Skip to content

Deutsches Theater Berlin si renumitii coregrafi Amir Kolben si Gigi Caciuleanu revin la Sibiu!

Companii și creatori importanți de spectacole revin la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, semn al continuității valorii și prieteniei. Iată recomandările zilei!

Deutsches Theater Berlin revine după 5 ani la Sibiu cu un spectacol realizat pe un text al tinerei autoare Marianna Salzmann: „Mameloschn – limba în care să ne înţelegem cu toţii”. Reprezentația va avea loc în prima zi a festivalului, vineri, 12 iunie, ora 17:00, la Teatrul Național „Radu Stanca”. Născută în 1985, Marianna Salzmann a crescut în Moscova şi a studiat Scrierea Creativă în Teatru la Universitatea de Arte din Berlin. În 2012 a primit premiul Kleist Prize acordat Tinerilor Dramaturgi pentru piesa sa „Muttermale Fenster blau”. Spectacolul prestigiosului teatru berlinez este regizat de Brit Bartkowiak și vorbește despre trei femei, trei generaţii, trei stiluri de viaţă: bunica, mama şi fiica. Ce însemna să fii evreu cu 50 de ani în urmă în Germania comunistă şi ce înseamnă în Germania de astăzi? Întrebări legate de identitate, apartenenţă şi patrie sunt explorate în contextul anti-semitismului latent din Germania de Est – despre care Clara, mama, a învăţat din propria experienţă tragică. Chiar dacă vremurile s-au schimbat şi s-au adoptat anumite libertăţi, întrebările fundamentale rămân aceleaşi.

Coregraful israelian Amir Kolben revine la Sibiu cu spectacolul „Charlie Mandelbaum – o poartă cât o speranţă”, produs de compania de dans contemporan Kolben Dance Company, pe care a înființat-o în 1996. Reprezentația va avea loc luni, 15 iunie, ora 18:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor – Sala Mare. Amir Kolben semnează coregrafia, scenografia şi muzica acestui spectacol uluitor în care Charlie este Charlie Chaplin, învinsul-câştigător ce poate exista doar într-o lume în care oamenii sunt clasificaţi astfel. Charlie este Charles Lindberg, cel care a traversat cerul şi spaţiul imaginaţiei umane cu un avion primitiv, demonstrând că temeritatea umană nu are limite. Charlie reprezintă toţi soldaţii al căror nume ar fi putut da titlul Punctului de control Charlie din Berlin, locul de trecere dintre două regiuni adverse ale unui oraş divizat. Şi Mandelbaum? Mandelbaum suntem noi. Este tot ceea ce Charlie poate fi. Mandelbaum visează că într-o zi va deveni Charlie. Mandelbaum este poarta din zidul ce desparte cele două părţi ale Ierusalimului, pe vremea când nu era încă din aur. Şi acum, când zidul a devenit invizibil, dar dureros de prezent, poate Mandelbaum s-ar putea întoarce la a fi încă un om care locuieşte pe o altă stradă, într-o altă ţară ce, întâmplător, e a noastră.

Gigi Căciuleanu, marele creator român de spectacole de dans și teatru coregrafic, este prezent și în această ediție a festivalului, cu „Imagine all the people”, pentru care semnează regia, coregrafia, costumele și light design-ul. Director al Centrului Naţional Coregrafic din Rennes, creatorul companiei „Studioul de Dans Contemporan le Grand Théâtre de Nancy”, director artistic al Baletului Naţional din Chile, cap de afiş la Paris, Moscova, Montevideo, Tel Aviv, Santiago, Cardiff, Hamburg, Roma, Gigi Căciuleanu a primit o stea pe Aleea Celebrităţilor în anul 2014, pentru unicitatea creaţiei sale în lumea dansului şi teatrului, sub semnul muzicii şi al poeziei.

Spectacolul produs de Opera Naţională Română Iaşi va avea loc marți, 16 iunie, ora 20:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor – Sala Mare. „În acest spectacol mi-am imaginat un grup de oameni, un eşantion de societate umană în acţiune. Şi care altă artă dacă nu cea a mişcării, a dansului, ar fi aptă să pună împreună aceşti atomi ai societăţii spre a da viaţă unui moment de fizică socială şi de alchimie de grup, (…) adresându-se nu numai ochiului, ci chiar gândirii şi, sper, inimii spectatorului. Mi-aş permite să-l invit pe acesta nu numai să privească, ci să participe cu imaginaţia la soarta fiecărui dans-actor. „Imagine All The People” – precum ne îndeamnă atât de frumos John Lennon.” – Gigi Căciuleanu
 

Citește în continuare