Lacoste transforma logo-ul cu crocodil in capra pentru o colectie care celebreaza cariera istorica a lui Djokovic. Intr-o alta campanie, Novak canta „Iarna” lui Vivaldi la vioara.

Inaintea debutului la editia din acest an a turneului US Open — unde a trecut cu usurinta de Learner Tien in primul tur — Novak Djokovic este celebrat printr-o colectie speciala creata de unul dintre brandurile care i-au fost alaturi de peste un deceniu.
Lacoste a facut una dintre rarele schimbari de logo din istoria brandului. Simbolul crocodilului, purtat de mai bine de opt ani de Novak Djokovic pe terenurile de tenis, a fost transformat temporar intr-o capra, intr-un gest menit sa marcheze statutul sportivului drept „GOAT” – acronimul consacrat pentru „Greatest of All Time”.
Schimbarea a fost anuntata printr-o campanie desfasurata la nivel global si o colectie-capsula dedicata campionului sarb.




Noua identitate vizuala, parte din initiativa intitulata “From a Crocodile to the GOAT”, a fost prezentata in paralel cu o selectie limitata de piese vestimentare: un polo, un tricou, o jacheta de trening, o sapca si o pereche de pantaloni, toate purtand emblema speciala.
Colectia este disponibila in magazine-cheie din intreaga lume si este insotita de o serie de afise cu Djokovic pe suprafetele de joc unde si-a construit palmaresul – zgura, iarba, hard si indoor.
Lacoste a decis sa implice si comunitatea de fani care l-a sustinut pe sportiv inca de la inceputurile carierei.
Pe platforma X, fosta Twitter, compania a reactivat postari de acum zece ani in care utilizatorii il numeau deja GOAT pe Djokovic, raspunzand direct acestor mesaje si oferind articole din colectie autorilor lor. O parte dintre acesti suporteri au fost inclusi chiar in clipul de lansare, ca semn de recunoastere pentru rolul pe care publicul l-a avut in conturarea narativului despre cariera lui Djokovic.
Pentru Lacoste, rebranduirea temporara vine intr-un moment in care palmaresul sportivului este fara precedent.
Djokovic detine 24 de titluri de Grand Slam, cel mai mare numar castigat vreodata de un jucator de tenis, si a petrecut mai multe saptamani decat oricine altcineva pe prima pozitie in clasamentul ATP. Recordurile sale includ, de asemenea, cele mai multe victorii in meciuri de Grand Slam si realizarea unica de a fi castigat toate turneele Masters 1000 de cel putin doua ori.
Campania Lacoste cu GOAT a fost lansata la New York, acolo unde Djokovic a prezentat personal colectia la flagship-ul Lacoste de pe Fifth Avenue. Alegerea magazinului a avut si o valoare simbolica, intrucat in Statele Unite René Lacoste si-a castigat porecla de „Crocodil” in anii ’20, dupa ce a cucerit doua titluri nationale consecutive.
Thierry Guibert, CEO-ul Lacoste, a declarat ca „Novak Djokovic face parte din familia Lacoste de peste opt ani. Impreuna am traversat o perioada exceptionala, in care a castigat 12 titluri de Grand Slam – jumatate din totalul carierei sale. Dincolo de jucatorul extraordinar, tenacitatea si valorile lui au contribuit la consolidarea brandului. Transformarea crocodilului intr-o capra pentru a-i aduce un omagiu si lansarea colectiei aici, unde René si-a cladit propria legenda, a fost o alegere fireasca.”
Nu este prima data cand Lacoste isi schimba crocodilul. In 2018, brandul a lansat o colectie limitata in care emblema a fost inlocuita de siluetele unor animale pe cale de disparitie, gest menit sa atraga atentia asupra conservarii biodiversitatii.
Djokovic devine ambasador si pentru campania ASICS.
In paralel cu colaborarea sa cu Lacoste, Djokovic este protagonistul unei campanii pentru brandul japonez ASICS.
Intr-un spot lansat pe Instagram, sportivul mimeaza la vioara „Iarna” din Anotimpurile lui Vivaldi, intr-o aluzie la gestul facut dupa finala de la Wimbledon 2024, cand a sarbatorit victoria prefacandu-se ca isi transforma racheta intr-un instrument. La vremea respectiva, Novak a declarat ca gestul a fost un omagiu adus fiicei lui, Tara, care tocmai incepuse lectii de vioara.
Campania ASICS promoveaza colectia New York a pantofilor sport Court FF 3 Novak, lansata inainte de US Open. Brandul a amintit si ca anul trecut, in vacanta, Djokovic a cantat pe o viola Lorenzo Storioni din 1785 alaturi de violonistul Julian Rachlin.