Skip to content

Spot oficial TIFF 2012 – Sa mori din dragoste de filme

Vine TIFF-ul, bine-mi pare!

Cred ca ne-am imprietenit indeajuns de bine incat sa va fac o marturisire: sunt dependenta de filme si n-am nici cel mai mic gand sa ma tratez 🙂 Asa ca TIFFul este locul unde imi pot declara fara teama dependenta si unde voi fi inconjurata de oameni care impartasesc aceeasi pasiune: cinematografia. Iar spotul de anul acesta, este pe aceeasi lungime de unda cu mine. 🙂

Sa vedem ce zic origanizatorii dar si creatorii celor doua spoturi de acest an:

 

In completarea vizualului inedit pe care l-a creat anul acesta, Festivalul Internaţional de Film Transilvania lansează spotul oficial al ediţiei 2012 în două versiuni, ambele parodiind ideea de „supradoză” de filme. Regizorii Marian Crişan şi Iulia Rugină au prelucrat această idee în două filmuleţe amuzante, în care „fanaticii” filmelor sfârşesc mai mult sau mai puţin rău.

Ideea a fost să filmăm niște declarații despre dispariția unui cinefil înrăit care și-a dat duhul din cauza vizionării excesive de filme. Sper ca asta să nu descurajeze spectatorii fanatici de la TIFF… ”, spune Marian Crişan despre spotul în care Luminiţa Gheorghiu, Adrian Titieni, George Piştereanu şi Alina Grigore deplâng dispariţia prematură a unui cinefil plecat înainte de vreme dintre cei vii din prea multă dragoste de filme.

Spotul a fost realizat după un scenariu de Anca Yvette Grădinariu, imaginea este semnată de George Dăscălescu, iar montajul – de Tudor Pojoni. „Am încercat să facem ceva comic cu mijloace puține. Şi mi-a făcut plăcere să lucrez cu câțiva actori excelenți și o echipă dinamică”, adaugă Marian Crişan. 

Sa vedem si spotul:

 

Întreaga campanie de promovare a ediţiei de anul acesta a pornit de la ideea că filmul este religia TIFF-ului şi că cei care au crescut cu filmele festivalului sunt „credincioșii” lui. Iulia Rugină „intră” în casa unuia dintre fanaticii TIFF-ului şi-l găseşte uitat în faţa proiectorului, fascinat de imaginile din Odiseea spaţială 2001. Soţia furioasă îi aruncă pe geam telecomanda, care face un salt fantastic şi ajunge…. drept în ochiul lunii.

Am ales să avem referințe din Kubrick și Méliès pentru că sunt două dintre highlight-urile ediției de anul ăsta. Racheta din luna lui Méliès s-a transformat în telecomanda zilelor noastre. Așa că e un citat, peste fix 110 ani, al unui prim mare cineast – Georges Méliès. E un spot care vorbește în primul rând despre pasiunea pentru cinema. Și a fost făcut cu pasiune pentru cinema, așa că e cât se poate de sincer”, explică Iulia Rugină, care semnează şi scenariul.

Imaginea îi aparţine lui Marius Iacob, sunetul – lui Vlad Voinescu, iar efectele speciale au fost create de Alma Cazacu.

Unul dintre elementele de culoare locală din spot este accentul ardelenesc autentic, motiv pentru care au fost aleşi doi actori din Cluj: Adrian Cucu şi Anca Hanu. Filmările au avut loc într-o singură noapte, într-o casă ţărănească din Gheorghieni, la câţiva kilometri de Cluj.

 Sa-l vedem si pe acesta:

 

Voi mergeti la TIFF? Cum vi se pare campania de anul acesta?

Mie mi-a placut foarte mult spotul de anul trecut. Vi-l mai amintiti?

Citește în continuare