Britney Spears – Femme Fatale – album full, recenzie

Astazi a aparut in online noul album Britney SpearsFemme Fatale. Am vrut sa incep sa il ascult si sa adun melodiile, sa le postez pe toate aici. Mi-am dat seama ca as vrea sa scriu despre gandurile pe care le am asa ca, dupa cateva auditii ale fiecarei melodii a iesit recenzia de mai jos :D.

Va invit sa ascultati toate piesele incluse pe Femme Fatale, sa lecomentati, sa va alegeti melodia preferata si sa le dati note cum am facut si eu. Enjoy!

Femme Fatale a fost un album experimental pentru Britney, a incercat o multime de lucruri noi si s-a indepartat de imaginea de pop-princess: s-a jucat cu vocea in multe feluri, a incercat multe beat-uri si a scapat de versurile alea cheesy. 🙂

O lasa pe Lady Gaga sa faca galagie si sa creeze controversa insa intra in studio si revine cu cel mai bun si mai matur material al ei. A adunat cea mai tare armata de producatori si a realizat un album monstruos – e imprevizibil si e masiv in ceea ce priveste productia, totul e aranjat la locul lui, de la dubstep la electro si sunete house. Vocile sunt procesate mai mult decat suntem obisnuiti. Toate piesele te trimit direct in club iar beat-urile sunt punctul forte al acestui material.

Pana acum, eram obisnuit ca albumele lui Brit sa aiba o multime de piese de umplutura. Femme Fatale m-a convins sa uit tot ce stiam despre Britney si sa fiu surprins – e un material foarte puternic ce ridica standardele in industria muzicala si s-ar putea sa ii trimita in anonimat pe toti cei care se joaca toata ziua in Nexus.

1. Till the World Ends – scrisa de Alexander Kronlund, Kesha, Dr.Luke, Max Martin si produsa de Dr. Luke, Martin, Billboard. Singleul asta tocmai a debutat direct pe locul 20 in Billboard Hot 100 (a prins numai 3 zile de monitorizare) si sunt sigur ca va fi un mega-hit si va avea un videoclip impresionant: e cea mai comerciala, e exploziva, e catchy iar vocea e pop. Ma duce cu gandul la Cupa Mondiala la Fotbal, la multimi de oameni care canta refrenul. Bridge-ul l-as putea asculta pe o plaja, la rasarit, in plina petrecere: „see the sunlight, we ain’t stoppin’„. Dance hit pentru vara care urmeaza! – 9.5/10

2. Hold It Against Me – scrisa de Dr.Luke, Max Martin, Mathieu Jomphe, Bonnie McKee si produsa de Dr. Luke, Max Martin, Billboard. Cu totii stim deja piesa asta asa ca nu prea am ce sa mai zic despre ea. Dance hit! – 10/10

3. Inside Out – compusa si produsa de aceeasi echipa ca mai sus, cu toate astea e total diferita. Nu e o melodie exploziva insa e preferata mea de pe albumul asta. Imi place mesajul, e mai personal iar beat-ul sacadat construit de Billboard e genial (cred ca va deveni urmatorul Timbaland). E genul de piesa pe care misti din cap de sus in jos si fredonezi incontinuu: „nod your head” :D. – 10/10

4. I Wanna Go – scrisa de Max Martin, Savan Kotecha, Karl Schuster si produsa de Max Martin, Shellback. Continua linia inceputa de primele doua singleuri si are cele mai mari sanse sa ajunga un hit la fel de mare precum Hold It Against Me. Fluieratul, refrenul si beat-ul il fac un cantec foarte catchy, mi-am dorit inca de cand am auzit teaserul sa apara varianta full si sa o pun pe repeat. Iar repetitiile „I-I-I„, „Show-ow-ow” nu sunt deloc deranjante. Atentie, e obsesiva! :)) – 10/10

5. How I Roll – compusa de Christian Karlsson, Henrik Jonback, Magnus Lidehäll, Pontus Winnberg, Nicole Morier, Bonnie McKee si produsa de Bloodshy, Jonback, Magnus. E o piesa girly, potrivita pentru drumul fetelor spre un party. In acelasi timp, vocea masculina de pe refren ii da putere. Efectele exagerate folosite sunt integrate perfect iar vocile suna foarte bine. Nu e de mirarea multimea de oameni care au lucrat pentru asta. E o piesa pop, potrivita cu melodiile incluse de Britney pe Blackout si Circus. Nu are profunzime insa e fun. – 8/10

