B.U.G. Mafia – Romanie, fa galagie (recenzie concert)

Baietii de la B.U.G. Mafia  au strans fanii la un super concert, gandit mai ales pentru ei si pentru a marca relatia speciala pe care o au de peste 20 de ani.  #Romaniefagalagie a fost indemnul unei seri in care nici macar ploaia puternica nu a putut sa opreasca cei mai tari fani.

Concertul de sambata, 27 mai, a insemnat o trecere prin toata istoria trupei, dar si o adevarata explozie de energie, atat dinspre scena cat si dinspre fani. Incalzirea a fost data de Killa Fonic, C.T.C. si Grasu XXL, care a venit cu cele mai cunoscute piese ale sale. Nu au lipsit Blanadeurs, Turbofin sau Fara filtru, insa la ora la care rapperul de la Okapi cobora de pe scena, publicul inca venea la concert. O ploaie sanatoasa a inceput, iar o parte din fani s-au ascuns pe unde a putut, in timp ce altii au asteptat cuminti, sub valul de apa, ca B.U.G. Mafia sa apara pe scena.

Ecranele aduse special pentru acest concert au fost al patrulea membru al trupei, acoperind aproape toata suprafata scenei si fiind ilustratia care sa completeze fiecare piesa. Baietii au intrat in forta cu Strazile, au urmat Cat poti tu de tare, cu scene din videoclipul in care apare Daniel Ghita, si Poezie de strada.

Tataee a tras un mai ploua in p… mea? si parca ploaia a ascultat si cuminte s-a retras pentru ca lumea sa coboare de pe unde s-a ascuns si sa ajunga in fata scenei. Urmatoarele piese au fost o imbinare intre vechi si nou, intre hiturile care i-au consacrat si cele pe care le ascultam zilele astea: Viata noastra, Bani, bani, bani, Cu talpile arse, Ulei si apa si Limbaj de cartier.

Pentru un moment am luat o pauza de la insiruirea de piese pentru un mix dedicat politiei si presei care s-a lasat cu multe dedicatii din partea publicului deja incins, de fapt un intro pentru Romaneste. Mesajul track-ului aparut in 2003 a fost completat de un vizual cu Casa Poporului pe ecranele din spate, iar pentru o scurta pauza, baietii au adus pe scena o trupa de dans. Un pic fortat si pe alocuri nereusit, pentru ca la asa show, coregrafia parea mai degraba luata de la Beyonce si presarata cu ceva miscari din rap/hip-hop. Oricum, grupul a disparut dupa Cine e cu noi, iar show-ul a continut cu Dupa blocuri si De cartier. Publicul stie versurile la fiecare piesa, ceea ce mi se pare perfect normal, tinand cont de istoria de peste 20 de ani a trupei, care a reusit sa bifeze un come-back excelent in urma cu trei ani. Fanii B.U.G. Mafia includ aproape toate paletele de varsta, de la cei care au crescut cu muzica lor, la cei mai mici, cei care i-a descoperit odata cu Sa cante trompetele si cu reintoarcerea lor pe radio. Chiar daca nu sunt total familiarizati cu piesele mai vechi, fanii mai tineri sunt speranta ca muzica cu mesaj nu va disparea din playlisturile radiourilor si televiziunilor muzicale.

Au urmat Pe coasta, un track de vara lansat anul trecut, pentru ca apoi Pantelimonu\’ sa petreaca la Arenele Romane. Sa cante trompetele s-a auzit de mai multe ori, fiind aleasa pentru bis, alaturi de In anii ce-au trecut, Baieti Buni, Un 2 si trei de 0 sau Poveste fara sfarsit, intr-un final de impact pentru un concert de doua ore in care nu ai putut lua pauza, fiind constant lovit dinspre scena cu o doza de energie.

Voi ati fost la concert?