Interviu Georgiana Tamaga, Triptailor – travel concierge ”Luxul a devenit mai putin despre opulenta si mai mult despre reconectare si sens.”

Daca ati avea access la telefonul Georgianei Tamaga ati descoperi nume de celebritati de la Hollywood, unii dintre cei mai bogati oameni din Romania si Europa, dar si persoane – care desi au putere si influenta – nu apar deloc in spatiu public.
Georgiana Tamaga este Business Owner la TripTailor, agentia de turism concierge, specializata pentru un public foarte nisat. Ea crede ca orice calatorie — fie ea exotica, relaxanta sau de explorare — trebuie traita cu sufletul deschis.
Prin viziunea ei, excursiile sau vacantele nu sunt doar itinerarii, ci experiente construite personalizat, care pun accent pe emotie, detalii si autenticitate. TripTailor isi propune sa descopere impreuna cu fiecare client “meleagurile” care li se potrivesc, transformand vacantele in amintiri de neuitat.
Urban.ro a realizat un interviu cu Georgiana, ca sa va aratam si o alta perspectiva a luxului; cel adevarat care implica educatie, cultura, rafinament, bun simt si nimic ostentativ.
Ce te-a determinat, personal, sa infiintezi Triptailor — ce moment sau ce experienta a facut sa spui „acesta e visul meu”?
Calatoriile sunt pasiunea mea inca din copilarie. Am avut norocul sa explorez lumea alaturi de familie, iar fiecare loc descoperit mi-a trezit emotie, curiozitate si dorinta de a intelege alte culturi. La 16 ani am facut un tur al Marocului impreuna cu prietenii mei, iar acea experienta a fost momentul in care am realizat ca acesta este visul meu: sa transform explorarea lumii intr-un mod de viata.
M-am orientat catre domeniul turismului si am ales sa studiez Management Hotelier la renumita scoala elvetiana Les Roches din Marbella. La finalul studiilor am prezentat planul meu de afaceri — agentia de travel concierge Triptailor — un proiect care a fost foarte apreciat de profesorii mei si care mi-a confirmat ca sunt pe drumul potrivit.
La 23 de ani m-am intors in Romania si, cu sprijinul familiei, am inceput aceasta frumoasa „calatorie” antreprenoriala, hotarata sa transform Triptailor intr-o experienta personalizata pentru toti cei care iubesc sa exploreze lumea.
Cum ai descrie viziunea TripTailor, ce inseamna, pentru tine, „o calatorie cu sufletul deschis”?
Cred ca atunci cand calatoresti, cel mai important este sa pleci cu inima deschisa si fara a avea asteptari prestabilite de la destinatia aleasa. Asteptarile sunt, de cele mai multe ori, create artificial — influentate de ceea ce auzim in jurul nostru — si rareori reflecta cu adevarat experienta pe care o traieste fiecare in parte.
De aceea, este esential sa ai alaturi un specialist care te cunoaste, care intelege ce iti doresti cu adevarat si care stie exact ce sa iti propuna pentru vacanta ta. Aici se face diferenta — si aici Triptailor se remarca: prin atentia la detalii, personalizare si o intelegere profunda a fiecarui calator.
Cum alegi destinatiile, hotelurile si experientele pe care le promovezi — ce criterii sunt esentiale pentru tine?
Cel mai important este ca eu sau unul dintre colegii mei sa traim personal experientele pe care le recomandam, pentru a intelege exact daca se potrivesc clientilor nostri. In ultimii 15 ani am calatorit saptamanal in intreaga lume pentru a putea oferi informatii cat mai precise si autentice celor care ne aleg.
Atunci cand experimentezi in mod direct un loc, o poti transmite mai departe cu emotie si sinceritate — iar din aceasta autenticitate cred ca se naste si increderea pe care ne-o acorda clientii nostri.
Care sunt trendurile acum in turismul de lux? Ce isi doresc cel mai mult clientii de lux?
Pentru mine, luxul inseamna sa te cunosti pe tine si sa stii cu adevarat ce iti doresti. In momentul in care ai aceasta claritate, orice calatorie — si nu doar ea — poate deveni o experienta de lux.
