Skip to content

In culisele „Regina Charlotte: O poveste Bridgerton”, cel mai urmarit serial al momentului pe Netflix. De la mesaje ascunse la referinte la „Nasul”, simbolismul culorilor, cele 100 de torturi reale si peste 10.000 de flori artificiale.

In weekendul tocmai incheiat, „Regina Charlotte: O poveste Bridgerton” a devenit cel mai urmarit serial pe Netflix, fiind una dintre cele mai spectaculos ilustrate povesti lansate in ultimii ani.

Desi face parte din universul „Bridgerton” inspirat din romanele scrise de Julia Quinn, noul serial creat si produs de Shonda Rhimes  mizeaza pe o alta directie si un altfel de mesaj fata de primele doua sezoane ale seriei originale. In primul rand, aprofundeaza vietile unor personaje cheie — Regina Charlotte, Lady Danbury si Lady Violet Bridgerton — dar abordeaza si subiecte mult mai delicate si mai putin triviale decat in Bridgerton.

Centrat pe ascensiunea reginei Charlotte catre faima si putere, serialul spune povestea casatoriei intre tanara regina si Regele George, care a dat nastere unei mari povesti de iubire, dar si unei schimbari in societate. Ea a dus la aparitia inaltei societati mostenite de personajele din Bridgerton. Pentru a nu crea confuzii, serialul mentioneaza inca dinaintea primului episod ca nu se doreste a fi o naratiune istorica, desi Regele George si Regina Charlotte au existat in realitate. 

Daca ati urmarit deja serialul, mai jos veti descoperi mesaje ascunse si detalii din culise care va vor provoca sa revedeti anumite secvente cu alti ochi. Daca nu l-ati urmarit, este bine de stiut ca urmeaza o serie de spoilere legate de povestea din „Regina Charlotte”.

Daca povestea va pare familiara, acest lucru se datoreaza referintelor la anumite filme, seriale, colectii de moda sau momente deja cunoscute din cultura pop.

In primul episod din „Regina Charlotte: O poveste Bridgerton” exista un cadru in care se face pentru prima data tranzitia intre cronologii si in care tanara Charlotte aflata in caleasca dispare, in timp ce Regina Charlotte apare mergand noaptea, in interiorul palatului. Pentru cateva clipe, cele doua personaje se suprapun pe ecran. Aceasta scena este un omagiu adus filmului „Nasul II”, in care, in momentul in care povestea trece de la Michael Corleone la tanarul Vito Corleone, poate fi observata o tranzitie similara intre doua cronologii. Directorul de imagine Jeffrey Jur a planuit momentul respectiv inca de la inceperea productiei.

Tot Jur este cel care a stabilit si o anumita culoare pentru atmosfera fiecarui serial. Pentru Bridgerton, culoarea respectiva aminteste de lumina lunii si are o tenta placuta de argintiu-albastrui, care creeaza impresia unei atmosfere de basm. Pentru „Regina Charlotte”, a fost inspirat de verdele pal intalnit in multe dintre picturile din epoca georgiana. Prin contrast, verdele din noul serial induce o atmosfera mai calda comparativ cu albastrul din Bridgerton. Pentru ca actiunea din „Regina Charlotte” are loc mai devreme, intentia in acest caz a fost crearea unei atmosfere eterice, ca de vis, care seamana cu o amintire idealizata si povestita ulterior, totul fiind filmat cu obiective anamorfice.

In privinta costumelor si a perucilor, exista referinte la Olivia Pope (Scandal), Timothée Chalamet, Mick Jagger, Glenn Close, Elie Saab si Zuhair Murad. Le puteti descoperi din articolul de mai jos.

Un detaliu amuzant din culise: pentru scena din cada cu Brimsley si Reynolds din ultimul episod, echipa care s-a ocupat de recuzita le-a oferit lui Sam Clemmett si Freddie Dennis doua ratuste de cauciuc pe care erau imprimate numele lor.

In scenele pline de opulenta in care se mananca, apar diverse feluri corespunzatoare epocii, precum fripturile umplute din carne de paun si lebada, care, evident, nu sunt reale. In plus, pentru a da culoare diferitelor feluri de mancare, au fost incluse verdeturi si flori comestibile, de exemplu violete, panselute, gura-leului si petale de trandafiri.

Pentru acest serial, echipa care s-a ocupat de mancare a pregatit aproximativ 150 de torturi. Unele au fost facute din polistiren si acoperite cu glazura si diverse culori, dar aproximativ 100 au fost adevarate si preparate din fructe si pandispan cu diverse arome de lamaie, portocala, vanilie si migdale, acestea din urma fiind consumate pe platou de fiecare data.

Ceaiul care apare pe ecran a fost adevarat, echipa folosind de regula ceai PG Tips sau Earl Grey fara cofeina.

Scenele din observatorul de la Palatul Kew au fost filmate pe platou, intr-un decor cu un design mai masculin, care arata ca este vorba despre spatiul lui George, fiind prezente podele si  finisaje din mahon si mobilier inchis la culoare, cu piele verde si detalii din alama. Echipa a construit inclusiv un telescop care, desi nu este functional, arata superb.

Spatiile destinate tanarului rege George includ multe detalii care subliniaza pasiunea lui pentru astronomie si botanica. Printre acestea se numara elemente de arhitectura, picturi cu animale si peisaje, instrumente de masura, bonsai, plante suculente adevarate, palmieri si ferigi, precum si un portocal plasat in interior. 

