Skip to content

Pentru prima data in Coreea de Sud, universitatile de top au respins zeci de studenti cu note excelente din cauza antecedentelor lor de bullying.

In 2025, universitatile de top din Coreea de Sud au luat o decizie fara precedent: sase dintre cele zece universitati nationale de prestigiu au respins 45 de candidati pe motivul istoriei lor de violenta scolara („school bullying”). De exemplu, Seoul National University (SNU) a respins doi candidati cu performante excelente la examenul national (CSAT) din acest motiv. De asemenea, Kyungpook National University a comunicat direct ca a respins 22 de candidati cu antecedente de violenta scolara in anul admiterilor 2025.

Conform articolului din The Straits Times, aceasta miscare marcheaza o schimbare majora in criteriile de admitere, de la accentul exclusiv pe merite academice catre includerea comportamentului anterior

Motivul principal invocat de institutii este ca violenta scolara nu mai este privita doar ca un incident minor sau „rautati de adolescenti”, ci ca o incalcare a increderii sociale si responsabilitatii civice. Un oficial de admitere declara: „Standardul s-a ridicat si cei cu comportament agresiv in scoala trebuie sa-si asume mai multa responsabilitate.” In ceea ce priveste mecanismul, universitati precum Kyungpook au introdus un sistem de deduceri de puncte in procesul de admitere in functie de severitatea cazului de violenta scolara: de exemplu 10 puncte pentru cazuri relativ mici, 50 pentru situatii medii si 150 pentru transfer sau expulzare.

Mai mult, incepand cu 2026, legea va impune ca toate universitatile sa ia in calcul istoria de violenta scolara in admitere, indiferent de tipul admiterii (early/regular).

Implicatiile sunt semnificative: elevii cu performante academice excelente pot fi dezavantajati, iar procesul de admitere capata un element moral/social, nu doar academic.

In perspectiva, ramane de vazut daca aceasta politica va reduce efectiv incidentelor de violenta in scoli sau daca va genera un sistem de admitere incarcat de controverse. Este important ca autoritatile sa asigure transparenta, echitate si posibilitatea de reabilitare pentru cei care au gresit, mai ales adolescenti.

Aceasta schimbare in politica de admitere universitara din Coreea de Sud ofera un studiu de caz interesant despre cum societatile aleg sa evalueze nu doar competenta academica, ci si caracterul si responsabilitatea sociala.

Citește în continuare