Un trend tot mai vizibil este acela de a pleca intr-o destinatie avand un itinerariu complet, adaptat pasiunilor tale. Asta inseamna o zi gandita in detaliu, de la micul dejun pana la cina: vizite la muzee, tururi de oras, obiective mai putin cunoscute si ferite de aglomeratie, intalniri cu artizani locali, participarea la workshop-uri gastronomice si multe alte experiente autentice care reflecta spiritul locului.
Clientii de lux isi doresc experiente unice — momente pe care nu le pot gasi online sau accesa singuri — iar rolul nostru este sa le oferim exact aceasta exclusivitate.
Luxul a devenit mai putin despre opulenta si mai mult despre reconectare si sens.

Povesteste-ne despre un moment sau o vacanta realizata de Trip Tailor care ti-a ramas in suflet — de ce a fost speciala?
Avand in vedere standardul Triptailor, toate momentele si vacantele realizate de noi sunt speciale, unice si personalizate. Din acest motiv imi este dificil sa aleg un singur moment sau o singura calatorie pe care sa o mentionez.
Ceea ce ne face intr-adevar speciali este faptul ca alegem sa oferim calatorilor Triptailor experiente cu adevarat memorabile. De-a lungul timpului, am reusit sa inchidem muzee pentru a le oferi clientilor o vizita private cu muzeul gol si un ghid specializat pe un artist pe care il admirau, am obtinut pentru un alt client important o patura pe care o indragise intr-un hotel vizitat cu doi ani inainte, iar pentru o familie am organizat o experienta culinara unica in bucataria unui hotel renumit, unde au putut prepara o reteta sub indrumarea chef-ului.
Totusi, o experienta care mi-a ramas cu adevarat in suflet este vacanta unor clienti in Japonia. Le-am creat un itinerariu superb de 12 zile, in care fiecare zi a inclus o activitate inedita, urmata de un spectacol sau de o cina intr-un restaurant extrem de greu accesibil. A fost un exemplu perfect al modului in care transformam o simpla calatorie intr-o amintire de neuitat.
Un detaliu special al acestor restaurante este faptul ca bucatarul merge in fiecare dimineata in piata, alege personal ingredientele proaspete, iar meniul serii este creat in functie de ce gaseste. Astfel, clientii nu stiu niciodata dinainte ce vor manca — iar tocmai aceasta surpriza culinara face experienta atat de exclusiva.
Aceasta calatorie mi-a ramas in suflet, pentru ca in fiecare seara ne sunau ca sa ne multumeasca si sa ne povesteasca cat de minunat este totul si cat de bine le-am ales activitatile si restaurantele. Ne-au trimis fotografii din fiecare loc vizitat, iar la final, cand s-au intors acasa, ne-au adus chiar si cadouri. A fost una dintre experientele care ne confirma cat de frumoasa este aceasta meserie.
Stiu ca in meseria ta e vitala confidentialitatea, dar ne poti da cateva indicii despre ce gen de clienti ai?
Clientii Triptailor sunt pasionati de calatorii sau oameni de business care trebuie sa se deplaseze frecvent pentru activitatea lor profesionala si care isi doresc discretie, siguranta, profesionalism si o organizare perfecta. O alta nisa importanta este cea a clientilor din lumea filmului si a cinematografiei. Avem parteneriate cu nume foarte cunoscute, insa identitatea lor nu poate fi dezvaluita.
Despre Tim Burton pot vorbi, deoarece el insusi a mentionat public colaborarea noastra — o confirmare frumoasa a increderii pe care ne-o acorda si a nivelului de profesionalism pe care il oferim.

Ce anume le recomanzi clientilor tai sa spuna cand aleg o calatorie „tailor-made” — care sunt lucrurile pe care sa le gandeasca impreuna cu tine pentru a avea o experienta cu adevarat memorabila?
Intotdeauna pornim de la un set de intrebari care ne ajuta sa intelegem ce isi doreste fiecare client de la calatoria sa. Este important sa aflam daca vacanta marcheaza o ocazie speciala, cu cine calatoresc, ce pasiuni are fiecare membru al grupului, daca isi doresc un program plin in fiecare zi sau prefera si timp liber pentru a explora pe cont propriu.
De asemenea, vrem sa stim daca exista un loc la care viseaza de mult, daca prefera informatii generale sau un ghid specializat care sa le ofere detalii mai complexe.
