Skip to content

De Pasti, 2 chefi de la restaurantul hotelului Ritz din Londra au creat un meniu de lux in jurul unui ou Fabergé comestibil. Este servit langa o sculptura inspirata de o creatie Fabergé din Colectia Regala.

Din seria experientelor exclusiviste, Hotelul Ritz din Londra si Fabergé au creat un meniu special pentru perioada sarbatorilor pascale. Este vorba despre un ou de ciocolata servit in cadrul restaurantului decorat cu stele Michelin.

Cand se pun in discutiile cele mai pretioase oua din lume, creatiile Fabergé sunt intotdeauna in capatul listei avand o traditie de lunga durata in realizarea unor piese de arta devenite bijuterii rare de familie. Astfel, ar putea parea perfect potrivita asocierea cu 2 chefi specializati in patiserie care au fost decorati de Regina Elizabeta a Angliei, dar si cu restaurantul celui mai exclusivist hotel londonez.

Pentru a marca Pastele intr-un stil fabulos, casa de bijuterii a colaborat cu Executive Chef John Williams MBE si Head Pastry Chef Lewis Wilson de la restaurantul The Ritz London pentru un meniu extravagant.

In perioada 11-18 aprilie, restaurantul de la Ritz ofera un meniu Fabergé cu 4 feluri de mancare, desertul fiind un ou de ciocolata, piesa centrala care a inspirat experienta decadenta.

Oul-desert este o creatie delicata din ciocolata neagra, inchisa intr-o cusca sferica asezata peste un oul invelit in foita aurie. Este umplu cu un mousse fin de alune si ciocolata si este inspirat de Essence Rose Gold Ruby Heart Surprise Locket, o bijuterie din colectia actuala Fabergé care consta intr-un ou de aur rose de 18 carate cu o inima de rubin atent plasata in interior.

La randul lui, oul de ciocolata este asezat pe o structura de tuille rosu si este decorat cu rubine comestibile. Se serveste cu inghetata de vanilie alaturi.

Pretul meniului este de 190 de lire sterline pentru fiecare persoana. Bauturile nu sunt incluse dar oaspetii vor primi un meniu in editie limitata semnat atat de Executive Chef John Williams cat si de Sarah Fabergé, stranepoata lui Peter Carl Fabergé.

Pentru a crea atmosfera perfecta servirii acestui meniu, reprezentantii hotelului Ritz au comandat in ou Fabergé sub forma unei sculpturi de ciocolata care va fi expusa alaturi. Creatia dulce este inspirata de „Imperial Basket of Flowers Egg”, o sculptura realizata de Peter Carl Fabergé in 1901 care este inclusa astazi in Royal Collection Trust.

Sculptura de 45 de centimetri inaltime este decorata cu flori realizate din ciocolata si vopsite in nuante pastelate cu detalii aurii. Arata precum o vaza cu flori regala si este asezata pe un suport realizat tot din ciocolata. Pana pe 19 aprilie, creatia este scoasa la licitatie alaturi de 2 loturi donate de Fabergé si The Ritz London: un ou in pandantiv din aur rose cu diamante si email rosu Guilloché si o sedere de o noapte intr-o suita a hotelului care include cina la restaurant Ritz (decorat cu stele Michelin) si un mic dejun englezesc in dimineata urmatoare. Banii obtinuti in urma vanzarilor vor fi donati catre Crucea Rosie din Marea Britanie, mai exact catre Apelul Umanitar pentru Ucraina.

In 1885, tarul Alexandru al III-lea i-a cerut bijutierului sau, Carl Fabergé, sa creeze un cadou pe care sa il poata oferi tarinei, cu ocazia sarbatorilor pascale. Bijutierul a create atunci oul imperial: un ou din email alb, care se deschide si scoate la iveala un galbenus din aur.

Si acesta putea fi deschis, iar in interiorul sau se afla o replica in miniature a coroanei imperial si un pandativ sub forma de ou, realizat dintr-un rubin. Aceste doua surprize din ou s-au pierdut de-a lungul anilor.

Tarina Maria Feodorovna a fost atat de incantata de cadou, incat tarul a decis ca in fiecare an sa existe o traditie – cate un ou imperial create special pentru tarina de Carl Fabergé cu ocazia sarbatorilor pascale.  Carl Fabergé a primit libertate totala de creatie, cu o singura conditie – fiecare ou sa aiba in interior o surpriza. Prin urmare, incepand cu 1885, în fiecare an, Casa Fabergé livreaza familiei imperiale, de Pasti, un ou-surpriza. Dupa moartea lui Alexandru al III-lea, in 1894, traditia este pastrata de succesorul lui, tarul Nicolae al II-lea. Acesta a comandat anual cate doua oua – unul pentru mama sa, Maria, si un altul pentru sotia sa, Alexandra.

Casa Fabergé a creat in total 65 de oua de Pasti: 13 pentru alti clienți si 50 de oua pentru Romanovi.

Cu trecerea anilor, ouale imperial Fabergé au ajuns sa fie faimoase in intreaga lume. Sunt expuse pentru prima oara publicului din intreaga lume la Expozitia Universala din 1900, organizata la Paris. Dupa acel an, atelierul lui Carl Fabergé incepe sa primeasca comenzi de oua similare de la clienti privati, precum Ducesa de Marlborough, familia Rothschild sau Alexander Kelck, un aristocrat rus care comanda de-a lungul anilor sapte oua Fabergé pentru sotia sa.

Bijutierul crea anual schite ingenioase pentru oua. Carl Fabergé era cel care crea conceptul, il desena, iar bijutierii casei sale erau cei care lucrau efectiv micile capodopere. Surprizele din interiorul oualor erau fascinante: o replica in miniatura a unui palat imperial, o replica a trenului transsiberian, o lebada mecanica, dar si o replica a trasurii folosite la ceremonia incoronarii lui Nicolae al II-lea. La aceasta din urma bijutierii au lucrat vreme de 15 luni.

https://www.urban.ro/faberge-hermitage-falsuri/

Citește în continuare