Untold Festival: ziua 4 (galerie foto, video report, recenzie)

Cum tot ce e frumos trece mult prea repede, asa am ajuns si la finalul Untold Festival, fara dubiu cel mai mare festival muzical care a avut loc vreodata in Romania. Ultima noapte a fost inchisa de David Guetta, Tujamo si Third Party la mainstage, respectiv de John Digweed si Nic Fanciulli la Sala Polivalenta din Cluj-Napoca.

A fost inteleapta decizia organizatorilor de a inchide evenimentul cu probabil cel mai radio friendly headliner de la Untold Festival. Nu mai avea mult si David Guetta umplea pana la refuz Cluj Arena, iar aici includem si tribunele. Inca ne intrebam cum au putut sta jos persoanele de la tribune, avand in vedere atmosfera pe care ne-a oferit-o francezul, dar asta e partea a doua.

Poate ca gurile rele care spun ca David Guetta nu isi produce singur piesele si ca seturile sale sunt deseori inregistrate au dreptate, poate ca nu este cel mai bun DJ, dar asta nu inseamna ca nu poate sa faca show, ba din contra! Ce am vazut duminica seara a fost extraordinar, o atmosfera pe care cu greu o poate replica alt artist in Romania. Sa vezi la noi in tara un stadion intreg cu mainile sus fredonand Titanium sau Love Is Gone e impresionant.

Dupa Golan, Irie Maffia, Fatman Scoop si Radio Killer (refuzati cu o seara inainte de Armin van Buuren), nume pe care le-am ratat dar cu care avem cateva fotografii gratie lui Lucian Danciu, au sosit pe scena, ca sa ne incante cu ritmurile lor progressive house/EDM, britanicii de la Third Party, un set foarte asteptat mai ales de strainii prezenti la Untold Festival si de romanii care indragesc noul val de muzica dance. Foarte multe piese faine am auzit de la Third Party, la pachet cu o atmosfera care ne-a facut sa ne simtim ca la un festival respectat de peste hotare. Multi cunoscatori ai genului EDM s-au perindat prin fata scenei in timpul setului britanicilor, sarind si fredonand refrenuri celebre precum Under Control (Alesso) sau Everyday (Eric Prydz), dar si track-urile care i-au facut cunoscuti pe cei de la Third Party: Arrival si, desigur, Everyday of my Life – probabil momentul mixului. Ne-ar placea ca la viitoarea editie sa avem mai multe nume precum Third Party in line-up, adica EDM.

Dupa ce germanul Tujamo a pregatit serios terenul cu piese ca Who, Booty Bounce sau remixul pentru Higher Place de la Dimitri Vegas & Like Mike, reusind sa miste destul de bine multimea, putin dupa ora 1:00 si-a facut aparitia nimeni altul decat Pierre David Guetta, care, dupa introul de rigoare, a ridicat mainile tuturor pentru prima oara cu remixul lui Albert Neve pentru Play Hard, colaborarea sa cu Akon si Ne-yo, si a tinut-o asa pana la ora 3.

In tot acest timp, Hey Mama, Dangerous, Love Is Gone sau Lovers On The Sun au bagat ultima seara de la Untold definitv in memoria celor care au venit la festival pentru a asculta exact aceleasi lucruri pe care le aud si la radio. Nu suntem ironici, doar ca ne bucuram ca David Guetta a incadrat aceste hituri cu anumite mashupuri EDM si electro house. Credem ca astfel de festivaluri trebuie in primul rand sa educe publicul din Romania, mult prea blocat pe muzica comerciala cu versuri manelistice. Pauza progressive house a lui David Guetta de la finalul setului, cand toate luminile de la scena au fost inchise, reprezinta, pentru noi, momentul serii. Veti afla despre ce piesa este vorba in articolul cu tracklisturi pe care planuim sa il publicam maine.

Pana atunci, trebuie sa stiti ca dupa David Guetta nu am fugit acasa, ci am ramas la Sala Polivalenta, unde pe micuta scena The Labyrinth am vazut cum Nic Fanciulii preda stafeta lui John Digweed fara intrerupere, acesta din urma, o adevarata legenda a muzicii electronice, ducandu-ne in zona adevaratului progressive house. Transitions in full effect!

Impresiile generale despre Untold Festival le vom scrie intr-un material ulterior, la rece, dupa ce ne odihnim si lasam amintirile proaspete sa se aseze. Pana atunci, vrem sa stim ce v-a placut voua si ce nu la Untold!

Credit foto: Lucian Danciu si Cristian Ghinghes (Kristofer)