In ceea ce priveste dormitorul regelui de la palatul Kew, acesta este un spatiu auster, pe care echipa l-a facut sa arate dezordonat si lipsit de simetrie pentru a reflecta starea lui in continua degradare.

Echipa a construit si o replica a patului in care adevarata regina Charlotte dormea la Buckingham, precum si o replica perfecta a masutei ei de toaleta. Regina folosea trei sau patru saltele si avea nevoie de trepte ca sa se poata urca in pat.

Pentru inmormantarea printesei din episodul 1, echipa de scenografi a construit o replica a sicriului cu catifea rosie in care aceasta a fost inmormantata.

Oranjeria conacului Buckingham reflecta trecerea timpului intre cele doua cronologii ale seriei, fiind mult mai verde si mai bogata in scenele din Bridgerton. Aceasta cuprinde in total 10 portocali mari. Dintre portocalele care apar pe ecran, 800 sunt adevarate si 300 sunt artificiale.

Gradina Regelui George — in care acesta se autointuleaza „fermierul George” — este o gradina adevarata, creata de echipa, in care, atunci cand a fost nevoie, au fost adaugate si unele plante artificiale. In total, au fost folosite in jur de 2000 de legume diverse, printre care rosii, porumb, morcovi, kale, porumb dulce, salata verde, cartofi, ceapa si varza.

Pentru a alege plantele si florile care apar in serial, echipa a studiat felul in care traiau regina Charlotte si regele George al III-lea (personaje istorice reale), stilurile de gradinarit ale vremii si tablourile lui Jan Davidsz de Heem, totul pentru a afla ce tipuri si combinatii de flori erau populare in epoca respectiva.

Pentru intregul serial au fost folosite aproximativ 10.000 de flori si plante artificiale si peste 200 de metri de ghirlande.

Aproximativ 95% dintre florile si plantele din acest serial sunt artificiale, singurele flori adevarate fiind cele care compun buchetele din mainile personajelor. 

Din perspectiva continuitatii si a transportului, florile artificiale au fost de preferat, pentru ca nu se ofilesc si nu trebuie inlocuite, putand fi lasate pe platou zile la rand.

Aranjamentele florale si plantele din serial sunt deseori legate de poveste. In cazul scenelor cu tanara Charlotte care, de-a lungul anului, cineaza adesea singura, aranjamentele florale reflecta trecerea anotimpurilor. Iar pentru scena erotica dintre George si Charlotte care are loc in timpul cinei din episodul 3, culoarea aranjamentelor florale este rosu aprins pentru a accentua caracterul pasional al secventelor respective.

In cazul proprietatii familiei Danbury, diferenta intre perioada anterioara mortii lordului Danbury si cea ulterioara din „Bridgerton” este evidenta. In epoca georgiana, inainte de moartea lordului, aranjamentele sunt simple, mai sarace si lipsite de caldura, fiind alcatuite din flori uscate, in nuante de maro. Ulterior, aranjamentele florale pline de culoare din casa lui Lady Danbury capata nuante de lila si violet, sugerand culorile care vor ajunge sa defineasca acest personaj.

Despre acuratetea istorica si problema legata de rasa adevaratei Regine Charlotte, Shonda Rhimes a declarat intr-un interviu acordat EW ca „nu este o serie documentara. Este o fictiune bazata pe fapte reale.”

Regele George al III-lea, Regina Charlotte si copiii lor

Rhimes a adaugat ca „Regina a carei istorie o povestim este regina Charlotte asa cum o cunoastem noi in Bridgerton, nu regina Charlotte asa cum era in Anglia.” In acelasi timp, exista un miez de adevar in problema ce tine originile reginei. Sunt multi istorici convinsi de faptul ca Charlotte ar fi fost o femeie de culoare, in timp ce altii sustin ca nu ar fi fost posibil un asemenea lucru.

La randul ei, Rhimes a aprofundat aceasta cercetare si a lucrat cu un istoric care a ajutat-o sa descopere povestea reala, pentru ca mai apoi sa stie cand se abate de la firul istoric: „Astfel, puteam sa ma abat intentionat sau puteam sa iau un lucru mic pe care il auzeam din istorie si sa il transform in altceva.”

Boala mintala a Regelui George al III-lea a fost un aspect reprezentat cu o oarecare acuratete in serial. Numit de multi „regele nebun”, istoricii au propus numeroase posibilitati pentru ceea ce l-ar fi putut afecta pe rege. In serialul de pe Netflix, Rhimes nu a optat pentru un diagnostic precis si a ales sa redea incercarile medicilor de a intelege problema de sanatate a monarhului.

„Istoria nu stie ce boala avea George. Nu stiu daca a fost o boala psihica. Nu stiu daca a fost o boala fizica. Exista o multime de opinii diferite. Am vrut sa gasesc o modalitate de a prezenta ceea ce se intampla cu el in acelasi mod in care au vazut-o medicii din epoca sa. Am vrut sa gasesc o modalitate de a portretiza acest lucru si sa se simta onest, iar Corey sa se simta imputernicit sa portretizeze acest personaj intr-un mod care sa fie respectuos.”, a conchis Rhimes in interviul din EW.

Citește în continuare