Skip to content

Hello Kitty sarbatoreste 40 de ani

Simpatica pisica Hello Kitty implineste 40 de ani pe 1 noiembrie. Devenita simbol al conceptului de kawai, Hello Kitty a generat din 1974 incoace vanzari de miliarde de euro pentru proprietarii sai.

O reuşită incredibilă pentru un chip de pisică schiţat din câteva mişcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustăţile realizate din şase linii simple, comentează AFP, care aminteşte că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziţii deschise în urmă cu puţin timp la Los Angeles. În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong şi a călătorit chiar şi în spaţiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3.

În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe ţări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii şi pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-şi vinde produsele. Figura pisicii cu fundă este afişată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de şters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri şi chiar zgărzi pentru câini.

Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, naşterea lui Hello Kitty în 1974 se potriveşte perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, ţara se reconstruise, copiii aveau nişte bani în buzunare, distracţia era posibilă. În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile Cool Japan şi ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga.

Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor şi fetiţelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia şi peste tot în lume, iar în prezent fanii adulţi ar putea fi mai mulţi decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei. Într-un fel, Hello Kitty le redă adulţilor dreptul la joacă, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat în restul timpului, a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul kawai.

 

 

Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente găselniţe ale Sanrio, cu ocazia sărbătoririi celei de-a 40-a aniversări a mărcii.

Pe scurt, nici anii, nici provocările comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunţă nuanţa de inocenţă amestecată cu prostie a mărcii şi transformă uneori pisicuţa într-o criminală sângeroasă nu par să strice imaginea pozitivă a Hello Kitty. În vara acestui an, Sanrio a surprins pe toată lumea anunţând că Hello Kitty nu este o pisică, ci o fiinţă umană, o fetiţă veselă şi fericită, cu o inimă de aur, în ciuda mustăţilor şi urechiuşelor ascuţite.

Mai mult, potrivit CV-ului prezentat AFP de Sanrio, numele adevărat al lui Hello Kitty este Kitty White, s-a născut pe 1 noiembrie 1974, în sudul Angliei, iar semnul său zodiacal este scorpionul.

Kitty are o soră geamănă, Minny, şi locuieşte într-o suburbie londoneză, cu mama sa, Maria, şi tatăl, George. Iar ultima dovadă este că Hello Kitty are propriul animal de companie – o pisică, Charmmy Kitty, şi un prieten, Dear Daniel.

Mai stiti astfel de simboluri care pot fi comparate cu Hello Kitty?

 

Citește în continuare