Untold Festival: ziua 1 (galerie foto, video report, impresii)

In sfarsit, putem spune ca avem din nou un festival dance in Romania! Untold Festival a debutat cu brio ieri in Capitala Europeana a Tineretului, strangand peste 53.000 de persoane, acestea dansand pe muzica unor nume precum Fedde Le Grand, ATB si Dimitri Vegas & Like Mike.

Prima pagina a povestii #untoldfestival (hashtagul oficial al evenimentului) a fost scrisa ieri cu zeci de mii de aplauze si de maini in aer, cu zeci de ore muzica buna si diversa, fara prea multe greseli si cu participarea unor nume foarte cunoscute pe scena dance mondiala. Noi suntem aici, in Cluj-Napoca, si va vom spune si arata cum a fost fiecare zi de festival.

Poate ca prima zi a fost cea mai grea atat pentru organizatori, dar si pentru cei care au parcurs sute, poate mii de kilometri pentru a semna condica de prezenta la Untold Festival. Organizatorii deoarece prima impresie e foarte importanta si, la atatea scene si atata tehnologie pregatita, sunt foarte multe elemente care trebuie sa mearga ceas pentru ca experienta de care se bucura publicul sa fie una de neuitat.

In afara unor intarzieri la schimbarea tichetelor in bratari, intampinate de festivalieri in prima parte a zilei, din punct de vedere logistic totul ni se pare bine pus la punct. Cozile la baruri nu sunt mari, iar pentru alimentarea cardurilor sunt destule puncte astfel petrecaretii sa ramana calmi.

Zonele de relaxare si multiplele activitati din cadrul Parcului Central au fost primele surprize pentru public, cireasa de pe tort fiind imensa scena de pe Cluj Arena al carei decor si structura reprezinta, spun organizatorii, o premiera pentru tara noastra: 1.200 mp de decor, 306 mp de ecrane video, 533 de lumini si proiectoare, efecte pirothenice (care noua ne-ar fi placut sa fie mai inalte si mai coplesitoare) si 11 variante de proiectare. Peste 100 de profesionisti au pus umarul la realizarea scenei principale, printre care ingineri de scena, structura, sunet, lumini si graficieni. Mainstage-ul pastreaza tema festivalului, fiind dominata de desene in care putem vedea personaje din basmele romanesti.

Noi ne-am facut veacul mai mult la scena de pe Ursus Untold Arena, unde uralele publicului n-au intarziat sa apara nici macar la primele acte ale serii: Suie Paparude, Tom Odell si Lost Frequencies, acesta din urma inlocuindu-l pe Duke Dumont, fara sa stim deocamdata motivele.

Avand doar 21 de ani, tanarul belgian Felix De Laet aka Lost Frequencies a fost probabil revelatia serii. Cunoscut pentru hitul Are You With Me, acesta ne-a demonstrat talentul sau incontestabil de DJ cu o serie de remixuri house si deep house la piese oldies sau dance cunoscute. Pe langa Are You With Me, inclusa in set de doua ori sub variante remix diferite, Lean On, The Hum si Sweet Dreams au ridicat cele mai multe maini in aer. Mi-a placut ca n-a folosit prea mult microfonul, lasand muzica sa vorbeasca. Nu acelasi lucru putem spune despre MC, Fatman Scoop, poate prea prezent cu vocea sa grava si vocabularul sau cam colorat pe scena.

La pupitru a urmat Fedde Le Grand, prezent la Cluj-Napoca cu multe remixuri si mashupuri personale, dar si cu principalele piese ale sale de succes din ultimii ani. Specialitatea lui sunt piesele cu un oarecare sound dub dupa drop, dar care pe pasaj exploreaza apetitul spre melodii al publicului. Si am avut destule linii melodice si vocaluri pe care sa fredonam: remixul sau pentru Paradise a fost probabil highlightul setului sau, alaturi de mashupul EDM pentru Calvin Harris Summer.

Cunoscuti in special pentru aparitiile de la Tomorrowland si mai putin pentru talentul lor ca producatori si DJ-i, headlinerii serii, Dimitri Vegas & Like Mike, s-au dovedit a fi preferatii celor care in loc sa danseze au venit la festival sa sara. Cu vreo 30 de piese ingramadite intr-o ora si putin de set, Dimitri Vegas & Like Mike au rupt tenisii celor peste 50.000 de persoane prezente pe Arena cu The Hum, Tremor si tot felul de remixuri si mashupuri care duceau in acelasi punct: drop zgomotos, fara urma de melodicitate. Am remarcat si placerea acestora pentru intrari bruste (parca toate piesele erau edituri pentru radio) si tot felul de indemnuri la adresa publicului care contin cuvinte nu tocmai potrivite pentru niste artisti de talie internationala care se respecta.

Salvarea a venit de la cel mai asteptat om al serii, germanul ATB. Cu o groaza de albume si evenimente in spate, ATB si-a dat imediat seama ca trebuie sa ne vindece urechile. Nu putini au fost cei care au lacrimat auzind Ecstasy, Apollo Road sau Face To Face. Reprezentantia trancerului a inceput cu track-uri electro house, e drept, dar n-avea de ales dupa ritmurile sacadate ale celor doi belgieni, destul de criticati in social media de fanii inraiti ai muzicii electronice, indiferent de subgenul pe care il agreeaza acestia. Tranceri, fani ai genului underground, chiar si adepti ai curentului EDM, cu totii au concluzionat ca ATB a venit ca soarele dupa o ploaie cu grindina.

Ca povestea din prima zi sa fie completa, Adam Beyer ne-a incalzit dimineata cu ritmurile lui techno la Sala Polivalenta, care gazduieste scena The Labyrinth. Ca intotdeauna, un set foarte bine echilibrat si antrenant!

Distractia continua astazi, zi in care va recomandam sa nu-i ratati pe Avicii si Cazette, un combo bine gandit de managerul lor comun, si sa le faceti o vizita si lui Sasha si Lee Buridge dimineata la Sala Polivalenta. Nici Wilkinson nu e de ratat la Riverside, incepand cu ora 11:00. Daca va place muzica veche, Boney M va asteapta la miezul noptii la Retro Stage.

Va lasam cu fotografiile din prima zi!

Credit foto: Lucian Danciu si Cristian Ghinghes (Kristofer)