Primele imagini din Frankenstein al lui Guillermo del Toro. Transformare spectaculoasa pentru Jacob Elordi. Oscar Isaac si Christoph Waltz completeaza distributia.

Jacob Elordi, intr-o transformare spectaculoasa, interpreteaza creatura din Frankenstein in noua ecranizare semnata de Guillermo del Toro pentru Netflix. Filmul va avea premiera la Festivalul de la Venetia, urmand sa fie lansat pe platforma in luna noiembrie.
Elordi a intrat in proiect dupa ce Andrew Garfield a parasit distributia din cauza unor conflicte de program. Regizorul spune ca schimbarea a venit cu presiune, cu putin timp inainte de startul filmarilor.
Guillermo del Toro regizeaza si semneaza scenariul, dupa mai bine de un deceniu de lucru la proiect.

Intr-un interviu acordat Vanity Fair, cineastul a declarat ca romanul scris de Mary Shelley ramane cartea sa preferata si ca legatura cu personajul creaturii a fost constanta de-a lungul intregii sale cariere. Este vorba despre o versiune care nu se bazeaza pe efecte sau senzational, ci pe relatia dintre parinte si copil, intre creator si fiinta creata, pe ideea de respingere si dorinta de apartenenta.
Proiectul readuce in prim-plan romanul publicat in 1818 si considera textul original ca punct central, nu doar ca sursa de inspiratie. Filmul exploreaza dimensiunea emotionala a povestii si pune accent pe complexitatea celor doua figuri – Victor Frankenstein, omul de stiinta obsedat de progres, si creatura, un produs ratat al acestei ambitie.
Victor Frankenstein este interpretat de Oscar Isaac, cunoscut pentru rolurile din „Ex Machina”, „Inside Llewyn Davis” sau „Scenes from a Marriage”.
Mia Goth este Elizabeth Lavenza, partenera lui Victor Frankenstein si singura prezenta feminina majora din poveste. Actrita este cunoscuta din „Pearl”, „Emma” si „Infinity Pool”.
Alaturi de trio-ul principal, distributia ii include pe Felix Kammerer („All Quiet on the Western Front”), Christoph Waltz („Inglourious Basterds”), Charles Dance („Game of Thrones”), Lars Mikkelsen („Ahsoka”), David Bradley („Harry Potter”) si Christian Convery („Sweet Tooth”).
Guillermo del Toro a vorbit in mai multe interviuri despre importanta romanului „Frankenstein” in viata si cariera sa.









Spune ca atunci cand simte ca trebuie sa renunte, se gandeste la Shelley si la curajul ei de a scrie, la varsta de 19 ani, o poveste atat de directa despre marginalizare, putere si ratacire morala. In discursul de acceptare a premiului BAFTA pentru „The Shape of Water”, regizorul a mentionat-o pe scriitoare ca una dintre cele mai importante figuri culturale pentru el.
Intr-un interviu mai vechi, del Toro cita cu patos una dintre replicile creaturii: „Am in mine atat de multa iubire incat nu ti-ai putea imagina. Dar daca nu pot sa o provoc, atunci voi provoca frica.” Acesta este, in fond, punctul de plecare al intregului film – dorinta unei fiinte de a fi recunoscuta, si transformarea acestei nevoi in ceva infricosator, atunci cand nu este indeplinita.
Del Toro a lucrat anterior cu Netflix la animatia „Pinocchio”, care i-a adus o nominalizare la Oscar in 2023. Colaborarea a fost considerata un succes de critica si i-a permis sa isi continue proiectele de autor in afara sistemului clasic de Hollywood.
Jacob Elordi a preluat rolul creaturii dupa retragerea lui Andrew Garfield. Del Toro a recunoscut ca decizia a fost luata in doar noua saptamani, iar procesul a fost marcat de urgenta si presiune. Totusi, spune ca a avut cu Elordi o intelegere instanta si clara, fara sa fie nevoie de explicatii lungi. In primele imagini lansate de Netflix, Elordi apare intr-un decor rece, cu machiaj si costuming care evita cliseele vizuale ale mostruozitatii.
Creatura nu este reprezentata ca o figura grotesca sau deformata, ci ca un personaj complex, cu o prezenta mai apropiata de ideea de respingere sociala decat de horror fizic. Este o abordare ce pare sa urmeze linia adoptata de regizor si in alte proiecte, unde personajele marginale sau neobisnuite sunt tratate cu empatie si atentie.
Del Toro spune ca acest film este una dintre cele mai personale realizari ale sale si ca a asteptat ani intregi sa aiba controlul complet asupra unei adaptari Frankenstein. Totul a fost construit in jurul unei idei clare: sa spuna povestea originala, fara filtre moderne, dar cu un ritm si o directie vizuala care sa o aduca aproape de publicul de azi.