Skip to content

Cabinele rosii de telefon, parte din identitatea britanica, sunt in cautare de noi destinatii de utilizare. Ar putea deveni automate pentru snacks si fast food

Cabina de telefon, parte dintr-o expozitie Banksy din 2006

Unul dintre simbolurile Londrei, cabinele rosii de telefoane, care nu mai sunt utilizate de foarte multa vreme, ar putea deveni spatii de fast-food, mini chioscuri de tip automat care sa se deschida in interiorul acestor cabine si sa ofere diverse, de la racoritate la snacksuri.

Ideea are in spate sprijinul catre organizatii non-guvernamentale, care vor primi profitul. De altfel, Marea Britanie are mai multe initiative in care organizatiile non-guvernamentale vand diverse lucruri, de la imbracaminte si incaltaminte second-hand la carti si chiar alimente, pentru a-si suplimenta veniturile.

Initiativa apartine unei antreprenoare care a depus proiectul in cadrul schemei de sprijin pentru tineri antreprenori, si vizeaza cabinele de pe Coventry Street, zona din West End, unde se regasesc majoritatea teatrelor londoneze.

De la scoaterea lor din functiune, mai multe cabine rosii de telefon din Londra au devenit spatiu pentru vanzarea de cafea sau mini-biblioteca, pastrand totodata ideea de semnatura vizuala a capitalei.

Cutia rosie pentru telefonie publica asa cum o vedem pe strazile din Londra, dar si in alte orase din Marea Britanie, Malta, Bermuda si Gibraltar, a fost gandita de arhitectul Sir Giles Gilbert Scott, castigatorul unei competitii de design in 1924, organizata de serviciul de posta, care le detine pana in prezent.

Oficiul postal a ales sa realizeze designul castigator al lui Scott din fonta (Scott sugerase otel) si sa-l vopseasca in rosu (Scott sugerase argintiu, cu un interior verzui-albastru), ca sa fie mai vizibile.

Scott este faimos nu numai pentru cutiile sale telefonice, ci realizarile sale includ producerea designului castigator pentru Catedrala din Liverpool si supravegherea lucrarilor de reconstructie necesare.

Designul acestei cabine de telefonie a devenit un element iconic in cultura britanica, fiind considerat inca din 2006, in top 10 produse de design britanice, alaturi de autobuzele supraetajate, taxiurile londoneze, marca de masini Mini, Supermarine Spitfire, harta metroului Londra, Rolls Royce, printre altele.

Citește în continuare