Au fost anuntate datele pentru NOEL, cel mai longeviv targ dedicat cadourilor de Craciun. Editia din acest an are loc pe 13 si 14 decembrie.


NOEL, cel mai longeviv targ dedicat cadourilor de designer din Romania, ajunge in 2025 la cea de-a 16-a editie si revine in Bucuresti cu o selectie extinsa de design contemporan, artizanat si obiecte create in serii mici.
Editia din acest an are loc intre 13 si 14 decembrie, la Unirea Shopping Center, in spatiul fostului magazin Zara, transformat pentru doua zile intr-o zona dedicata cadourilor gandite special pentru perioada Sarbatorilor.
Sub titlul definitoriu „16 ani de cadouri care spun «ma gandesc la tine»”, targul se adreseaza unui public care cauta obiecte cu sens, realizate de creatori independenti.
Organizatorii anunta pentru 2025 cea mai numeroasa si mai diversa editie de dupa perioada pandemiei, cu peste 100 de designeri si branduri din Romania, Ucraina, Bulgaria, Italia si Republica Moldova.
Alaturi de nume cunoscute ale designului local, sunt prezenti creatori aflati la inceput de drum, artizani care lucreaza predominant manual si autori care recupereaza sau actualizeaza tehnici traditionale. Accentul ramane pe productii de serie mica, piese unicat si colectii capsula, concepute special pentru a functiona ca daruri de Craciun.
„Cea de-a 16-a editie a Targului Cadourilor de Designer NOEL este, in 2025, cea mai numeroasa si mai diversa de la perioada pandemiei incoace. Este un moment in care creatorii de frumos, artizanii contemporani si cei care duc mai departe tehnici si mestesuguri ce presupun multa manualitate au nevoie, mai mult ca oricand, de vizibilitate si sustinere. Targurile precum NOEL, atent curatoriate si dedicate exclusiv creatorilor independenti, raman spatiile unde ai cele mai mari sanse sa gasesti cadouri cu adevarat speciale: obiecte cu poveste, cu sens si cu identitate. Daruieste mereu din neobligatie. Cu inima. Cu intentie. Cu NOEL.”, spune Dan Piersinaru, fondatorul evenimentului, care a construit de-a lungul anilor o platforma reala pentru creatia autentica romaneasca.
Selectia reuneste obiecte decorative pentru casa, piese vestimentare cu croiuri si imprimeuri recognoscibile, bijuterii contemporane realizate din materiale diverse, de la metale pretioase la insertii experimentale, cosmetice artizanale, obiecte de design pentru interior, accesorii din piele, obiecte de arta, dar si carti pentru copii si adulti.
Pentru zona gastronomica, targul include delicii dedicate unui public exigent, produse care pot deveni cadouri de sine statatoare sau completari pentru alte pachete de sezon, alaturi de parfumuri realizate manual si cafea de specialitate de la Origo.
Pentru multi participanti, NOEL ramane unul dintre putinele contexte in care isi prezinta direct munca in fata publicului larg, fara intermediari comerciali, iar dialogul cu vizitatorii devine parte din experienta targului.

Componenta de responsabilitate sociala este mentinuta si extinsa la editia din acest an. NOEL isi reafirma angajamentul de a sustine proiecte care lucreaza cu comunitati si cu zone vulnerabile, invitand publicul sa contribuie prin achizitionarea de cadouri direct de la asociatiile invitate. In 2025, doua initiative sunt prezente in mod explicit in structura targului: Asociatia Invingem Autismul si AUTOR pentru VIITOR.
Asociatia Invingem Autismul lucreaza pentru imbunatatirea vietii persoanelor cu tulburari de spectru autist, prin programe de integrare sociala, educatie personalizata si sprijin psihologic pentru familii. Prin prezenta la targ, asociatia propune produse care pot fi achizitionate ca daruri de Sarbatori, veniturile fiind directionate catre finantarea interventiilor si a programelor de asistenta. Pentru vizitatori, zona dedicata asociatiei functioneaza atat ca punct de informare, cat si ca spatiu de achizitie de obiecte cu dublu rol: cadou si gest de sustinere.
AUTOR pentru VIITOR, ONG construit in jurul ideii „esti autorul vietii tale”, intervine in zona educationala, lucrand cu creativi deja experimentati si cu designeri cu practica consolidata. Proiectele asociatiei vizeaza in special comunitati rurale in care accesul copiilor la educatie si la resurse creative este mult limitat. Prin programe dezvoltate impreuna cu designeri si artisti, copiii intra in contact direct cu procesul creativ, cu notiuni elementare de design si cu ideea de a construi un parcurs profesional in jurul creativitatii, iar prezenta organizatiei la NOEL este integrata in acelasi registru: produse care pot fi cumparate drept cadouri si care sustin financiar continuarea acestor interventii.
Traditiile care s-au format in jurul targului sunt reluate si in acest an.
Premiul Publicului, una dintre activitatile care diferentiaza NOEL fata de alte targuri de sezon, are loc din nou, cu implicarea directa a vizitatorilor. La intrare, publicul primeste un formular de vot si este invitat sa isi aleaga designerul preferat dintre participantii editiei. Votul se face pe loc, iar organizatorii anunta ulterior rezultatele si numele celui desemnat de public.
Mecanismul include si o componenta de tip tombola: vizitatorii care voteaza intra automat in tragerea la sorti pentru premii oferite chiar de designerul pe care l-au nominalizat. In acest fel, Premiul Publicului functioneaza simultan ca instrument de feedback pentru creatori, ca modalitate de a masura interesul vizitatorilor si ca pretext pentru interactiune directa intre autorii obiectelor si cei care le cumpara.
In afara acestei activari, organizatorii au pregatit giveaways, bauturi de sezon si diverse momente surpriza pe parcursul celor doua zile. Structura evenimentului este gandita astfel incat publicul sa poata petrece timp in spatiu, sa revina la standurile preferate si sa descopere gradual intreaga selectie, nu doar sa parcurga rapid zona de vanzare.
Personajul SuperNOEL, introdus in urma cu mai multe editii, este pastrat si in 2025 ca element vizual si ca reper recognoscibil pentru targ. In timpul evenimentului, personajul devine un fel de ghid informal: apare in materialele de semnalistica, in comunicarea grafica si in momentele foto, invitand vizitatorii sa descopere cadouri cu poveste si sa se opreasca la standurile care corespund intereselor lor.
Lansat in 2009 sub numele Marche de Noel, evenimentul a debutat ca targ de Craciun dedicat exclusiv cadourilor de designer, intr-o perioada in care acest tip de oferta era inca rar in peisajul local. De-a lungul timpului, a trecut prin mai multe transformari de format si de spatiu, a ajuns sa fie cunoscut sub numele NOEL si a fost perceput drept unul dintre reperele targurilor de Sarbatori dedicate designului de autor.