Dupa Las Vegas, experienta imersiva Rolling Stone ajunge in premiera la MINA, cu un show vizual dedicat istoriei rock-ului, narat de Kevin Bacon. La deschiderea va avea loc un concert Vita de Vie.

Din 1 noiembrie, MINA – Museum of Immersive New Art din Bucuresti va gazdui in premiera pentru Europa Centrala experienta imersiva “Rolling Stone Presents: AMPLIFIED – The Immersive Rock Experience”, un spectacol vizual si sonor dedicat istoriei rock-ului, de la anii ’50 pana in prezent.
Proiectul va fi lansat oficial si la MINA Cluj pe 7 noiembrie, marcand totodata aniversarea unui an de la deschiderea spatiului.
Experienta promite o calatorie completa prin momentele care au modelat istoria muzicii, reinterpretate printr-un limbaj imersiv ce combina imaginea, sunetul si emotia colectiva.

Creat de Brand New World Studios, un studio multipremiat international, detinator al premiilor Emmy, Golden Globe, Peabody si NAACP Image Awards, show-ul AMPLIFIED reuneste peste o mie de imagini rare, multe prezentate pentru prima data publicului, doua sute de secvente video, 1.300 de coperte Rolling Stone si muzica a peste trei sute de artisti care au definit cultura moderna – de la The Beatles, Led Zeppelin si Nirvana pana la Aretha Franklin, Prince, Madonna si Green Day.
Premiera din Bucuresti va fi precedata, pe 30 octombrie, de un concert special sustinut de Adrian Despot si Cezar Popescu, in formula Vita de Vie Acustic. La Cluj, deschiderea expozitie este celebrata cu un concert sustinut de Vlad Corb.
Narat de actorul si muzicianul Kevin Bacon, show-ul ghideaza publicul prin episoadele esentiale ale istoriei rock-ului – din culisele concertelor, studiourilor de inregistrare si pana la momentele care au schimbat cultura de masa.
Conceput ca o fuziune intre concert, film si instalatie artistica, AMPLIFIED este o experienta 360° care imbina proiectii 4K, sunet 3D si un design vizual complex semnat de echipa Pentagram, cunoscuta pentru proiecte precum Rolling Stones Exhibitionism si instalatiile de la Kennedy Center.
Brad Siegel, producator executiv si fondator al Brand New World Studios, descrie show-ul drept „experienta imersiva suprema dedicata rock-ului – o calatorie prin istoria muzicii si prin felul in care aceasta ne-a modelat vietile”. El subliniaza ca proiectul este gandit nu doar ca o demonstratie tehnologica, ci ca „o poveste care exploreaza impactul coloanei sonore a generatiilor noastre, pentru ca povestile unesc oamenii si dau sens experientelor pe care le traim”.
Peste 500 de fotografi si regizori au contribuit la arhiva vizuala a show-ului.

Printre acestia se numara Mark Seliger, Danny Clinch, Lynn Goldsmith, Anton Corbijn, Bob Gruen, Jim Marshall, Neil Preston, Janette Beckman si Pooneh Ghana.
„Fotografia muzicala este despre traire”, spune Jodi Peckman, fost director creativ al revistei Rolling Stone si producator executiv al proiectului. „Despre bucuria totala a concertelor si legatura profunda cu artistii nostri preferati. Fiecare imagine spune o poveste, iar Amplified are sute de astfel de povesti de spus.”
Echipa creativa din spatele show-ului reuneste unii dintre cei mai premiati profesionisti din industria entertainmentului global. Productia este coordonata de Brad Siegel, fost presedinte al Turner Entertainment Networks (TNT, TCM, Cartoon Network), impreuna cu Jodi Peckman, responsabila de arhiva foto-video a revistei Rolling Stone, si Joe Levy, editor Billboard si fost redactor-sef adjunct al revistei. Conceptul vizual si designul sunt semnate de Abbott Miller si Emily Oberman de la Pentagram, designul de sunet apartine lui Peter Lehman, laureat al Premiului Oscar, iar partea de motion design este realizata de studioul Good Company, cunoscut pentru colaborarile sale cu Taylor Swift, Adele, Beyoncé si U2.
Showul a avut premiera mondiala de la Illuminarium Las Vegas, unul dintre cele mai avansate spatii imersive din lume. Dupa Bucuresti si Cluj, experienta va fi prezentata la Iasi si Sofia.
Biletele sunt disponibile pe minamuseum.com.