Skip to content

Cum a pacalit Lana del Rey industria muzicala?

Lana del Rey a trisat iar industria muzicala se intoarce impotriva ei! Blogurile de muzica indie care au ridicat-o pe Lana au inceput sa o puna la pamant dupa ce s-au simtit folosite si pacalite de strategia de promovare a artistei.

Povestea lui Lana del Rey a inceput cand ea a urcat pe YouTube piesa Video Games. A primit ceva reactii anul trecut prin mai iar managerul ei a trimis un demo la Interscope Records (ei se ocupa si de Lady Gaga, Eminem, Madonna, Robyn si o multime de alte nume mari). Artista a fost norocoasa si a fost semnata la casa de discuri imediat insa a fost un secret bine-pastrat deoarece facea parte dintr-un plan de promovare urias.

A urmat o strategie de marketing geniala si foarte sireata! Lana del Rey a lansat o piesa indie foarte-foarte buna si a inceput sa atace blogurile indie.  Echipa ei le-a scris si acestia au raspuns si inca foarte bine: un artist nou care pare talentat si profund, GENIAL, noi l-am descoperit! Mai departe a urmat piesa Blue Jeans care a fost scapata pe net in acelasi fel. Suna comercial si cam pop insa blogurile indie au continuat sa o sustina.

A fost ridicata de online timp de sase luni, a fost o momeala. A crescut prin bloguri si site-uri mici si dupa aia a ajuns la publicul larg, la hype-ul asta in care toata lumea share-uieste piesele ei pe Facebook si pe Twitter.

Nimeni din scena indie nu s-a intrebat cum de are videoclipuri atat de scumpe si de ce imaginea ei este impecabila. Au crezut ca e o cantareata geniala care face totul pentru arta si le-a placut sa creada ca ei o ridica si o promoveaza pentru publicul lor. Iata ce a urmat:

– a dat drumul unor demo-uri mai vechi
– a aranjat cateva aparitii media si inregistrari video pentru YouTube
– a facut zeci de shootinguri artsy si fashion pentru a impresiona publicul doritor de calitate

Asta a fost momentul in care blogurile indie si-au dat seama ca ceva e in neregula insa tot nu s-au oprit. Lovitura au primit-o abia in octombrie cand zvonurile ca Lana are deja o casa de discuri in spate s-au raspandit iar la sfarsitul lunii a fost oficial: a semnat cu Interscope Records si urmeaza sa fie un artist de top 40.

Aveti mai jos videoclipul Born To Die!

Poate multi nu inteleg cat de important este ce s-a intamplat insa site-urile de muzica mai necomerciala au luat foc saptamanile trecute cand au aflat ca au fost manipulati sa o bage pe gat unor oameni care nu ar fi ascultat Video Games stiau ca e un produs pop, mainstream – unii, cu putere de cumparare, au repulsie fata de tot ce e comercial si ar fi refuzat-o din start.

La partea asta cu blogurile se adauga aparitia de la Saturday Night Live (fata nu prea stie sa cante deci au promovat un non-talent) si faptul ca a copiat hitul Video Games si BOOM! – avem controversa, avem scandal, hai sa o disecam in ochii publicului – pentru ea, any publicity is good publicity iar promovarea de care beneficiaza albumul Born To Die in momentul asta e maxima!

Avem o mare de site-uri si bloguri care scot fum pe nari (daca ar avea nari, sigur ar scoate) pentru ca au fost pacaliti sa ii acorde credibilitate unui pop-star! S-au convins de asta mai ales zilele trecute cand a scapat albumul pe net si au vazut ca nu e deloc indie, it’s very much pop! Bineinteles ca review-urile negative nu se mai opresc din partea lor iar hipsterii considera ca e un album foarte prost!

Frustrarea e si mai mare cand casa de discuri a scos artileria grea: au programat aparitii in toate showurile importante din tarile care sunt in lista de prioritate (adica pietele care vand cel mai mult: UK, Franta, Germania, Olanda, Belgia) si cel mai mult avem copertile de reviste: Interview, Billboard, Q Magazine, Complex, Next si urmeaza si altele. Este fix acelasi drum pe care l-a avut Lady Gaga numai ca la ea nu am avut teatrul asta de papusi.

Interscope Records a facut ceva genial, e prima oara cand o casa de discuri controleaza blogurile in felul asta: au lasat-o sa fie ridicata ca un artist indie, buzz-ul s-a creat de la sine iar cand avea deja publicul format, au scos-o in mainstream si ii vor lansa albumul Born To Die pe 30 ianuarie. I-au lasat pe ei sa creada ca au descoperit-o insa totul a fost orchestrat in detaliu.

Iar la asta se mai adauga un detaliu destul de important: tatal lui Elizabeth Grant (asta e numele adevarat ) este unul dintre cei mai buni oameni de marketing si vanzari si SUA si unul dintre cei mai bogati din acest domeniu!

There u have it, asta e povestea ei! Suntem un site de muzica mainstream insa aducem si un suflu nou cu artisti noi, mai ales romani. Am spus povestea asta (care e documentata, cu informatii verificate si luate de pe mai multe site-uri) pentru a intelege si voi cat de falsa e industria muzicala si cum se naste un pop-star.

Mai jos puteti asculta Without You, mi se pare cea mai buna melodie a ei!

Desigur, piata romaneasca nu conteaza pentru ei iar o informatie din inside este ca exista oameni care se chinuie sa o aduca in concert de ceva timp si ghici ce? NU VREA, nu e interesata de concerte.

Nu stim care e planul cu Lana del Rey insa cu siguranta se intampla multe lucruri in spatele unui brand devenit deja puternic. Daca aveti alte intrebari, stiu destule asa ca va raspund! :)) Am ascultat si primul ei album si recunosc, e pop si e foarte bun, are profunzime si pare personal iar vocea suna divin!

Voi ce parere aveti, va intereseaza subiectele de genul asta?

Citește în continuare