6. (Drop Dead) Beautiful (featuring Sabi) – compusa de Ester Dean, Jeremy Coleman, Mathieu Jomphe, Benjamin Levin, Joshua Coleman si produsa de Benny Blanco, Ammo, JMIKE, Billboard. E interesanta miscarea asta: colaborarea cu o rapperita necunoscuta. Asa cum spuneam, e un album experimental iar piesa asta e cel mai bun exemplu. E un mix pop-dance cu influente R&B, hip-hop care fac trecerea la partea de rap a lui Sabi – o interventie scurta insa potrivita in context. Imi place cum suna „Drop Dead!” :P. Ar putea fi un single de succes. 9.5/10

7. Seal It with a Kiss – scrisa de Max Martin, Henry Walter, Dr.Luke, Bonnie McKee si produsa de Dr. Luke, Martin, Dream Machine. Din nou avem o piesa girly insa puternica datorita beat-ului si a temei muzicale – instrumentalul permite si unui tip sa o cante. E interesant accentul asta si felul in care transformi o melodie pop, mai easy in una dance, puternica, de club. – 8.5/10

8. Big Fat Bass (feat. will.i.am) – scrisa si produsa de will.i.am. Piesa asta condimenteaza albumul – dupa intro-ul lui Will, Britney incepe cu o voce organica si trece prin tot felul de efecte intr-un electro cu beat-uri sick (as fi putut sa zic bolnavicioase insa nu cred ca avea acelasi efect)! Nu e deloc pop si e imprevizibila. Bineinteles ca are ceva din hiturile Black Eyed Peas. Intotdeauna m-am gandit ca o intalnire intre Britney si will.i.am ar produce scantei si asa a fost. Va las sa ascultati melodia si sa apreciati interventia lui Will. Sunt sigur ca Big Fat Bass se va auzi in toate cluburile. Productia este geniala! – 10/10

9. Trouble for Me – compusa de Heather Bright, Fraser T. Smith, Livvi Franc si produsa de Smith. Intro-ul si negativul mi se par bune. Piesa este potrivita pentru cluburi iar versurile sunt relevante, din punctul asta de vedere: But if you want my love, You can only find it on the dancefloor. E putin ciudata si e, poate, singura melodia care nu cred ca ar putea fi un single. – 7.5/10

10. Trip to Your Heart – scrisa de Christian Karlsson, Henrik Jonback, Magnus Lidehäll, Pontus Winnberg, Nicole Morier, Stern si produsa de Bloodshy, Jonback, Magnus. Instrumentalul e incredibil, e inca o piesa de club, insa e ceva mai potrivita pentru un afterparty. Ritmul si vocea sunt rupte de tot felul de pauze insesizabile – tocmai de aceea piesa e fluenta si pastreaza o atmosfera liniara, e uimitor faptul cum au reusit sa faca asta. Vocea e, din nou, mai organica si suna putin ragusita pe refren. – 8/10

11. Gasoline – scrisa de Claude Kelly si produsa de Dr. Luke, Benny Blanco. Mi s-a parut un titlu ciudat pentru o melodie si nu imi imaginam despre ce ar putea fi piesa asta. Am descoperit dupa ce am trecut de refren: bineinteles ca Britney e „on fire”. Are un vibe interesant iar versurile ma duc cu gandul la femei dezbracate, murdare de ulei de masina. Don’t blame me! :)) Strofele sunt lascive iar refrenul explodeaza. – 8.5/10

12. Criminal – teaser-ul melodiei asteia a starnit reactii foarte bune in online iar rezultatul final nu dezamageste. Incepe cu un flaut care reda tema si te pregateste de incheierea CDului fiind ceva mai putin exploziv. Continua cu un beat repetitiv la care se adauga o chitara electrica si voci procesate care coboara foarte mult si sustin piesa, o fac puternica si mai trista, in acelasi timp. Am ramas surprins de bridge si de versuri: He is a killer just for fun-fun-fun-fun. Un sfarsit foarte bun! 😀 – 9/10