B\’estfest 2012, prima zi: Parazitii, BUG Mafia, Garbage, The Qemists, Suie Paparude (poze, recenzie)

Prima zi de B’Estfest Summer Camp 2012 tocmai s-a incheiat iar pana acum sunt mai mult decat incantati de ceea ce am experimentat la unul din cele mai tari festivaluri organizate pana acum in Romania.

Emagic, organizatorii B’Estfest, ne-au “avertizat” ca in vara asta vom avea parte de unul din cele mai tari festivaluri din Europa insa am asteptat sa traim experienta asta ca sa ii credem. Dupa prima zi de distractie in parcul special amenajat pe pajistea comunei Tunari, putem spune ca a inceput foarte bine!

Ziua a fost deschisa de artistii romani care au urcat pe scena Romanian Heroes. In timp ce unii se bucurau de Andreea Verde si Dekadens in locul mentionat, The Mood i-a incantat pe tinerii stransi in fata uneia dintre cele doua scene principale: Coca-Cola Stage.

Am inceput sa urmarim cu atentie de la showul Grimus inceput dupa orele 19:00 pe scena Ciuc, acolo unde vor urca headlinerii acestui festival. A sunat bine insa parca publicul nu simtea atat de bine muzica ce venea de pe scena. Solistul interactiona cu noi insa parca era ceva ce nu era la locul lui.

Imediat dupa showul Grimus au intrat Parazitii cu showul live cu trupa si cu Freakadadisk pe care ni l-au promis. E prima oara cand au facut asta si a sunat foarte tare, fanii le-au fredonat fiecare vers, le-au raspuns iar Ombladon si Cheloo simt mixul asta de hip-hop cu rock neasteptat de bine. Cred ca e o formula de viitor si urmatorul pas in cariera unei trupe care e de mai bine de 20 de ani pe scena.

De la primele versuri cantate de Cheloo, publicul a reactionat cu multa galagie, mainile sus iar energia primita de pe scena era trimisa inapoi de sute de oameni. A fost primul moment energic iar piesa ARDE a lor descrie cel mai bine showul Parazitii.

Nu am prins prea mult din unul din cele mai asteptate showuri ale serii pentru ca am facut un interviu cu Garbage, am stat de vorba cu ei si ne-am pozat cu membrii uneia dintre cele mai tari trupe de rock din anii ’90. E vorba de concertul BUG Mafia care a avut multi basi si pe care l-am auzit de la cativa metri departare. Am ajuns in fata scenei pentru cateva minute cand a urcat Loredana sa fredoneze una din cele mai tari melodii din copilaria noastra: “Ridica-ma la cer’. Diva inamorata a aratat fabulos, in ton cu festivalul iar vocea ei a fost asa cum o stiam , experimentata, cu profunzime si mult volum.

Din showul BUG Mafia, ne-a impresionat sonorizarea si felul in care au fost mixate toate hiturile lor cu mult bass. In rest, Uzzy, Caddy si Tataee au adus fanii in delir si i-au facut sa aplaude si sa fredoneze atat melodiile cu mesaj social cu injuraturi cat si piesele ceva mai… soft.

Surpriza cea mai mare a serii a fost recitalul The Qemists. Nu stiam prea multe single-uri din repertoriul lor insa britanicii isi merita comparatia cu Pendulum. Desi noi (eu si colegul Bimus) aveam rucsacuri grele in spate, The Qemists ne-au facut sa dansam, sa dam din cap si au dovedit ca isi merita locul in festival. Cred ca a fost cel mai complet performer al serii fiind apreciat chiar si de cei care nu auzisera niciodata de ei. Au avut rock, au avut parti de rap, beat-uri de hip-hop, ceva disco insa a dominat drum and bass-ul. Partea care a condimentat totul si la care toti cei prezenti explodau in miscari frenetice era dubstep-ul. Nu stiu daca are legatura cu Skrillex si cu Grammy-ul castigat de el insa in 2012, cel mai cool, hip and rising gen muzical este dubstep!

Headlinerii serii au fost Garbage si au fost intr-o forma excelenta. Si-au dorit sa ajunga de multa vreme in Romania, unii ar spune ca au ajuns prea tarziu insa nu e deloc asa. Tocmai s-au reunit si au plecat in turneu mondial si ne bucuram ca au oprit la noi de data asta si am reusit sa auzim toate hiturile rock pe care le stiam in anii ’90.

Solista Shirley Manson a vorbit mult cu publicul roman, si-a exprimat multumirea pentru aplauze si pentru primirea calduroasa si a impartit cu noi faptul ca sotia bassistului trupei este romanca si mai au ceva legaturi romanesti prin arborele lor genealogic. Asta i-a bucurat pe fanii lor si mai tare si i-a tinut in fata Ciuc Stage pana dupa ora 1. Cantareata arata bine pentru cei peste 40 de ani pe care ii are, a avut energie, carisma, a glumit, a fost prietenoasa si a avut o atitudine foarte cool si young.

Avem o multime de lucruri de facut la B’Estfest zilele astea astfel ca desi am vrea sa ne bucuram de toate concertele, de fiecare minute de muzica, parca am vrea sa gustam din bucataria indiana, italiana, din clatite sau din alte snacksuri sau specialitati ce ne momesc cu mirosurile de la fiecare colt.

Cu siguranta e cel mai mare spatiu destinat unui festival romanesc pana acum, Summer Camp-ul arata mai bine ca anul trecut iar eforturile Emagic de a ne oferi o experienta de talie europeana gen Glastonbury, Reading sau Isle of Wight, e evidenta si ne apropiem din ce in ce mai mult. Poate in urmatorii ani vom avea si un line-up ceva mai exploziv cu nume precum Rihanna, Coldplay, The Killers, Florence and The Machine, Jason Mraz sau alti artisti fac zeci de mii de oameni sa vibreze la alte festivaluri. Pana atunci, ne distram bine si asa!

Am mentionat ca exista sapte scene/locuri diferite unde artistii presteaza in cadrul B’Estfest? In timpul zilei am fost atenti pe scenele mai mici, am urcat catre cele doua scene principale spre seara iar noaptea ne-a gasit in corturile Dance Arena  (Freedom Music) unde am dansat pana ne-au obosit picioarele pe beat-urile Suie Paparude alaturi de cateva sute de oameni care au umplut cortul pana la refuz. La final, am ne-am uitat lung, fara sa intelegem mare lucru din recitalul Kreator. Nu e genul de muzica pe care sa-l intelegem sau apreciem insa suna bine atat vocea cat si partea instrumentala iar scena avea un decor interesant. Ne-au amuzat miscarile din par si pogo-urile din fata scenei.

Urmeaza inca doua zile de festival: maine suntem curiosi sa auzim Selah Sue, Milow si Royksopp insa vom tine urechile deschise si la Booka Shade, Vita de Vie cu showul acustic sau Trolley Snatcha in Dance Arena. Programul celei de-a doua zile de B’Estfest il gasiti AICI.
Pana atunci, mai jos aveti o multime de fotografii realizate de colegul Bimus. Programul pentru duminica il aveti AICI!

Ati fost aseara la B’Estfest? Ce v-a placut cel mai tare? Ne vedem diseara pe campul de langa Bucuresti?