Taylor Swift anunta cel de-al 12-lea album, „The Life of a Showgirl”, printr-un moment regizat la secunda. Lansarea vine dupa achizitia propriului catalog discografic cu 300 de milioane de dolari.

La cateva ore dupa ce pe site-ul lui Taylor Swift a aparut o misterioasa numaratoare inversa, artista a dezvaluit titlul noului proiect discografic. Momentul ales nu a fost intamplator: cronometrul s-a oprit exact la 12:12 a.m., in data de 12 august, iar anuntul a fost facut in cadrul podcastului New Heights Show, prezentat de iubitul artistei, Travis Kelce si fratele sau, Jason.
Odata cu dezvaluirea titlului — “The Life of a Showgirl” — Spotify a amplasat panouri publicitare in New York si Nashville, insotite de un cod care ducea catre o lista de redare intitulata “And, baby, that’s show business for you”. Toate piesele din playlist sunt produse de Max Martin si Shellback (responsabili pentru zeci de hituri care au ajuns pe primele locuri in clasamentele din intreaga lume), ceea ce i-a facut pe fani sa presupuna ca duo-ul va avea un rol central in noul album.
Noul album vine dupa un moment de cotitura in cariera artistei.
Lansarea titlului “The Life of a Showgirl” a urmat un tipar bine-cunoscut in strategia lui Swift: indicii vizuale, mesaje codificate si o sincronizare precisa a momentelor. Inainte de anunt, contul de marketing Taylor Nation a publicat pe Instagram 12 fotografii din turneul “Eras”, cu un mesaj aluziv la schimbarea “erei” muzicale.
La ora stabilita, site-ul cantaretei a cedat temporar sub valul de trafic, revenind apoi cu putine informatii despre noul album. Singurul detaliu concret este ca livrarile vor incepe inainte de 13 octombrie, fara ca aceasta data sa fie confirmata drept lansare oficiala.
Anuntul vine la scurt timp dupa ce Swift a cumparat, in luna mai, intregul sau catalog de inregistrari lansate initial prin Big Machine Records. Achizitia, realizata pentru o suma estimata la circa 300 de milioane de dolari, a pus capat unei dispute de aproape sase ani privind drepturile asupra albumelor anterioare.
Intr-un mesaj de bucurie postat la vremea respectiva pe retelele de socializare, Swift a povestit ca aceasta tranzactie reprezinta implinirea celui mai mare vis al carierei sale: “Tot ce mi-am dorit vreodata a fost sa muncesc suficient incat, intr-o zi, sa-mi pot cumpara muzica, fara conditii si fara parteneriate. Voi fi vesnic recunoscatoare celor de la Shamrock Capital, care au fost primii ce mi-au oferit aceasta sansa.”
Conflictul a inceput in 2019, cand managerul Scooter Braun (responsabil pentru descoperirea si lansarea carierelor lui Justin Bieber si Ariana Grande) a achizitionat catalogul de la Big Machine, imediat dupa ce Swift parasise casa de discuri.
Un an mai tarziu, Braun a vandut drepturile catre Shamrock Capital. Pentru a-si recastiga controlul, artista a inceput re-inregistrarea albumelor, lansand patru dintre ele sub titulatura “Taylor’s Version”, fiecare cu piese suplimentare din arhiva. Proiectul a avut un succes urias si a pus in umbra lansarile anterioare cumparate de Shamrock, acestia fiind nevoiti sa i le vanda lui Swift.
Dintre cele sase albume originale, doar “Reputation” si LP-ul de debut din 2006 nu au fost inca relansate in noua formula. Inainte de achizitia catalogului, fanii speculau ca “Reputation (Taylor’s Version)” va fi urmatoarea aparitie, insa Swift a confirmat ca nu a reusit sa reinterpreteze nici macar un sfert din material. “Albumul ‘Reputation’ era atat de legat de acel moment din viata mea, incat mereu m-am oprit cand am incercat sa il refac”, a explicat ea.
La 35 de ani, Taylor Swift este una dintre cele mai bine vandute soliste din istorie, cu peste 200 de milioane de discuri vandute in intreaga lume.
Detine recordul pentru cele mai multe albume ajunse pe locul intai in Statele Unite in randul artistelor si a stabilit o alta premiera cu turneul “Eras”, primul din istorie care a depasit incasarile de un miliard de dolari. Pe durata celor 21 de luni de spectacole, turneul a vandut 2,4 milioane de bilete intr-o singura zi si a generat incasari estimate intre 10 si 13 milioane de dolari per concert.
Cel mai recent album, “The Tortured Poets Department”, lansat in aprilie 2024, a doborat recordurile Spotify, cu 300 de milioane de ascultari in prima zi si un miliard in primele cinci zile, si a ocupat simultan primele 14 pozitii din Billboard Hot 100 din SUA, cel mai influent clasament muzical al lumii.