Skip to content

Noua reclama Black Mirror spune “Sezonul 6 se intampla acum, in viata reala”. Trei episoade care au anticipat realitatea

De multe ori in aceste luni am fost tentati sa spunem ca traim intr-un film, iar fanii serialului Black Mirror au regasit multe momente din film in viata reala.

O agentie de publicitate din Madrid s–a gandit sa capitalizeze aceasta asociere si a lansat pentru Netflix campania “Black Mirror sezonul 6 se intampla acum, in viata reala”.

Reclamele pot fi vazute in statiile de autobuz in layout care include si oglinda ca se te poti fotografia pentru retelele sociale, dar si pe autobuze prin oras. Oamenii obisnuiti de pe strada care poarta masti si manusi, fac ca reclama sa fie si mai realista.

Noul sezon Black Mirror nu este insa anuntat in productie pentru Netflix inca, iar lucrurile sunt complicate si in tensiune si in echipa de productie.

Charlie Brooker, jurnalistul transformat in prezentator tv si apoi in scenarist, care a creat Black Mirror a declarat pentru BBC chiar in timpul perioadei de izolare foarte stricta in Anglia, ca sezonul 6 al serialului nu se afla in lucru, toate negocierile pentru el find puse in asteptare pana la reasezarea pietei de productii de film si televiziune.

Brooker s-a si despartit de compania cu care producea pentru Netflix acest serial, formand o companie cu coscenarista seriei, Annabel Jones.

Charles Brooker, care s–a intors in perioada izolarii sa faca la BBC o analiza ironica a stirilor acestor vremuri, un fel de “cronica carcotasilor a lor” intr-o singura editie, a marturisit ca nu are stomac sa urmareasca in acest moment filme care seamana atat de mult cu realitatea si nici nu are dispozitia sa scrie scenariul pentru un nou sezon.

In cele 5 sezoane de Black Mirror au fost multe momente in care filmul a batut sau a anticipat realitatea; unele dintre cele mai stranii inovatii tehnologice fiind lansate pe piata la cateva luni bune de la premiera episoadelor.

Nosedive a fost un episod in care s-a vorbit despre rankingul pe care-l aveau oamenii intr-o societate utopica, ranking care stabilea daca ai acces in restaurante, la banca si, in general, iti dicta sau ingradea activitatea. La un an de la premiera, BBC prezenta in stiri sistemul de evaluare in puncte al guvernului chinez, in baza caruia se stabileste daca poti calatori sau nu in afara tarii. Uber are si el un sistem de ranking la vedere in functie de care soferii primesc comenzi.

In episodul The Entire History of You din primul sezon (2011),  un tanar descopera infidelitatea sotiei uitandu-se la filmul inregistrat pe un dispozitiv care ii scaneaza retina. Chip-ul nu exista inca (sau nu stim), dar Samsung a lansat 5 ani mai tarziu in 2016, lentilele de contact care fac fotografii doar prin efortul de clipire al celui care le poarta, tot asa cum au creat ochelarii care filmeaza tot ce vede cel care-i poarta. 

In episodul Be Right Back, o femeie indurerata dupa pierderea sotului apeleaza la o firma care-i face un robot umanoid care seamana cu acesta si, in baza inregistrarilor in social media, ii copiaza comportamentul. In realitatea apropiata, avem deja o multitudine de roboti umanoizi, iar boti-i pot copia, prin inteligenta artificiala, vocea si topica frazei pentru orice persoana.

Citește în continuare