Skip to content

Kornél Mundruczó, regizor Pieces of a Woman „Am vrut sa impartasim lumii una dintre cele mai intime experiete ale noastre cu increderea ca arta poate fi cel mai bun medicament pentru durere.”

In aceste zile, pe Netflix se afla in trending un film foarte emotionant premiat la Venetia si cu sanse mari la nominalizari la Oscar: ‘Pieces of a woman”/ “Franturi de femeie”.

Filmul o are in rolul principal pe Vanessa Kirby (pe care am vazut-o in rolul printesei Margaret in The Crown, primele doua sezoane ) de data aceasta in postaza unei femei care se confrunta cu durerea pierderii copilului ei la nastere.

Rolul i-a adus un premiu de interpretare la Festivalul de Film de la Venetia, la sfarsitulul anului trecut.

Povestea regizata de regizorul ungur Kornél Mundruczó este inspirata de o experienta personala care a fost initial transformata intr-o piesa de teatru.

Prin amabiltatea Netflix, va oferim cateva detalii de culise din spatele acestei productii foarte profunde, foarte emotionante si cu interpretari actoricesti exceptionale. (In distributie mai sunt Shia LaBeouf, in rolul sotului, si Ellen Burstyn, in rolul mamei celei care isi pierde copilul)

Vanessa Kirby si Kornel Mundruczo la premiera ‘Pieces of a Woman’ la Festivalul de Film de la Venetia 2020

Intr-un comunicat de presa care anunta lansarea filmului la Venetia, regizorul Kornel Mundruczo ridica problema doliului si a pierderilor incredibile din viata “Este posibil sa supravietuiesti dupa o asemenea pierdere a cuiva pe care-l iubesti cel mai mult? Sotia mea si cu mine am vrut sa impartasim lumii una dintre cele mai intime experiete ale noastre cu increderea ca arta poate fi cel mai bun medicament pentru durere.  Cu Pieces of a Woman am vrut sa cream o poveste autentica despre tragedie si cum inveti sa traiesti cu acest doliu continuu, cu aceasta suferinta de nedescris.”

Ellen Burstyn, Kornél Mundruczó si Vanessa Kirby

“Pieces of a Woman”/ Franturi de femeie si-a inceput calatoria ca un spectacol de teatru, dupa un text scris de sotia lui Mundruczo, scenarissta Kata Wéber (White God, Jupiter’s Moon)

“Am vazut insemnarile din agenda lui Kata, unde descria o relatie dintre mama si fiica ei dupa pierderea unui copil. Si m-am intrebat de ce Kata nu vorbeste cu mine? Noi am avut o experienta apropiata, nu atat de tragica ca in film, dar ne-am confruntat cu o pierdere personala si mi-am dat seama ca nu vorbim deloc despre asta. Cand mi-am facut curaj am intrebat-o pe Kata, putem sa facem subiectul mai mare?”, marturisteste regizorul.

In cele din urma, Kata si Kornel au scris si regizat un spectacol de teatru in doua acte, Pieces of a Woman care a avut premiera in decembrie 2018, in Varsovia.

Cum echipa lor castigase  Un Certain regard la Cannes, cu White God, se afla in cautarea unui proiect pentru debutul de lung metraj in limba englaza cerut de distributorii straini si o evolute fireasca in cariera.

Asa a aparut filmul, cu un scenariu cu o alta constructie decat piesa de teatru, iar in rolurile principale cu Vanessa Kirby drept Martha, femeia care pierde copilul, si Ellen Burstyn in rolul mamei.

Unul dintre cele mai emotionante momente din pregatirea actorilor pentru acest film, extrem de delicat care punea vulnerabilitatea interpretilor in prim plan, a fost cand interpretata lui Elisabeth, mama bogata a Marthei – vaduva unui supravietuitor al Holocaustuui, interpretata de castigatoarea premiului Oscar, Ellen Burstyn, a decis sa invite acasa la ea actorii din rolurile principale pentru a locui impreuna patru zile si a dezvolta relatii emotionale dincolo de scenariu.

Cu cinci saptamani inainte de a incepe filmarie acestia s–au intalnit pentru un week end prelungit in casa din New York a lui Burstyn traind ca o familie, in timp ce repetau scenariul. Kirby si Burstyn au avut un moment doar al lor, o petrece in pajama intr-o seara, in care au stat singure foarte mult de vorba despre pierderile din vietile lor si ce au descoperit in timpul documentarii pentru rolurile pe care urmau sa le filmeze.

Dupa ce s-au terminat filmarile, actorii au recunoscut ca doua dintre cele mai importante secvente – cea din deschidere cu nasterea si disputa de la masa din partea a doua a filmului – au fost consolidate in cele 4 zile in care au locuit impreuna.

In secventa disputei de la masa, in care mama incearca sa-si convinga fiica sa dea in judecata moasa care nu a ajuns la timp la nastere, Burstyn si-a depasit liniile scenariului improvizand pe baza discutiei din acea noapte pe care ea si Kirby au petrecut-o impreuna.

“A fost o zi de filmare foarte dificila, in care nu era loc de erori, iar cand au inceput sa ma filmeze la prim plan am auzit-o pe Vanessa cum mi-a spus “fa- ma sa ma duc la tribunal”. A fost o indicatie minunata de la o colega care era pregatita sa dea toate emotiile pe ecran”, isi aminteste Burstyn.

“Am improvizat si a rezultat un moment de actorie in care ea ma simtea pe mine, eu o simteam pe ea in cel mai autentic mod.”

Cu noile reguli de eligibilitate ale filmelor pentru Oscar, “Pieces of a Woman” are anse mai la nominalizari pentru atirtele din rolurile principale. Nominalizarile vor fi anuntate pe 15 martie, iar ceremonia – despre care nu se stie inca in ce format online/offline va fi – va avea loc pe 25 aprilie.

Filmul este disponibil pe Netflix din 7 ianuarie.

Citește în continuare