Skip to content

Postere TIFF 2014: Vlad Tepes si Matei Corvin in era 3d

Cel mai tare festival de film al Romaniei se apropie cu pasi rapizi! Sa vedem doua postere de imagine pentru cea de-a 13-a editie a Festivalului International de Film Transilvania. 

Doua figuri istorice ale caror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014. Vlad Tepes si Matei Corvin se „reintalnesc” in 2014, in ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului International de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie). Brandul TIFF a avut, in fiecare an, o identitate vizuala unitara si foarte puternica, lansarea posterului si a spotului video devenind evenimente in sine.

Pentru prima data in istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a editie, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artisti, printr-un concurs. Castigatorul competitiei este Paul Bucovesan, un tanar artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice si Design, sectia Foto-Video: Procesare Computerizata a Imaginii, si o experienta de 7 ani in design grafic. Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii si evenimente, a avut doua expozitii de grafica si mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicata in cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tau”.

Propunerea sa a fost aleasa de board-ul TIFF dintr-un numar de peste 100 trimise. Cele patru proiecte finaliste, pe langa cel al lui Paul Bucovesan, le apartin lui Paul Savulescu, Radu Gaciu, Ionut Popescu si Andrei Marginean. Propunerile lor pot fi vazute aici.
In 2014, Matei Corvin si Vlad Tepes sunt reuniti ca entitati istorice de catre pasiunea ipotetica pentru film, in ciuda diferentelor regionale si a background-ului cultural. Matei Corvin a fost intotdeuna un simbol al Clujului, un loc de intalnire pentru populația orașului, toate drumurile ducand, intr-un final, la statuia sa din Piața Unirii. Vlad Tepes, desi domnitor al Tarii Romanesti din punct de vedere istoric, a devenit figura centrala cu care este identificata Transilvania dupa aparitia cartilor si a filmelor care l-au imprimat in memoria colectiva ca Dracula. Modelele randate 3D imbina vechiul cu modernul, iar ochelarii de pe fața figurilor creeaza un contrast umoristic intre cultura tradiționala și pop culture, asemanator, dar totodata diferit de cel cu care a fost obișnuit publicul festivalului de-a lungul anilor”, este argumentatia lui Paul Bucovesan pentru conceptul vizual.
O Mentiune speciala din partea organizatorilor TIFF ii revine conceptului „Cluj, o suta de ani si ceva de cinema”, semnat de Doru Pop si Sergiu Lupse. Afisele lor, o serie de fotomontaje cu imagini de arhiva suprapuse peste fotografii recente ale unor spatii cheie din Cluj, vor marca celebrarea a 100 de ani de la realizarea primelor productii cinematografice in oras, in cadrul campaniei Cluj – oras al filmului.

Cum ti se par posterele?

Primele stiri despre cea de-a 13-a editie a Festivalului International de Film Transilvania le gasiti aici.

Citește în continuare