Galerie foto. Designerul Jonathan Anderson a debutat la Dior cu cea mai asteptata colectie din ultimii ani. Designerul risca totul pentru a reinventa look-ul Dior.

Jonathan Anderson, unul dintre cei mai respectati designeri ai noii generatii, a prezentat miercuri, in gradinile Tuileries din Paris, prima sa colectie pentru casa Dior, pentru sezonul primavara-vara 2026.
Era cel mai asteptat moment al sezonului si, poate, unul dintre cele mai tensionate debuturi din istoria recenta a modei. Anderson, care a preluat directia creativa a brandului in martie si a aratat prima colectia masculina in iunie, a avut acum misiunea dificila de a redefini o casa de moda care, in 1947, a schimbat pentru totdeauna felul in care femeile se imbraca cu “New Look”.
In public s-au aflat nume mari, in asteptarea unei colectii ce ar putea deveni iconica: de la Jennifer Lawrence, Johnny Depp, Anya Taylor-Joy, Jisoo si Jimin pana la prezenta Primei Doamne a Frantei, Brigitte Macron.

Decorul, creat de cineastul Luca Guadagnino, a fost dominat de o piramida inversata din sticla, un omagiu direct adus Muzeului Luvru. Piramida a fost transformata intr-un ecran pe care s-a proiectat un film semnat de documentaristul Adam Curtis. Intitulat “Do You Dare to Enter the House of Dior”, filmul a functionat ca o introspectie vizuala in istoria brandului, un colaj hipnotic de imagini din defilari vechi, scene din filme horror alb-negru, paparazzi si figuri iconice precum Marlene Dietrich sau Printesa Diana.
Potrivit WWD, cu cateva minute inaintea prezentarii, Anderson declara in culise pentru jurnalisti ca „Dior este drama”. Designerul a pornit de la premisa ca singura modalitate de a aduce brandul in prezent este sa confrunte direct istoria sa – chiar si acea parte care parea intangibila. Astfel, showul a fost deschis cu o reinterpretare radicala a celebrului „New Look”, silueta inventata de Christian Dior in 1947.
In locul fustelor ample pana la genunchi si al taliilor accentuate, Anderson a adus pe podium fuste scurte, taiate sus pe coapsa, acolo unde se termina jacheta Bar. Aceasta subversiune deliberata a fost semnalul clar ca designerul intentioneaza sa rescrie istoria Dior, sa reinventeze estetica brandului.
Fustele mini au fost combinate cu cape lungi din lana, jachete structurate cu gulere inalte, rochii cu spatele decupat si costume lejere din tricot. Denimul a variat intre croieli slim si forme ample cu picior cilindric, iar paltoanele au mizat pe volume impunatoare si detalii arhitecturale. Anderson a renuntat la pragmatismul care a definit perioada Maria Grazia Chiuri si a propus in schimb un limbaj mai conceptual, adresat unei generatii tinere care vrea sa experimenteze cu hainele.



























Anderson a insistat ca, dincolo de forme si proportii, esenta Dior ramane aceeasi: o casa care traieste din capacitatea de a reinventa visul.
„Niciodata nu am fost sub o presiune mai mare in viata mea. In trecut, era considerat cool sa iubesti moda. Acum e considerat cool sa o distrugi. Toti au o opinie, dar fiecare designer care a intrat in aceasta casa de moda a trebuit sa infrunte acest zgomot. Yves Saint Laurent si Galliano au socat lumea la debuturile lor. Acum e randul meu.”, a marturisit designerul.
Raspunsul publicului a fost pe masura riscului: o ovatie in picioare care a confirmat ca Anderson a reusit sa transforme un moment de presiune uriasa intr-un act de creatie curajos. Iar recenziile aparute imediat dupa prezentare subliniaza hiturile colectiei: accesoriile, un domeniu la care Anderson exceleaza.
Geanta „Cigale”, inspirata de o rochie din arhive cu acelasi nume, este deja considerata viitorul bestseller al casei, iar colaborarea cu Nina Christen pentru linia de incaltaminte a produs cateva dintre cele mai inovatoare piese din ultimii ani: pantofi mule decorati cu rozete uriase, slingback-uri cu varf geometric, pantofi cu pene stilizate si loafers alb-negru cu detalii metalice.