Red Hot Chili Peppers au electrizat Arena Nationala! (recenzie, poze)

Red Hot Chilli Peppers au inundat Arena Nationala cu energie intr-un concert de aproape doua ore! Avem detalii si poze de la unul din cele mai tari showuri ale anului!

Aseara, Red Hot Chilli Peppers s-au prezentat pentru prima oara in fata publicului roman si au dat tot ce au avut ca sa nu ii uitam niciodata, sa fie o seara memorabila.

In primul rand, Arena Nationala ar trebui sa devina locul in care au loc toate evenimentele muzicale mari de acum inainte. Arata foarte bine, are mult spatiu si indiferent de cat de cald e afara sau cat de mult se incinge atmosfera in multime, te simti confortabil si iti pastrezi cheful de distractie. Iar cand auzi un stadion cum rasuna, parca simti ca traiesti la alt nivel si ca romanii stiu sa se bucure de muzica. Singurul minus ar putea fi acustica si ecoul care distorsioneaza putin sunetele.

Showul organizat de Emagic a incheiat vara printr-un spectacol senzational. Seara a inceput cu AAK si Grimus care au incalzit publicul pana la lasarea intunericului. Am prins mini-recitalul Grimus si am surprins solistul trupei intr-o forma buna, au facut tot ce au putut sa demonstreze atat oamenilor de pe stadion cat si celor de la RHCP ca isi merita locul pe scena inaintea uneia dintre cele mai tari trupe din lume. Au transmis energie cu rock-ul alternativ si ne-au lasat zambind dupa cererea in casatorie live. Asa cum am mai zi, muzica lor nu e pe gustul meu insa sunt talentati si stiu cum sa tina sub control o multime.

Red Hot Chilli Peppers au urcat pe scena uriasa la orele 21:00 si au venit ca un inger, un fulger si au electrizat multimea dornica sa auda hiturile lor. Nu am simtit varsta, nu l-am simtit pe chitaristul Josh Klinghoffer care avea piciorul bandajat, nu am simtit oboseala lor. Am simtit entuziasm, experienta si o pasiune nebuna ce reiesea din fiecare dans nebun, din sariturile lui Anthony care simtea bass-ul in talpi, din miscarile din cap ale lui Flea, din fiecare instrument de pe scena. S-au tarat pe scena, s-au aruncat pe jos, au dat din solduri si ne-au tinut in priza incontinuu.

A fost, cu siguranta, cel mai energic show al unei trupe care a concertat pana acum in Romania. Si nu ne referim numai la solist ci la fiecare dintre oamenii de pe scena. Parca fiecare dintre ei striga we love to entertain you.

Publicul a fost numeros, au fost estimati peste 45.000 de oameni. Tot ce stiu este ca erau fani fericiti peste tot unde ma uitam, oameni dezinhibati care se lasau purtati de riff-urile de chitara. Au fredonat fiecare vers de la Californication la Can\’t Stop, au tinut mainile sus, bateau din palme si sareau la unison!

Momentul culminant a fost By the way cand intreg stadionul a facut o galagie atiuitoare si a fredonat cu putere pana la final cand a aplaudat pentru minute in sir. Aproape toata lumea era in picioare pentru ultima melodie inainte de bis. Cam acelasi lucru s-a intamplat si la hitul Under the bridge insa By the way a rasunat si mai tare!

Ne-am bucurat ca au schimbat setlistul si au facut super-atmosfera pe Scar Tissue. Ne-am lasat cuprinsi de euforie si am simtit una din cele mai tari experiente muzicale din Romania. Nu au avut scenografia cu care ne-a impresionat Lady Gaga si nici costume (Anthony a renuntat destul de repede la tricou si a ramas la bustul gol spre deliciul femeilor) insa ne-au dat o lectie de muzica, de instrumente care vibreaza parca rupte din rai, completate de voci puternice, dure si pline. Si au avut niste visual-uri cool iar pe ecrane erau imagini de pe scena cu efecte vintage alb-negru sau foarte colorate ce dadeau impresia unor videoclipuri filmate, montate si editate in fata noastra. Cu siguranta au o echipa uriasa in spate care lucreaza fiecare detaliu.

Au fost chemati la bis insistent de zeci de mii de oameni care au alcatuit cea mai galagioasa multime pe care am auzit-o pana acum. Acustica Arenei a ajutat la asta insa fanii erau oricum in delir si le raspundeau lui Chad si Mauro la fiecare beat din jam-ul lor!

Flea le-a raspuns fanilor care l-au sustinut cu afise si pancarte dedicate printr-un hand-stand, o intrare in maini la bis. I s-au alaturat Josh Klinghoffer in carje pana la scaunul sau si Anthony care ne-a distrat pentru inca patru melodii printre care Sir Psycho Sexy si Ethiopia. Au incheiat cu Give it away in uralele tuturor dupa o ora si 45 de minute de nebunie.

Red Hot Chilli Peppers e una din putinele trupe care suna mult mai bine live decat pe CD. Felicitari Emagic pentru o vara plina de energie, muzica fresh si bucurie in sufletul iubitorilor de muzica, de show si de experiente care ne-au facut sa uitam ca traim in Romania. Iar aici includem si B\’Estfest 2012!