da o lectie de neuitat. Din acel moment lucrurile o iau total razna si regizorul pare sa uite ca actiunea este filmata din unghi subiectiv si putem remarca o multime de greseli. Comportamentul personajelor pare a nu mai avea nicio logica, cum ar fi scena in care Andrew incearca sa faca rost de bani pentru medicamentele mamei sale, si in loc sa se foloseasca de puterile lui pentru a jefui o banca, se foloseste de ele pentru a goli buzunarele unor vagabonti care-l hartuiau. Scenele din final sunt dinamice si reusesc cumva sa-ti trezeasca interesul.
Actorii principali – Dane DeHaan, Alex Russell si Michael B. Jordan sunt niste adolescenti si in materie de interpretare, jocul lor fiind unul cat se poate de banal.
Asa cum sta bine unui sf cu supereroi, sfarsitul lasa loc de un sequel.

Voi ce parere aveti de Cronici? Daca va intereseaza filmele de tip found footage gasiti aici un top al celor mai bune filme de gen.