Galerie foto. Designerul Olivier Rousteing paraseste casa de moda Balmain, dupa 14 ani la conducere. Cele mai spectaculoase 50 de creatii ale sale.

Designerul Olivier Rousteing a anuntat ca pleaca de la conducerea casei de moda Balmain dupa 14 ani in care a reasezat brandul francez in tendinte si in cultura pop, reusind sa ii redefineasca profilul. Momentan nu se stie cine il va inlocui insa demisia lui vine dupa cativa ani in care majoritatea caselor de moda europene si-au schimbat conducerea, Olivier era printre cei mai longevivi directori de creatie activi in zona brandurilor de lux.
Rousteing, nascut la Bordeaux in 1985, a fost numit director de creatie al Balmain in 2011, la varsta de doar 25 de ani, devenind cel mai tanar designer care a preluat conducerea unei mari case de moda din Paris dupa Yves Saint Laurent si primul creator de culoare din istoria haute couture-ului francez.
Format la ESMOD Paris si trecut anterior prin atelierul Roberto Cavalli, Rousteing a fost initial angajat in echipa Balmain in 2009, ca responsabil al colectiilor feminine, sub conducerea lui Christophe Decarnin.
In timp, identitatea lui Rousteing a devenit sinonima cu Balmain intr-un mod similar precum legatura din Karl Lagerfeld si Chanel.




























In momentul preluarii functiei, Balmain era un brand respectat, dar fara o prezenta puternica in cultura pop, nu era cool si nu stabilea tendinte. Rousteing a schimbat radical aceasta perceptie, orientand estetica casei spre o energie urbana si un mix de influente couture, militare si pop. Si-a definit propria semnatura prin siluete structurate, broderii bogate si linii sculpturale.
Unul dintre momentele care au marcat ascensiunea casei sub conducerea sa a fost lansarea colaborarii cu H&M in 2015, care s-a epuizat in cateva ore si a inregistrat o rata de vanzare de 99%. Campania a transformat Balmain intr-un simbol al luxului accesibil si a extins vizibilitatea marcii dincolo de publicul traditional.
Prin intermediul platformelor digitale, Rousteing a creat asa-numita „Balmain Army”, o comunitate globala de fani si ambasadori ai brandului, formata din personalitati precum Kim Kardashian, Rihanna, Beyonce, Gigi Hadid sau Jennifer Lopez. Designerul, care are aproape 10 milioane de urmaritori pe Instagram, a fost printre primii care au folosit retelele de socializare ca instrument strategic de comunicare vizuala si marketing in moda.
Prietenia si colaborarile cu surorile Kardashian l-a ajutat sa obtina mult vizibilitatea intr-un moment in care majoritatea brandurilor de lux se zbateau pentru a gasi noi solutii de a se adapta la ascensiunea culturii Instagram. Sub conducerea sa, Balmain a depasit granitele industriei vestimentare traditionale si a intrat in sfera divertismentului.
Designerul a semnat proiecte impreuna cu Barbie, Disney, Netflix, Evian si Johnnie Walker, dar si o colectie in colaborare cu Beyonce, lansata odata cu albumul „Renaissance”.











De asemenea, a creat costume pentru Opera Nationala din Paris si, in 2022, a fost invitat sa realizeze o colectie Haute Couture pentru linia Jean Paul Gaultier.
Rousteing a fost si un promotor constant al diversitatii si incluziunii, atat pe podium, cat si in culisele industriei. In contextul in care marile case de moda erau dominate de directori creativi albi, el a adus o schimbare semnificativa prin reprezentarea ampla a modelelor si colaboratorilor proveniti din culturi diferite.
In timpul mandatului sau, Balmain a crescut de la o cifra de afaceri estimata la 30 de milioane de euro in 2012 la aproximativ 300 de milioane de euro in 2024. Brandul detine in prezent 50 de magazine la nivel mondial, cea mai mare piata fiind Statele Unite.
Pe langa succesul profesional, Rousteing si-a facut publica si povestea personala prin documentarul „Wonder Boy” (2019), care urmareste cautarea parintilor sai biologici si exploreaza efectele sistemului francez de nasteri anonime. Doi ani mai tarziu, designerul a vorbit deschis despre un accident grav provocat de o explozie a semineului din locuinta sa din Paris, dupa care a aparut in public cu bandaje care i-au acoperit fata si trupul. Momentul l-a inspirat ulterior sa creeze colectia pentru primavara-vara 2022, dedicata ideii de vindecare.
In mesajul in care isi anunta plecarea de la Balmain, Olivier este recunoscator echipei si colaboratorilor pe care ii considera foarte importanti — in multe cazuri, tinutele sunt create de designerii din atelier iar un director de creatie precum Rousteing are un rol decisiv in partea de final, lucrand mai degraba la conceptul general, finisaje si stilism. Declaratia sa lasa sa se inteleaga ca urmeaza noi experiente dar nu specifica momentan care va fi urmatorul job.
Fondata in 1945 de Pierre Balmain si devenita un reper al stilului “new french”, o versiune moderna a clasicului Chanel sau Dior, casa de moda Balmain face parte in prezent din portofoliul Mayhoola, companie de investitii de lux detinuta de familia regala a Qatarului, care controleaza si casa Valentino din Roma.
In galeria foto de mai jos va invitam sa va delectati cu cele mai spectaculoase creatii ale lui Rousteing pentru Balmain, multe dintre ele au stabilit tendinte, au devenit virale si au influentat zeitgeist-ul.









































