MoMA si Mattel lanseaza o colaborare spectaculoasa: de la Barbie inspirata de Van Gogh la jocuri UNO cu Matisse si Mondrian si miniaturi ale lui Dali si Monet.

The Museum of Modern Art (MoMA) din New York si gigantul american Mattel isi unesc fortele intr-un parteneriat de cinci ani care aduce impreuna unele dintre cele mai emblematice opere de arta moderna si cele mai populare branduri de jucarii din lume.
Prima colectie capsula, care va fi disponibila la nivel global incepand cu 11 noiembrie, transforma lucrari celebre din colectia MoMA in obiecte de colectie, jocuri si figurine, reimaginand relatia dintre arta, design si cultura pop intr-o maniera complet noua.
Pentru ca ne apropiem de perioada Craciunului, piesele colectionabile de mai jos ar putea deveni cadouri minunate pentru pasionatii de arta sau tinerii creativi.
Parteneriatul marcheaza o noua etapa in strategia MoMA de a extinde accesul la arta moderna dincolo de peretii muzeului si de a atrage noi publicuri prin experiente interactive.
Printre piesele centrale ale colectiei se afla o editie speciala Barbie inspirata de „Noaptea instelata” (1889) a lui Vincent van Gogh. Rochia sa de gala este decorata cu celebrul cer plin de volute al picturii, iar parul sculptat are detalii care trimit la luna din compozitia originala. Pantofii au fost conceputi cu referinte subtile la colinele din peisajul original, transformand papusa intr-un obiect de design dedicat colectionarilor si iubitorilor de arta moderna.
In zona dedicata figurilor miniaturale, Mattel adauga colectiei Little People Collector doua personalitati esentiale ale istoriei artei. Salvador Dalí apare cu un ceasornic topit, infasurat in jurul incheieturii, si cu un ceas de buzunar acoperit de furnici, simboluri preluate din celebra lucrare Persistenta Memoriei (1931). Claude Monet, reprezentat cu un nufar si o floare in mana, este transformat intr-un personaj jovial, mai degraba un bunic visator decat un maestru solemn al impresionismului.








Un alt element inedit al colectiei este reinterpretarea celebrului joc UNO, care va avea o editie speciala „MoMA”.
Fiecare culoare si tip de carte este asociat cu lucrari emblematice semnate de Sonia Delaunay, Henri Matisse, Piet Mondrian, Claude Monet, Liubov Popova si Van Gogh. Astfel, o partida obisnuita de UNO devine o calatorie prin istoria artei moderne, fiecare carte devenind o miniatura a unei opere esentiale din secolul trecut.
Clasicul Magic 8 Ball este si el reinventat cu un design inspirat de lucrarea Fara titlu (1968) a artistei Alma Woodsey Thomas. Pe langa functia traditionala de a oferi raspunsuri enigmatice la intrebarile jucatorilor, noua versiune include mesaje precum „Color is life!” sau „It is joyfully so”, transformand obiectul intr-un manifest despre puterea culorii si a expresiei artistice.
Parteneriatul aduce in prim-plan si designul industrial, prin lansarea a doua modele Hot Wheels inspirate de automobile din colectia permanenta a muzeului. Citroën DS 23 Sedan, masina futurista lansata in anii ’50 si indragita de politicienii francezi, este reprodusa la scara redusa, evidentiind liniile sale elegante si sistemul inovator de suspensie. Alaturi de ea, Jaguar E-Type Roadster, considerat „cel mai frumos automobil construit vreodata”, este reinterpretat ca piesa de colectie care onoreaza designul aerodynamic ce a redefinit conceptul de masina sport.
Pe langa lansarea produselor, Mattel va sponsoriza Samuel and Ronnie Heyman Family Art Lab, spatiul interactiv al muzeului dedicat copiilor si familiilor, unde vizitatorii sunt incurajati sa experimenteze, sa creeze si sa exploreze ideile si tehnicile artei moderne si contemporane.
Mai multe detalii despre colectie gasiti aici.