Skip to content

Al Pacino si Robert De Niro apar impreuna in prima lor campanie de moda, realizata pentru Moncler. 

Al Pacino si Robert De Niro, doi dintre cei mai respectati actori ai cinematografiei americane, colaboreaza pentru prima data intr-o campanie de imagine. Sunt protagonistii unui nou proiect Moncler intitulat “Warmer Together”, o initiativa care marcheaza 70 de ani de existenta ai brandului italian.

Campania a fost fotografiata la New York de Platon, cunoscut pentru portretele alb-negru realizate pentru publicatii precum The New Yorker sau Time. Pacino si De Niro apar imbracati in jachete Moncler, intr-un cadru auster, filmati static si fara elemente de scenografie. 

A fost lansat si un scurt clip video in care vocile celor doi insotesc coloana sonora – o reinterpretare a piesei Lean on Me, semnata de Tobe Nwigwe si Fat Nwigwe, artisti si ambasadori ai brandului.

„Caldura nu a fost niciodata despre exterior. A fost intotdeauna despre ce se intampla in interior”, spune De Niro in clip. Pacino continua: „Prieteniile sunt cel mai valoros lucru pe care il poti avea. Este vorba despre oameni cu care imparti aceeasi lume si aceeasi intelegere a vietii.”

Potrivit Remo Ruffini, presedinte si CEO Moncler, Warmer Together este o campanie care uneste mesajul comercial cu cel uman. „De zeci de ani, Moncler este asociat cu iarna si cu gecile de puf, dar pentru mine brandul reprezinta ceva mai profund: iubire si sentimentul de apartenenta. Prin povestea lor, Pacino si De Niro intruchipeaza valorile noastre – afectiune, caldura si ideea ca suntem mai buni impreuna.”

Campania este construita in jurul a cinci teme: prietenie, respect, conexiune, incredere si caldura. Fotografiile pun accent pe expresii si pe gesturi discrete, in contrast cu imaginile de cinema care i-au consacrat in roluri tensionate sau violente dar si cu obisnuitele campanii de moda in care este pus in evidenta produsul. In cazul celor doi titani ai cinematografiei — actori cu cariere de peste cinci decenii, premiati cu Oscar si Globuri de Aur,  doua dintre cele mai influente nume din industria filmului —, s-a mizat pe interactiune si autenticitate. 

Desi ambii au aparut anterior in reclame individuale, aceasta este prima campanie comuna. Pacino a fost imaginea Sky Broadband intr-un spot filmat in anii 2010, iar De Niro a aparut in 2019 intr-un clip pentru Warburtons, una dintre cele mai mari companii de panificatie din Marea Britanie.

Pacino si De Niro au o relatie profesionala care dureaza de jumatate de secol.

Desi carierele lor au urmat traiectorii distincte, Pacino si De Niro au pastrat o relatie apropiata timp de peste cinci decenii. S-au cunoscut la inceputul anilor ’70, in perioada in care ambii lucrau in teatrul newyorkez si incercau sa se afirme in cinema. De Niro a fost initial luat in calcul pentru rolul lui Sonny Corleone in „Nasul” (1972).

Cei doi actori au fost distribuiti pentru prima data in acelasi film in “Nasul: partea a II-a” (1974), insa nu au avut nicio secventa impreuna in montajul final. Prima lor aparitie impreuna pe marele ecran a avut loc abia in 1995, in “Heat”, regizat de Michael Mann, considerat un moment de referinta in istoria filmului modern. Ulterior, au colaborat din nou in “Righteous Kill” (2008), un thriller politist, si in “The Irishman” (2019), regizat de Martin Scorsese si lansat de Netflix.

De-a lungul anilor, cei doi s-au intersectat frecvent in afara platourilor de filmare, iar relatia lor a ramas una de prietenie constanta. De Niro il descrie des pe Pacino drept „frate”, iar Pacino a povestit ca, desi nu se vad des, se respecta profund si se bucura intotdeauna cand lucreaza impreuna. „Avem o legatura fireasca. Cand suntem pe platou, nu trebuie sa ne explicam nimic”, a spus Pacino in 2019, in timpul promovarii filmului „The Irishman”.

“Warmer Together” este una dintre cele mai ample campanii Moncler din ultimii 10 ani, face parte dintr-un plan de comunicare care implica atat reclame, cat si colaborari cu designeri internationali. Imaginile cu De Niro si Pacino vor fi plasate in principalele reviste de moda dar si in spatiul public, fiind lansate simultan in Europa, America de Nord si Asia.

Moncler a fost fondat in 1952, in Franta, in apropiere de Grenoble, si este in prezent unul dintre cele mai importante branduri de outerwear de lux, cu sediul la Milano. De-a lungul timpului, compania a colaborat cu designeri precum Rick Owens, Pierpaolo Piccioli, Craig Green sau Hiroshi Fujiwara.

Citește în continuare