Skip to content

(audio) Dupa ce hackerii i-au postat melodia pe TikTok, Lana del Rey a lansat oficial „Say Yes to Heaven”, un cantec din 2012 inregistrat pentru albumul „Honeymoon”. Artista nu planuia sa lanseze piesa vreodata.

Desi in urma cu doua luni a lansat albumul „Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd”, Lana del Rey si-a surprins fanii cu o noua melodie. Artista a lansat oficial „Say Yes to Heaven”, o piesa compusa si inregistrata in 2012 alaturi de Rick Nowels.

Momentul lansarii melodiei vine la cateva zile dupa ce „Say Yes to Heaven” a aparut pe internet in mod ilegal. Initial, portiuni din melodie au scapat online in 2016, dupa ce un demo al cantecului aparuse in 2015, urmand ca in 2020 sa apara in mod misterios versiune integrala dar nefinisata a piesei.

Pentru a-si multumi fanii, cantareata a lansat atat versiunea normala a melodiei dar si cea pentru TikTok.

Versiunile postate de Del Rey pe contul ei de YouTube difera de portiunile scapate online anterior, aranjamentul final surprinde aceea stare de spirit dar vine cu anumite diferente si pare sa fie actualizat, in ton cu tendintele actuale in privinta masterizarii muzicale. 

Del Rey a inclus, de asemenea, o versiune accelerata a cantecului in lansarea single-ului, o referire la traditia TikTok de a accelera melodiile de succes pentru a putea filma dansuri scurte de 15 secunde in care sa le integreze.

Lansarea este surprinzatoare, jurnalistii americani scriu ca artista a fost fortata sa posteze versiunea finala a melodiei, dupa ce hackerii au postat diverse variante nefinisate pe internet.

‘Say Yes to Heaven’ vine la mai putin de doua saptamani dupa lansarea videoclipului oficial pentru „Candy Necklace”, melodie pe care Del Rey a inregistrat-o in colaborare cu Jon Batiste.

In ultimele luni, artista a mai lansat ‘Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd’, ‘A&W’ si ‘The Grants’ ca single-uri oficiale de pe noul album.

Recent, Del Rey a primit premiul inaugural Visionary Award la Billboard Women in Music Awards, ca recunoastere a celor 14 ani de activitate in industria muzicala, reusind sa se impuna inca de la primul sau album important, ‘Born to Die’.

„Cred ca termenul de ‘vizionar’ ar fi putut fi schimbat cu orice cuvant atunci cand esti aici sus. Dar daca va intrebati, pentru fanii mei, nu am chiar o viziune pe termen lung, deloc. Dar, daca erati curiosi, sunt foarte, foarte fericita sa fiu o cantareata, este o performanta minunata. Cand am lansat primul meu album, acum 14 ani, apele nu erau la fel de calde. Asa ca sunt foarte fericita pentru toti cei care simt ca este un moment minunat in cultura pentru a fi ei insisi si pentru a se exprima. Nu se simtea asa in 2008 si sunt atat de recunoscatoare ca ma aflu in cea mai buna companie in care am fost vreodata. Va multumesc. Simt ca a fi fericit este scopul suprem.”, a spus ea in discursul de acceptare de la Billboard Women in Music Awards.

Desi sustine ca nu a avut o strategie pe termen lung, in spatele reinventarii sale artistice a fost o strategie de marketing foarte inteligenta dezvoltata de parintii, ambii fiind experti in marketing si avand o experienta vasta in industria publicitara. Tatal ei, Rob Grant, este unul dintre primii americani care s-au imbogatit din achizitia domeniilor pentru site-uri la inceputul anilor 2000 in SUA.

Dupa ce fiica lui a incercat fara succes sa se lanseze in muzica cu numele de scena Lizzy Grant — inspirat de numele ei real, Elizabeth Grant — tatal ei a ajutat-o sa isi repozitioneze cariera si a creat personajul Lana del Rey care miza pe un marketing nostalgic al esteticii americana, cu influente din miscarea pop-art. Miscarea s-a dovedit a fi de succes, strategia lor fiind studiata in prezent in universitatile americane.

Lana del Rey a debutat in 2012 cu albumul „Born to Die”, un succes international care cuprinde piesele „Summertime Sadness”, „Blue Jeans” si „Born to Die”, clasate in primele pozitii ale topurilor mondiale.

Del Rey s-a aventurat si in lumea filmului, scriind si jucand in scurtmetrajul muzical „Tropico” si a lansat „Young and Beautiful” ca single principalul pentru drama romantica „The Great Gatsby” (2013).

In perioada 2013-2014, a revitalizat moda festivalurilor reusind sa aduca din nou in tendinte celebrele coronite de flori purtate pe cap in anii ’70.

S-a reinventat cu fiecare lansare, indepartandu-se de muzica pop si trecand la un soft rock apreciat de specialistii din industria muzicala.

In 2019, Del Rey a lansat single-urile „Doin’ Time ” si „ Don’t Call Me Angel ” – o colaborare cu Ariana Grande si Miley Cyrus pentru coloana sonora a filmului „Charlie’s Angels” (2019). Iar in 2021 a lansat alte doua albume: „Chemtrails Over the Country Club” si „Blue Banisters”.

Citește în continuare