Delia – Psihedelia live@ Sala Palatului (recenzie concert)

Sambata seara am intrat din nou in lumea fascinanta a Deliei – Psihedelia. Daca anul trecut am vazut nebunia din capul ei, anul acesta ne-a dus direct la spitalul de nebuni intr-un show care a reusit sa treaca prin toate starile.

Decorul de inceput al showului a fost luat fix din azilul de nebuni, din care nu lipsea medicul care face experiente, pacientii legati la maini sau plimbadu-se cu perfuzia dupa ei si un mic act de magie. Dintr-o capsula si-a facut aparitia Delia, cu o botnita de aur luata parca din Tacerea mieilor si a dat startul unui show de doua ore cu Inimi desenate. A urmat Weeked, un featuring cu The Motans, iar dupa o mica schimbare de outfit, Delia a intrat in scena sa ne cante 1234 (Unde dragoste nu e), inconjurata de dansatori, unii dintre ei chiar pe tocuri.

Dupa o pauza de dans, decorurile se schimba si de la balamuc ajungem in padure, unde Delia ne cante noua ei piesa, Verde Imparat, despre care a spus ca a fost scrisa in timpul unei excursii prin Asia. Pentru a ne induce si mai bine starea de fun, Delia si dansatorii s-au apucat de un dans tribalic,  sa o dea pe reggae si apoi sa apara dintr-o cada, aruncand cu bani in dreapta si-n staga cantand Ipotecat. Fanii mai vechi s-au putut bucura sa o asculte cantand Parfum de fericire, iar apoi ne-a adus intr-un moment parca luat din Alice in tara minunilor cu Ceai mami, un remake al piesei lansate de DOC. Lumea magica continua sa ne surprinda, iar pe scena apar o multime de bufoni, clowni pe picioroange pe care i-am vazut si in foaier inainte de inceperea showului, iar distractia continua pe A lu\’ Mamaia.

Un moment de respiro si Delia ne duce prin hiturile mai noi si mai vechi: Cum ne noi, featuring-ul cu Carla’s Dreams care a rupt Youtube-ul in urma cu cativa ani, urmat de Doar pentru tine si apoi Gura ta, spre bucuria publicului, care a cantat pe refrent. Delia se dezlantuie pe Vino la mine, intr-o versiune rock, un mix intre original si cel realizat de cei de la Vita de Vie, pe care s-a auzit si Sa va fie rusine.

Momentul urmator a fost luat parca din dias de la muertos, cu dansatori imbracati fix din acel film si o mica sceneta in care o fata e maritata cu forta de parinti pentru un teanc de bani. Se aude Se marita Mona, featuring-ul Deliei cu cei de la Damian & Brothers, iar pe scena avem parte si de moartea mirelui omorat chiar de mireasa care il manevra. Trecem la Ce are ea si apoi un sir de dansator imbracati in sutane umplu scena pentru Hallelujah. De la sobrietatea acestui moment trecem la Pe aripi de vant, ocazie cu care magicianul de la inceputul showului se intoarce si avem parte de o Delia care leviteaza. Medicul nebun revine si el, iar in aplauzele publicului executa un beatbox care introduce Cine m-a facut om mare. Inspirat parca din videoclipul Elastic Heart, Delia si o mica dansatoare se invart si danseaza in jurul unei custi, in care la final cantareata va fi cea care ajunge sa fie inchisa.

Finalul a fost un cerc complet: pacientii de azil s-au intors, Delia s-a urcat intr-un ham si canta Da, mama, iar pentru un moment de infarct dat celor din sala, se arunca. Pentru bis, cantareat si trupa s-au intors sa cante din nou Se marita Mona, desi publicul a primit ocazia de a alege ce ar vrea sa auda pentru acest ultim moment muzical.

Dupa doua ore in care am ajuns din nou in lumea Deliei am inteles ca showurilor sunt gandite foarte bine, cu subtilitati si momente de care nu trebuie doar sa te bucuri, dar sa le si intelegi. Majoritatea pieselor ei sunt reochestrate si suna mult mai rock decat in varianta initiala, iar publicul nu pare sa aprecieze uneori. De altfel, sala parca a ramas impasibila la Fata verde, o piesa cunoscuta de generatii intregi si care ar fi trebuit sa stranga mai mult decat niste simple aplauze la final. Delia isi asuma sa faca niste show-uri diferite si sa tina oamenii in scaun fara invitati speciali si alte artificii in afara de un decor realizat pentru fiecare moment in parte, fiind foarte aproape de ceea ce toti asteptam sa vedem de la artistii internationali. Sunt convinsa ca daca am avea sala de concerte potrivita si banii de care beneficiaza starurile americane, Delia ar putea sa ne ofere ceva ce vedem doar pe afara.

Voi ati fost la concert?