Cum a fost la Snow on Fire 2014 (recenzie, galerie foto si video)

Intre 21 si 23 martie 2014, Ride More si burn energy au adunat la Madaras, judetul Harghita, zeci de pasionati ai sporturilor de iarna din tara si din strainatate, pentru editia a III-a a Snow on Fire, cea mai aprinsa competitie de snowboard si ski slopestyle din Romania.

Chiar daca primavara s-a instalat in mai toate orasele tarii, la Madaras, jud. Harghita, Ride More si burn energy au pus la cale in weekend cea mai tare competitie de snowboard a acestui sezon din Romania.

Amenajat ca la carte, snowpark-ul Ride More – opera lui Kinda Geza, snowboarder-ul roman care a fost la un pas de Jocurile Olimpice de Iarna de la Soci – a fost pentru 3 zile locul de joaca al tuturor riderilor profesionisti care au dorit sa isi demonstreze skill-urile pe zapada.

Daca ziua de vineri a fost dedicata antrenamentelor, sambata a fost momentul adevarului. Peste 60 de participanti din Romania, Ungaria, Slovacia si Polonia s-au aliniat la start, sub ochii sutelor de spectatori veniti sa vada spectacolul de la Snow on Fire 2014. Am stat langa, pe si mai ales sub trambuline si am reusit sa surprindem imagini foarte spectaculoase. Pe cat de impresionante au fost trickurile participantilor, pe atat de infricosatoare ni s-au parut unele sarituri. N-au lipsit nici cazaturile din program.

Castigatorul la Snowboard PRO a fost Michal Ligocki (cu back to back 7s și 50-50 gap to fs 180), urmat pe podium de Bologh Adam si Adolf Bobo, acesta din urma facand parte din Burn Team – prima si singura echipa de rideri profesionisti din Romania.

La Ski Pro, slovacul Trso Lucas a plecat acasa cu premiul I, acesta impartind podiumul cu romanii Pap Koppany si Les Alex. Iszlay Gergo a castigat la Snowboard Rookies (14-18 ani), Szakacs Peter la Ski Rookies (14-18 ani), Iszlay Matyas la Snowboard Groms (sub 14 ani) si Zonda Zsolt la Ski Groms (sub 14 ani). Au fost si fete in competitie la snowboard, podiumul fiind ocupat de Ruxandra Brad (locul I), Laura Zanetti (locul II) si Mihaela Zegrean (locul III).

Ne bucuram tare mult ca am fost acolo, ca am avut ocazia sa-i cunoastem pe sportivii profesionisti Burn si sa vorbim cu ei despre motivele pentru care astfel de competitii nu se desfasoara si pe partii mai frecventate din Romania, dar si ca am putut afla pe pielea noastra, la propriu, cateva dintre tainele snowboarding-ului!

Credem ca, daca astfel de competitii ar avea loc pe partiile de pe Valea Prahovei in plin sezon, mult mai multi tineri s-ar apuca de aceste sporturi, deci implicit de miscare. Ca acest lucru sa se intample, este nevoie insa de deschidere si de curaj din partea actorilor implicati in sectorul sporturilor de iarna. Ride More snowpark si burn sunt doua nume care trebuie felicitate pentru simplul fapt ca dau credit si ca investesc in permanenta in astfel de sporturi. Mai precis, in alte sporturi in afara de mult promovatul fotbal – a se vedea si Dirt on Fire!

“Snowboardingul în România are o singură șansă: performanța. Singurul mod în care putem învinge lipsa zăpezii și reticența investitorilor în mișcare sunt spectacolul și mărimea trick-urilor. Am avut un Snow On Fire cu rideri și trick-uri de nivel internațional, iar asta spune multe. Ne alăturăm lui Kinda Geza în credința că putem avansa numai prin elemente mai mari și un nivel care crește constant.” – Radu Pilat, Community Marketing Expert Heist Industries.

Va lasam cu o generoasa galerie foto realizata la Madaras, la Snow on Fire 2014, insa nu inainte de a va anunta ca pregatim un video report si inca un material de la eveniment, dar centrat pe vedetele care ne-au insotit acolo. Pana atunci, le puteti vedea surprinse printre fotografiile postate mai jos.