Taylor Swift lanseaza videoclipul „The Fate of Ophelia”, inspirat de anii ’60, Marilyn Monroe si Esther Williams. Cu noul album, „The Life of a Showgirl”, solista va stabili un nou record de vanzari in muzica occidentala.

Taylor Swift a lansat videoclipul piesei „The Fate of Ophelia”, primul single care promoveaza noul album aparut in urma cu cateva zile: „The Life of a Showgirl”.
Aflata intr-un moment al carierei in care aproape orice lansare stabileste un nou record mondial de ascultari sau vanzari, Swift si-a regizat singura noul videoclip, trecand prin mai multe reinterpretari ale culturii pop feminine.
Considerata de multi un geniu al marketingului muzical, Swift si-a construit cel mai puternic brand din lume, recentul “Eras Tour” devenind turneul cu cele mai mari incasari din istorie. Profitand de aceasta popularitate, discul „The Life of a Showgirl” este pe cale sa stabileasca un nou record pentru cele mai multe copii ale unui album vandute in saptamana de debut.
Videoclipul „The Fate of Ophelia” functioneaza ca un film scurt, cu o structura narativa precisa, conceputa ca o calatorie prin istoria spectacolelor si a rolurilor feminine in cultura vizuala occidentala.


Artista apare intr-o serie de ipostaze care acopera un intreg arc simbolic: showgirl cu par blond platinat in stil Marilyn Monroe, dansatoare go-go din anii ’60, vedeta de musical acvatic in maniera Esther Williams, actrita cu par negru pe o scena de teatru clasic sau prizoniera pe o scandura de pirati intr-un decor cinematografic vechi. Fiecare dintre aceste secvente sunt comentarii fata de modul in care au fost reprezentate femeile in istorie, de la muze prerafaelite in secolul al XIX-lea pana la staruri pop ale secolului XXI.
Conceptul videoclipului este strans legat de ideea centrala a albumului „The Life of a Showgirl”: faptul ca femeile au fost nevoite, de-a lungul istoriei, sa isi reconstruiasca imaginea pentru a ramane vizibile si relevante intr-o societate care le-a impus constant roluri si asteptari.
„Am vrut ca acest videoclip sa fie o calatorie prin toate modurile in care, in epoci diferite, puteai fi o showgirl. Puteai fi muza unui pictor prerafaelit in anii 1800, puteai fi dansatoare de cabaret sau actrita de teatru, vedeta din musicalurile MGM sau showgirl in Las Vegas. Puteai fi una dintre fetele spectacolelor Busby Berkeley din anii ’30 si ’40 sau o cantareata pop aflata intr-un turneu mondial.”, a explicat Taylor Swift.
Videoclipul reuneste si intreaga echipa a turneului Eras, de la dansatori pana la scenograful Ethan Tobman si coregrafa Mandy Moore. Dincolo de omagiul adus lui Esther Williams, Swift contine o trimitere ironica la personajul shakesperian Ophelia, care se sinucide prin inec – doar ca, in reinterpretarea lui Swift, personajul are acum mijloacele de a se salva. Este o rasturnare de perspectiva, artista comenteaza modul in care miturile pot fi rescrise si revendicate dintr-o perspectiva feminina contemporana.
Filmarile pentru „The Fate of Ophelia” au fost realizate in conditii neobisnuite, menite sa protejeze eventualele scurgeri ale cantecului in spatiu public. Melodia nu a fost difuzata pe platou, iar dansatorii au fost nevoiti sa lucreze doar cu un click metronomic si cu instructiunile precise ale regizoarei. „Nimeni nu a auzit piesa in timpul filmarilor. Tot ce se auzea era un clic sec. A trebuit sa le explic dansatorilor ce trebuie sa simta in fiecare moment”, a povestit Swift.
Premiera de pe YouTube a avut loc la 48 de ore dupa evenimentul „The Official Release Party of a Showgirl”, un film care a rulat numai trei zile in cinematografe.




Conceput ca o experienta de trei zile si prezentat ca o petrecere de lansare a noului album, „The Official Release Party of a Showgirl” a devenit cel mai de succes film al weekendului cu incasari de 46 de milioane de dolari din box office, la nivel mondial. Proiectia a inclus nu doar videoclipul Ophelia, ci si imagini din culisele procesului de creatie, secvente exclusive din studio si comentarii personale ale artistei despre fiecare piesa. Desi publicul stia ca videoclipurile vor fi publicate online la scurt timp dupa incheierea evenimentului, salile de cinema au fost pline.
Succesul cinematografic s-a adaugat performantelor spectaculoase ale albumului „The Life of a Showgirl”, care a inregistrat 2,7 milioane de copii vandute in prima zi – cea mai mare cifra din cariera lui Swift si a doua cea mai mare din istoria sistemului SoundScan, fiind depasita doar de albumul „25” al lui Adele. Albumul a doborat si recordul absolut pentru vanzari de vinil, cu 1,2 milioane de exemplare vandute intr-o saptamana, depasind performanta anterioara stabilita tot de Swift cu „The Tortured Poets Department”.
Pana la finalul saptamanii in curs, este de asteptat ca noul disc — ce poate fi ascultat mai jos in intregime — sa stabileasca un nou record mondial de vanzari. In acest sens, Swift a lansat melodiile in versiune audio pe Spotify si Apple Music, alaturi de mai multe casete, viniluri si CD-uri cu coperte diferite (pentru a-i convinge pe fanii infocati sa colectioneze mai multe exemplare) dar a urcat noile piese si pe YouTube. Pentru a strange cat mai multe ascultari — suma acestora conteaza catre vanzarile finale ale albumului — a urcat fiecare melodie de doua ori: cu “visualizer” si “videoclip cu versuri”.