Despre concertul Loredana @ Garajul Europa FM (recenzie + poze)

Buna seara, Lori!

Garajul Europa FM, ultima gaselnita a radioului cu acelasi nume, imi era strain, atat ca loc cat si concept. A fost inaugurat exact cand eram in vacanta iar acum sunt inca la capitolul recuperare informatii, asa ca am aflat pe ultima suta de metri despre eveniment.

Daca Holograf a deschis sirul de concerte in ineditul spatiu, aseara a venit randul Loredanei. Am profitat de ocazie si am impuscat 2 iepuri: am vazut si eu ce inseamna Garajul Europa FM si am ascultat-o pe Loredana.

Nu ma pot abtine si deschid o paranteza. Ca si artist, imi place mult muzica ei. Cred ca este unul dintre cele mai bune exemple ca se poate rezista in topuri peste ani si ani (multi!). Nu ai nevoie de studii muzicale pentru a observa ca este unul dintre putinii artisti din generatia veche care nu s-a impotrivit noilor trenduri. A realizat ca succesul inseamna sa mergi paralel cu noul curent, in aceeasi directie. Atunci cand cei mai multi colegi de generatie erau ocupati sa critice superficialitatea noilor veniti ea s-a gandit sa colaboreze cu ei. A inceput cu BUG Mafia si a continuat cu Bitza, Smiley, Connet-r, Matteo etc. O schimbare evidenta se remarca si in melodii, de la Buna seara iubite (primul album, 1988) pana la Iubiland (ultimul album, 2010).

Cred ca cei prezenti aseara au observat cel mai bine acest lucru pentru ca ora petrecuta alaturi de artista a reprezentat o incursiune muzicala din 1988 pana astazi. Prima melodie a fost chiar Buna seara, iubite, una din cele mai frumoase declaritii de dragoste (alaturi de Ochii tai – Holograf) care live suna superb. A continuat cu O inima de 16 ani, Suflet drag, O fata singura in noapte, Extravaganza, Marioara de la Gorj, Iubi, Iubi, Rain, Lele, Zig – Zagga. Loredana a fost in forma, plina de energie (cum altfel?!) si a relationat extraordinar cu cei prezenti. Extravaganza a fost intepretata in duet cu fiica ei, prezenta si ea la eveniment.

Cele cateva pauze din timpul recitalului au fost acoperite de intrebarile lui George Zafiu, intrebari ce nu au depasit sfera muzicala, un lucru rar in anul de pomina 2011. Felicitari!

Referitor la locul unde s-a tinut, m-am amuzat teribil cand am vazut ca e vorba de un garaj in toata regula. In plus, George Zafiu si-a luat rolul in serios: costumatia lui a fost una de mecanic. Nu i-au lipsit casca sau trusa de scule. Desi nu e deschis publicului larg (spatiul nu permite acest lucru, insa o parte din ascultatorii Europa FM primesc invitatii), concertul e accesibil iubitorilor de muzica: e live la TV (pe Music Channel), online pe site-ul Europa FM si in direct la radio, bineinteles tot pe Europa FM.

Nu in ultimul rand, Loredana a anuntat si noua colaborare cu BUG Mafia, colaborare pe care noi am anuntat-o aici in urma cu aproape o luna. 😀

Sunt curioasa daca a mai fost cineva aseara acolo si ce parere aveti despre cariera Loredanei Groza. Am fost eu prea subiectiva? Pentru cei care nu au ajuns avem mai jos si poze realizate de Bimus. Enjoy!

P.S.: peste 2 saptamani ne intalnim cu Directia 5 la Garajul EuropaFM. See you there! 😉