Sensation „Source of Light” 2013 Bucuresti (recenzie, poze, video)

In jur de 10 000 de petrecareti au luat cu asalt aseara Pavilionul Central al Romexpo pentru spectacolul Sensation Source of Light. Au fost 7 ore pline de muzica house, efecte pirotehnice, lumini si lasere spectaculoase, precum si acrobatii care ne-au taiat rasuflarea. Toate s-au intamplat in jurul sferei din mijlocul incintei, elementul central al show-ului Source of Light.

Sambata, 6 aprilie 2013, ID&T si Events Romania si-au unit din nou fortele si au adus la Bucuresti Sensation Source of Light – cel mai noua productie a celor de la ID&T. Rezidentul Mr. White, francezul Sebastien Leger, energicii Sunnery James & Ryan Marciano, veteranul Mark Knight, duo-ul NO_ID si olandezul Funkerman ne-au tinut in priza pana in zori.

Source of Light are loc anul acesta in numai cinci orase din Europa, asa ca ne putem declara norocosi. Dar nu acesta este principalul motiv datorita caruia suntem norocosi, ci pentru ca aseara am fost parte la ceea ce s-a intamplat sub acoperisul Pavilionului Central al Romexpo.

In primul rand, accesul pentru participanti s-a facut mult mai usor decat anul trecut. Apoi, eu nu am observat vreo problema de ordin tehnic, iar sonorizarea a fost excelenta. Ca detaliu de culise, aproape 200 de persoane au lucrat la foc continuu zile la rand pentru productia de care ne-am bucurat aseara.

Cele 4 lasere de ultima generatie, cele 4 masti imense care se miscau periodic, sutele de lampi multicolore, efectele pirotehnice si nu in ultimul rand sfera centrala ne-au luat ochii. De asemenea, momentele cheie ale serii au fost intro-urile pentru cele sase show-uri ale serii.

Mr. White ne-a incalzit cu Source of Light, ora acestuia fiind dominata de mastile gigant care pendulau intre sfera si nivelul superior, acolo unde a fost situata zona VIP. Printre piesele pe care rezidentul Sensation le-a inclus in setul sau s-au numarat, din cate imi aduc aminte, Flashdance de la Deep Dish, dar si Wehbba – Deliverance, cea din urma fiind semnata cu Toolroom Records.

A urmat Sebastian Leger, cu spectacolul Source of Love. Francezul a mixat pana la miezul noptii, performanta lui fiind dominata de ritmurile funky-heavy-techno pentru care este consacrat. Va spun sincer ca nu a fost pe gustul meu, insa cascadoriile si efectele pirotehnice de dinaintea miezului noptii au echilibrat balanta.

Ora 00:00 a insemnat primul cue and play de la energicii Sunnery James & Ryan Marciano, aflati pentru al treilea lor show in Romania. Fiind obisnuit cu seturile lor progressive house pe care le aveau inaintea lui Armin van Buuren, ma asteptam ca Source of Energy sa fie cu adevarat partea energica a serii. Insa olandezii nu s-au abatut de la programul underground, ba chiar au mers mai departe si au atins zona techno. Remixul lor pentru Tiesto – Lethal Industry a reprezentat momentul setului lor.

Source of Unity ni l-a adus la pupitrul din interiorul sferei pe nimeni altul decat Mark Knight, boss-ul celebrului label Toolroom Records. Nu stiu daca pentru ca a fost mai scurt sau pentru ca a pus mai bine, insa m-am bucurat mai tare acum decat in decembrie, cand l-am avut pe Mark Knight la Arenele Romane pentru un set de peste 3 ore.

Prima piesa din set a fost This Love, viitorul single Mark Knight (wow, ce piesa!). Au urmat track-uri din categoria Toolroom stuff, precum si senzationalul remix pentru Florence + The Machine You Got The Love – am vazut o multime de maini in aer pe breakdown. Preferatele mele au fost Ten (colaborarea cu Sander van Doorn si Underworld) si Nothing Matters.

Startul Source of Transformation a umplut arena de confetii si le-a facut loc in line-up celor doi baieti de la NO_ID. E usor sa iti dai seama ca sunt semnati la Axtone Records, caci in setul lor am auzit Teenage crime de la Adrian Lux, Ivan Gough & Feenixpawl feat. Georgi Kay – In My Mind, precum si versiunea lui Tommy Trash pentru Sunrise – toate, semnate la casa de discuri a lui Axwell. Plus SW4 si Pjanoo de la Pryda (aka Eric Prydz).

Cel care a stins lumina a fost Funkerman. M-a surprins cu multe mash-up-uri facute pe loc, dar mai ales cu Oxia – Domino. De cand nu am mai auzit piesa asta!

Nu e usor sa compari evenimentul de aseara cu cel de anul trecut. Sunt doua spectacole diferite. Line-up-ul Sensation Source of Light a provocat cele mai mari discutii in randul fanilor muzicii electronice. Ce-i drept, a fost mai atractiv cel de anul trecut. In schimb, parerea mea este ca Sensation Source of Light 2013 a fost mai spectaculos decat Sensation Ocean of White 2012.

Voi ce credeti? A fost show-ul din acest an mai tare decat cel de anul trecut?