Skip to content

Disney a lansat figurine personalizabile cu personajele din „TRON”. In 16 minute, capetele figurinelor sunt inlocuite cu holograme ale propriului chip.

In ultimul deceniu, personalizarea produselor achizitionate a trecut de la o tendinta occidentala la o realitate prezenta inclusiv in anumite magazine din Romania. Pe masura ce nevoile umane s-au indreptat tot mai mult spre individualism, au aparut numeroase experiente prin care clientul este pus in centrul atentiei.

Compania Disney a surprins recent cand a introdus optiunea de a personaliza figurinele TRON de la Walt Disney World din Florida.

Existenta brandului Disney s-a bazat in ultimii 100 de ani pe limitarea stricta a utilizarii drepturilor de autor pentru miile de personaje iconice create in desene animate, filme, jocuri si spectacole live. Insa aceasta traditie incepe sa fie inlocuita cu noi obiceiuri influentate de tendintele actuale din marketing.

Aparitia figurinelor personalizate s-a raspandit in ultimul deceniu datorita inovatiilor in domeniul imprimarii 3D, prin scanarea cu aparate foto special pozitionate se poate obtine o versiune digitala 3D a chipului sau corpului unei persoane, ulterior fiind imprimate cu precizie in plastic. In domeniul jucariilor si articolele colectionabile, compania Hasbro a popularizat serviciul Selfie Series printr-o linie de figurine de actiune personalizabile cu portretul clientului, care puteau fi livrate direct acasa in decurs de cateva luni.

Noul program Tron Identity Program din parcul Disney promite figurine personalizate in aproximativ 16 minute, renuntand complet la imprimarea 3D.

De fapt, noua colectie de figurine Tron nu prezinta deloc sculpturi ale chipului uman. In schimb, portretul clientului va fi proiectat pe un ecran LCD instalat pe casca pe care o poarta fiecare figurina din serie. Secretul personalizarii lor este inregistrarea unor imagini digitale cu diferite expresii ale individului care sunt proiectate secvential pe LCD, sub forma unor holograme, oferind iluzia ca figurina respectiva este animata si chiar pare ca vorbeste.

Pentru inceput, programul de personalizare digitala este disponibil in Tomorrowland la Walt Disney World din Florida. Daca va avea succesul preconizat, ar putea fi extins in alte parcuri si magazine Disney.

Pentru a-si scana trasaturile faciale, fanii dornici sa-si personalizeze figurinele trebuie sa completeze „Programul de identitate Tron”. 

Conform site-ului oficial Disney, va fi utilizata tehnologia Image Capture care va va scana trasaturile faciale: „apoi, iti vei selecta configuratia castii si a corpului. Programul tau va fi un Enforcer sau un Combatant? Un cercetas sau o santinela? Alegerea iti apartine. De asemenea, nu uitati sa selectati o culoare pentru intreaga echipa. In cele din urma, vei vizita Command Input, unde vei inregistra 6 linii de dialog cu propria voce.”

Odata completati acesti pasi, oaspetii vor astepta 16 minute dupa care vor primi figurinele cu fetele lor. Apoi, imaginile vor fi stocate pe un cip detasabil care poate fi transferat pe alte figurine din serie si pe alte produse Tron de la magazinul de cadouri Disney. Pretul unei figurine este de 90 de dolari, fiind disponibila momentan numai in Florida.

Programul de personalizare a fost lansat alaturi de o noua atractie TRON inspirata de universul creat de personajul Kevin Flynn in 1982.

„Tron Legacy” de la Disney a ajuns pentru prima data in cinematografe in urma cu 13 ani, ca o continuare a filmului Tron din 1982. In ciuda graficii spectaculoase si coloanei sonore create de trupa Daft Punk, franciza a intrat intr-un con de umbra atat in randul fanilor dar si in prioritatile studiourilor Disney.

In 2016, Disneyland din Shanghai a fost deschisa Tron Lightcycle, o experienta in care oaspetii se urcau pe o motocicleta si se „plimbau” prin intermediul unor ecrane pe pista unui carusel, intr-o ambianta intunecate cu lumini de neon, similara celei din filme. La vremea respectiva, atractia a devenit una dintre cele mai apreciate din parcurile Disney.

Saptamana trecuta, atractia „Tron Lightcycle” a fost deschisa si la Walt Disney World din Florida. Ca orice experienta din parcurile Disney, este insotita de magazine intregi de marfuri inspirate de personajele respective. Actorul Jeff Bridges — care a jucat rolul principal in filmul original din 1982 — a filmat o reclama de promovare a atractiei, o puteti urmari mai jos.

In luna august a anului acestuia este programata inceperea filmarilor pentru al treilea film Tron intitulat „Ares”. Proiectul se afla in lucru inca din 2010, a intampinat numeroase obstacole si schimbari de regizori si distributie. In prezent, Jared Leto ar urma sa joace rolul personajului principal iar Joachim Ronning a fost anuntat in ianuarie 2023 drept regizor al noului lungmetraj.

Citește în continuare