Iar poate cea mai importanta intrebare este aceasta: ce isi doresc sa isi aminteasca peste ani din aceasta calatorie? Raspunsul la aceasta intrebare ne ajuta sa construim experiente care sa ramana cu adevarat in suflet.
Cum vezi evolutia turismului personalizat / de lux in Romania si international?
Cand am inceput, in 2011, acest tip de turism era foarte putin abordat in Romania. Insa, in ultimii ani, am observat cum agentiile au inteles ca este esential sa oferim oamenilor experiente personalizate, pentru a crea vacante unice, care sa le ramana cu adevarat in suflet.
Site-urile de travel online au schimbat mult perceptia oamenilor asupra modului in care isi planifica calatoriile, iar ceea ce eu am vazut ca lipseste pe piata in 2011 — atentia la detalii, consultanta personalizata si experientele create special pentru fiecare — a devenit astazi esenta turismului modern, atat in Romania, cat si la nivel international.
Ce lectii ai invatat ca antreprenor — ce sfat le-ai da celor care vor sa porneasca o afacere similara in turism?
Sunt multe lectii pe care le-am invatat de-a lungul timpului, insa una dintre cele mai importante este sa ramai perseverent si sa crezi in visul tau, indiferent cat timp iti ia sa ajungi acolo unde ti-ai propus.
Pentru cei care isi doresc sa activeze in acest domeniu, primul lucru pe care l-as recomanda este sa se asigure ca sunt cu adevarat pasionati de calatorii. Iar apoi, inainte de orice, sa inceapa prin a explora cat mai mult — doar traind experientele pe propria piele pot intelege cu adevarat o destinatie si pot oferi recomandari autentice.

Acum lucrezi in lumea luxului, dar cand erai mica, ce iti doreai sa te faci ”cand vei fi mare”?
De mica am avut privilegiul de a trai in lumea luxului si a calatoriilor, iar tocmai de aceea mi-am dorit sa lucrez intr-un hotel de lux si am urmat aceasta directie pofesionala. Totusi, dupa primul meu internship intr-un astfel de hotel, am realizat ca pot lucra pentru mine si ca pot sta in aceste hoteluri fara sa trebuiasca sa lucrez pentru ele. A fost momentul in care am inteles ca adevarata mea chemare este sa creez experiente de lux pentru altii, nu doar sa fac parte din mecanismul hotelier.
Ce pregatire trebuie sa aiba cineva care lucreaza intr-un asemenea business? Care lucreaza pentru tine, de exemplu…
In ziua de azi, nu cred ca este nevoie de o pregatire formala anume, ci mai degraba de dorinta autentica de a face parte din lumea calatoriilor. Toti colegii mei provin din domenii diferite, insa au in comun aceeasi pasiune pentru explorare si pentru a descoperi lumea.
Este important ca cei care aleg acest drum sa stie ca nu este un job care ofera prea mult timp liber: atunci cand nu lucrezi, fie calatoresti, fie studiezi o destinatie noua.
Si, poate cel mai important, este esential sa inteleaga tipologia clientilor de nisa — oameni care, de multe ori, nu te contacteaza in intervalul unui program standard si ale caror nevoi trebuie anticipate cu multa atentie, discretie si dedicare.
Daca ar fi sa te gandesti la tine dintr-o perspectiva budista si sa alegi o trasatura de caracter pentru ce ti-ai fi tie recunoscatoare? Ce din caracterul tau, te-a facut sa ajungi unde esti acum?
Daca ar fi sa ma privesc dintr-o perspectiva budista si sa aleg o trasatura pentru care sa-mi fiu recunoscatoare, aceea ar fi capacitatea de a ramane centrata si perseverenta, indiferent de provocari.
Cred ca aceasta liniste interioara — sau dorinta constanta de a-mi urma drumul fara sa ma abat de la visul meu — m-a ajutat sa ajung unde sunt astazi. M-a invatat sa am rabdare, sa accept ritmul firesc al lucrurilor si sa continui chiar si atunci cand parcursul pare dificil.
Aceasta imbinare dintre determinare si echilibru m-a insotit in fiecare etapa, atat in viata, cat si in dezvoltarea Triptailor. Port in mine un mix de disciplina si rafinament care m-a ajutat sa construiesc ceva frumos, fara a pierde vreodata esenta umana din tot ceea ce fac.