Skip to content

Trei piese Lady Gaga, versiuni de lucru si nelansate, au fost puse de pirati pe retelele de streaming. Reprezentatii platformelor de streaming spun ca nu pot urmari in timp real asemenea ilegalitati.

Cel putin trei versiuni inedite ale unor melodii ale lui Lady Gaga au aparut pe serviciile de streaming, listate sub numele ei real, Stefani Germanotta, fara a fi mentionat numele ei de scena.

Cele trei melodii de sub aceasta rubrica sunt presupuse mixaje sau versiuni diferite a doua melodii deja lansate, „Perfect Illusion” si „Fashion”, precum si o melodie inedita din 2007, intitulata „Retro Physical”, care este o colaborare cu producatorul Noize Trip, care a circulat online timp de mai multi ani; aceasta melodie este foarte asemanatoare cu cea de pe albumul ei de debut din 2008, „The Fame”.

Celelalte doua suna ca versiuni timpurii ale melodiilor lansate oficial. „Fashion” este listat ca fiind un demo, desi suna ca o versiune cu un ritm mai rapid a cantecului Gaga inclus pe coloana sonora a filmului „Confessions of a Shopaholic” din 2009. Unii au speculat ca demo-ul „Perfect Illusion” a fost realizat cu ajutorul AI si lansat initial ca o farsa pentru fani, atunci cand piesa a fost lansata in 2016.

Momentul este cu siguranta notabil, deoarece „Perfect Illusion”, care a fost absenta de pe serviciile de streaming, a fost adaugata din nou in urma cu cateva zile.

Se pare ca piesele au fost incarcate in urma cu noua zile de o entitate care se numeste UnreleasedSongs, care a revendicat drepturile de autor. Nu este clar cate alte melodii au fost incarcate de UnreleasedSongs; utilizarea frecventa a acestor doua cuvinte pe platforme face ca rezultatele cautarilor sa nu fie concludente. Melodiile sunt postate cel putin pe Spotify, Apple Music si Tidal.

Reprezentantii serviciilor nu au comentat imediat, dar astfel de incarcari pe furis sunt frecvente si dificile de supravegheat pentru serviciile de streaming din cauza milioanelor de piese incarcate pe platforme in fiecare zi – mai multe surse estimeaza 125.000 de incarcari, dar e posibil sa fie mult mai multe.

Cel mai indraznet exemplu de astfel de lansare ar putea fi un album complet cu materiale in mare parte inedite ale lui R. Kelly, intitulat „I Admit”, care a fost lansat de o casa de discuri hip-hop, cu o vechime indelungata, numita Real Talk Entertainment. Reprezentantii atat ai lui Kelly (care se afla in inchisoare din 2019), cat si ai casei sale de discuri de lunga durata, Sony, au sustinut ca nu au fost implicati in aceasta lansare; albumul a fost eliminat la scurt timp dupa ce serviciile de streaming au fost alertate pe scara larga de existenta sa.

Citește în continuare