Skip to content

Brandul de haine Uniqlo a semnat un parteneriat cu Muzeul Luvru pentru patru ani. In acest timp, artisti cunoscuti transforma lucrarile muzeului in insertii grafice pe tricouri si hanorace

Brandul japonez de haine Uniqlo a inceput un parteneriat de patru ani cu Musée du Louvre din Paris, cu scopul de a oferi un program amplu pentru a familiariza mai bine publicul cu capodoperele muzeului si pentru a aduce bucuria artei in viata de zi cu zi.

Impreuna cu muzeul, designerii au ales cateva lucrari din vasta colectie a Muzeului Luvru pentru a deveni o colectie speciala creata pentru brandul de haine, inspirata de picturi si sculpturi. Acestea devin insertii grafice in colaje gandite de tineri artisti, astfel incat arta sa devina un obiect la moda.

Colectia actuala a companiei japoneze include tricouri, pulovere si hanorace UNIQLO UT atat pentru barbati, cat si pentru femei. Actuala colectie este conceputa de artistul grafic britanic Peter Saville, unul dintre cei mai cunoscuti artisti grafici din lume, fiind cunoscut publicului larg datorita Factory Records, compania fondata de acesta care a desenat incepand cu anii 1970 cele mai cunoscute coperte de albume din UK.

Parte din parteneriat este si sponsorizarea programului Free Saturday Nights si a tururilor Mini-Discovery, prin care publicul poate descoperi in mod gratuit detalii ale unor opere de arta din colectia muzeului. 

Muzeul Luvru s-a deschis publicului in 1793, colectiile fiind printre cele mai bune din lume, cuprinzand cateva mii de ani si raspandite pe un teritoriu mare, din America pana la granitele Asiei.

Dupa Revolutia Franceza, Luvru a fost creat ca un loc in care artistii puteau admira marii maestri si cauta inspiratie. Chiar si astazi, Luvru ramane un loc de inspiratie pentru cei mai mari creatori, arhitecti, pictori, sculptori, dansatori si muzicieni contemporani.

Uniqlo este o companie de imbracaminte cu magazine peste tot in lume care ofera haine calitative la preturi mici. Compania este cunoscuta pentru numeroasele sale colaborari, de la artistii emergenti care expun la MoMA si au propria linie vestimentara in magazinele Uniqlo, la branduri globale exclusiviste care ofera cateva piese accesibile tuturor: Ines de la Fressange, Marimekko sau J.W. Anderson fiind ultimele colectii.

Citește în continuare