Galerie foto. Noile colectii de vacanta pentru 2026 lansate de Dior, Louis Vuitton, Gucci si Chanel.

Pentru 2026, industria modei pare sa renunte la obsesia fata de noutate si isi orienteaza privirea spre trecut. Noile colectii Cruise 2026 — de croaziera sau de vacanta — prezentate de Louis Vuitton, Gucci, Chanel si Dior au fost puse in scena in locuri incarcate de istorie si simbolism cultural, transformand trecutul in combustibil vizual pentru viitor.
Fiecare casa de moda a ales un spatiu iconicul – de la goticul Palat al Papilor din Avignon si arhivele Gucci din Florenta, la Villa d’Este de pe malul Lacului Como si complexul baroc Villa Albani Torlonia din Roma – si l-a transformat in scena pentru o colectie cu radacini adanci in patrimoniu si cultura.
La scurt timp dupa alegerea noului papa la Vatican, Louis Vuitton a optat pentru un loc simbolic – Palais des Papes din Avignon, sediul oficial al papilor in perioada 1309-1377.









Nicolas Ghesquière a transformat prezentarea Louis Vuitton Cruise 2026 intr-un spectacol cu decor istoric si tematica eroica. Palatul Papilor din Avignon, monument UNESCO si centru al Festivalului de Teatru din oras inca din 1947, a fost locul ales pentru o colectie care a jonglat cu referinte din Evul Mediu, glam rock si arte performative.
Designerul a propus piese vizual spectaculoase, dar perfect purtabile, inspirate de epoci si personaje legendare – de la Ioana d’Arc si Regele Arthur, pana la David Bowie si surorile Haim (doua dintre ele aflate in public). Materialele au fost neasteptate: sepci din rafie si genti cu rame de lemn, realizate in colaborare cu artizanul Thomas Roger din Alsacia.
Evenimentul a fost o premiera: Louis Vuitton a devenit prima casa de moda care a prezentat o colectie in acest spatiu simbolic, care a gazduit papalitatea timp de sapte decenii. Printre invitati s-au aflat Cate Blanchett, Emma Stone, Saoirse Ronan, Catherine Deneuve, Alicia Vikander si Stacy Martin – toate aflate in sudul Frantei cu ocazia Festivalului de la Cannes.
Aflat intr-un moment de criza identitara si financiara, brandul Gucci isi redefineste ADN-ul pornind de la origini: din inima Florentei.









In plin proces de tranzitie creativa si in asteptarea debutului noului director de creatie Demna Gvasali (care a transformat Balenciaga in cel mai cool brand al ultimului deceniu), echipa din atelierele Gucci a semnat colectia Cruise 2026, prezentata in Palazzo Settimanni – sediul Arhivei Gucci, situat in centrul Florentei.
Cladirea din secolul al XV-lea, care gazduieste aproximativ 46.000 de piese si schite ale tuturor directorilor creativi anteriori, a devenit spatiul ideal pentru o colectie care a adunat referinte vizuale din epocile designerilor De Sarno, Giannini, Tom Ford si Alessandro Michele, completate de accente specifice stilului Demna: sacouri supradimensionate, bluze si pantaloni fluizi.
CEO-ul Gucci, Stefano Cantino, a subliniat ca aceasta prezentare este o punte intre trecut si viitor: „Gucci este Florenta si Florenta este Gucci”. Coloana sonora a fost preluata din filmul „Un barbat si o femeie” al lui Claude Lelouch (1966), adaugand colectiei un aer cinematografic. Printre invitati s-au numarat Viola Davis, Julia Garner, Paul Mescal, Jeff Goldblum si François-Henri Pinault.
Chanel a reconstruit glamourul cinematografic italian la Villa d’Este.















Inconjurata de o gradina uriasa, Villa d’Este – un fost palat din secolul al XVI-lea transformat in hotel in 1873 – a fost scena aleasa de Chanel pentru prezentarea colectiei Cruise 2026. Situata pe malul Lacului Como, vila a gazduit de-a lungul timpului staruri hollywoodiene precum Elizabeth Taylor, Robert De Niro si Al Pacino. De aceasta data, Chanel si-a ancorat show-ul in filmul „Boccaccio 70” (1962) al lui Luchino Visconti, in care Romy Schneider purta creatii semnate de Coco Chanel.
Bruno Pavlovsky, presedintele Chanel SAS, a declarat ca alegerea spatiului a fost importanta pentru povestea colectiei care a fost ilustrata de un scurtmetraj realizat de Sofia Coppola.
Colectia a alternat intre propuneri dramatice, perfecte parca pentru un film realizat intr-o vacanta italiana – rochii lungi din sifon, pantaloni evazati, camasi brodate – si piese dedicate generatiei Z: fuste mini din tweed mov, rochii scurte din tafta roz sau piersica, costume din damasc auriu.
Dior a readus Roma in centrul modei, tot intr-un decor de film.















Maria Grazia Chiuri a revenit la Roma dupa un deceniu de absenta, alegand Villa Albani Torlonia pentru prezentarea colectiei Dior Cruise 2026.
Complexul din secolul al XVIII-lea, greu accesibil publicului si detinut in regim privat, adaposteste o importanta colectie de antichitati greco-romane. Show-ul nocturn a fost insotit de ceata artificiala si de ploaie reala, amplificand atmosfera dramatica.
Colectia a fost construita in jurul unei colaborari cu casa de costume Tirelli si cu regizorul Matteo Garrone, care a realizat un scurtmetraj proiectat in deschiderea prezentarii.