Skip to content

Efectele speciale transforma aventura oceanica din animatia FINDING DORY

Iata cateva detalii tehnice interesante despre efectele speciale din FINDING DORY: .

Cel mai recent film de animatie produs de Disney•Pixar – „Finding Dory / In cautarea lui Dory” – ne readuce in bogata lume acvatica din „Finding Nemo / In cautarea lui Nemo”, dar duce actiunea si personajele la un nou nivel din punct de vedere tehnic, cu efecte speciale si tehnologie de design avansata

„Tehnologia a avansat atat de mult in ultimii ani, incat am facut imbunatatiri designului din «Finding Nemo / In cautarea lui Nemo», dar avand grija sa pastram atmosfera din filmul original. Lumina e mai complexa, flora si fauna sunt redate mai in detaliu, dar transformarile sunt toate de nuanta”, spune regizorul peliculei, Andrew Stanton.Totusi, mai spune el, au reusit – ca si in primul film al seriei, din 2003 –, sa redea atmosfera aceea submarina, care ii ofera publicului sentimentul de confort pe care il ai vara, cand mergi la mare. 

Jeremy Lasky, unul dintre directorii de imagine, afirma ca acest film – care prezinta calatoria lui Dory in cautarea familiei sale – cuprinde spatii foarte „umane” de desfasurare a actiunii, in care un peste mic se trezeste intr-o lume mare. „Sa nu uitam ca e vorba de pesti de 10 centimetri”, subliniaza el.

Iar Ian Megibben, director de imagine-fotografie, explica ce rol esential joaca apa in film, fiind practic mediul de desfasurare a actiunii. „Avem diferite tipuri de apa in recif, in ocean si in acvariu. Chiar si in recif, apa poate avea diverse nuante, mai verzui sau mai albastrii, in functie de scena”, spune el.  E atat de multa apa in film, incat apa devine ea insasi o sursa de lumina.

Actualizarea spatiilor de actiune
„Finding Dory / In cautarea lui Dory” debuteaza in spatiul familiar si colorat al recifului, iar apoi actiunea se rostogoleste in largul oceanului, pentru a se incheia pe coasta californiana, la Institutul Marin. Desi atmosfera e similara celei din filmul din 2003, sentimentul oceanic e mult mai profund. „Am filmat close-up-uri la nivel micro, de toate categoriile, cadre largi, epice, din aer. Unele sunt organice, alte structurale,” subliniaza designerul de productieSteve Pilcher.Tehnologia a jucat un rol cheie in realizarea secventelor acvatice. „Am avut la dispozitie toate culorile din lume, dar distributia culorilor a fost extrem de importanta pentru noi. A fost nevoie de foarte multa munca in ceea ce priveste alegerea nuantelor, pana cand am ajuns la o varianta optima pentru spectatori”, mai spune Pilcher.

Rendering 3D de ultima generatie
„In cautarea lui Dory” este primul film produs de Pixar care foloseste RIS, ultima generatie a softului de render 3D RenderMan.Cand „In cautarea lui Nemo” a fost lansat, una dintre marile provocari in realizarea lui a fost adaugarea altor dimensiuni in apa. In cazul „In cautarea lui Dory”, sentimentul acesta e amplificat cu ajutorul tehnologiei de astazi. „In primul film am folosit zgomot, o tehnica pentru a da senzatia ca lucrurile se misca in spatele pestilor. Acum am folosit un simulator de apa care ne-a permis sa aratam pestii inotand, recreand o atmosfera mult mai reala”, explica directorul de tehnologie si simularePatrick Coleman.

O mare de apa
Cea mai mare provocare tehnica in noua productie a fost, bineinteles, redarea apei. „In filmul original era folosit un corp larg de apa, pe cand in noul film sunt folosite mai multe corpuri mici cu apa, de la cani mici la tancuri de apa. Am petrecut foarte mult timp sa integram interactiunea personajelor cu apa”, spune Chris Chapman,director de efecte speciale. Miza era cu atat mai mare cu cat toata lumea stie care e sentimentul pe care ti-l da apa in lumea reala. „Cand te afli intr-un acvariu mare cu apa reflexia e aparte, e ca si cum apa ar sparge imaginea ei. Stim cu totii cum arata, iar noi eram constienti ca asta vor vrea sa vada spectatorii si in film. Datorita tehnologiei, am reusit sa redam reflexia intr-un mod credibil”, adauga regizorul Andrew Stanton.

Sunetele oceanului
Oceanul nu numai ca se vede intr-un anumit fel, dar are si propriile sunete, pe care in noul film le-a redat echipa condusa de compozitorulThomas Newman, cel care a facut coloana sonora si la productia din 2003. Potrivit lui Newman, coloana sonora are rolul de a scoate in evidenta temele-cheie ale filmului, adica pierderea familiei si cautarea ei. In plus, mai spune el, muzica e o fereastra catre partea profunda a lui Dory, care, in aparenta, e un peste vesel, lipsit de griji si cam uituc. Fondul sonor al filmului a fost asigurat de o orchestra formata din 83 de instrumentisti.

Iata si trailerul, in caz ca l-ati ratat cumva:

 

Filmul „Finding Dory / In cautarea lui Dory” este distribuit de Forum Film Romania si va avea premiera pe 17 iunie 2016, in format 3D, varianta subtitrata, respectiv dublata.

Citește în continuare