Skip to content

Galerie foto. H&M anunta noua colectie in colaborare cu un designer celebru: Glenn Martens, director de creatie la Diesel si Maison Margiela. In campania de promovare apar actorii britanici Joanna Lumley si Richard E. Grant.

H&M dezvaluie colaborarea anuala cu un designer celebru, de data aceasta a fost ales belgianul Glenn Martens. Proiectul marcheaza o noua etapa in strategia brandului de a lucra cu designeri care redefinesc tendintele, in locul unor case de moda, asa cum s-a intamplat anterior.

Colecția H&M x Glenn Martens propune o gama larga de piese pentru femei, barbati si unisex, completata de accesorii sculpturale, specifice pentru estetica radicala a creatorului de la Y/Project.

Colectia va fi disponibila incepand cu 30 octombrie in magazinul H&M din Baneasa Shopping City si online pe hm.com.

Pentru colectie, Glenn Martens a pornit de la arhiva H&M, selectand cateva dintre cele mai recognoscibile articole ale brandului – tricouri, camasi in carouri, jachete bomber, denimuri iconice – si le-a reconstruit din interior spre exterior, cu un limbaj vizual apropiat de sculptura contemporana.

Piesele sunt gandite sa poata fi modelate si transformate chiar de catre purtator, prin detalii precum sarmile ascunse, foliile metalice sau efectele trompe-l’œil care creeaza iluzia tridimensionala a unor forme deformate. 

Designerul a descris colectia drept „o familie extinsa de articole vestimentare, fiecare cu multiple functii si personalitati. Toate se schimba, cresc si se transforma, la fel ca oamenii care le poarta.”

Inspiratia vizuala si textila vine din doua directii: din codurile propriei marci Y/Project – unde drapajul si deconstructia sunt semne distinctive – si din materialele traditionale britanice, reinterpretate in cheie ironica. Tuidul, tartanul si tricotajele scotiene sunt tratate cu umor si rafinament, transformate in trenciuri cu volum exagerat, paltoane din lana fiarta, bijuterii teatrale si cizme peste genunchi.

Martens explica aceasta viziune ca pe un dialog intre aristocratie si punk, intre rigiditatea codurilor britanice si libertatea estetica a generatiei actuale: „Am incercat sa adaug o atmosfera aristocratica, britanica, bazata pe forme, tesaturi si arhetipuri. De la tartan la tricotajele Highland, toate sunt foarte traditionale, dar le-am adus in alt registru, cu o intorsatura Glenn Martens.”

Doi actori britanici iconici, Joanna Lumley si Richard E. Grant, sunt protagonistii campaniei.

Glenn Martens

Pentru campania vizuala, Glenn Martens a imaginat un portret de familie absurd si teatral, in care Joanna Lumley si Richard E. Grant interpreteaza rolurile matriarhale si patriarhale ale unei familii excentrice.

Alaturi de ei apar modele si actori tineri – Clym Evernden, Audrey Marnay, Jum Kuochnin, Heather Diamond Strongarm si Clara Denison – fiecare reprezentand cate o varianta stilistica a noilor arhetipuri create de Martens.

Designerul a explicat ca ideea campaniei i-a venit din dorinta de a face un portret de grup inspirat de pictura britanica din secolul al XIX-lea, dar reinterpretat intr-o cheie absurd-modernista: „Am vrut ca aceasta campanie sa prezinte un grup de oameni complet diversi, pentru ca arhetipurile colectiei sunt la randul lor diverse. De aceea, ideea unui portret de familie mi s-a parut potrivita. Si pentru ca intreaga colectie are influente britanice, am adaugat o nota excentrica, aproape regala – un basm viu, dar cu ironie.”

Joanna Lumley, cunoscuta pentru rolul iconic din Absolutely Fabulous, un serial care inca influenteaza lumea modei, a declarat: „Cred ca moda cea mai buna este cea care incalca regulile, iar Glenn face exact asta – reinterpreteaza totul in moduri neasteptate.”

Martens a devenit in ultimii ani una dintre cele mai influente figuri ale modei europene, atat prin munca sa pentru Y/Project, cat si prin colaborarea cu Diesel, unde a redefinit imaginea brandului italian printr-o estetica industriala. Recent a preluat conducerea creativa Maison Margiela unde a lansat una dintre cele mai discutate colectii ale sezonului actual.

Citește în continuare