Skip to content

Tendinte la Milano Fashion Week. Diesel si-a inchis modelele in capsule uriase, Gucci a lansat un film cu Demi Moore, in regia lui Spike Jonze, iar Giorgio Armani a fost omagiat cu ultima colectie creata inainte de disparitie.

Milano Fashion Week, editia dedicata sezonului primavara-vara 2026, incearca sa schimbe paradigma prezentarilor de moda prin trei momente care au mizat pe inovatie, emotie si pe factorul surpriza.

In locul defilarilor traditionale, unele case au ales sa transforme orasul intr-o scena accesibila publicului larg, altele au mutat moda in zona cinematografiei, iar altele au preferat sa marcheze sfarsitul unei ere printr-un omagiu emotionant. 

Diesel a eliminat complet ideea de podium si a transformat centrul Milanoului intr-o vanatoare de modele inchise in capsule transparente. 

Sub conducerea directorului de creatie Glenn Martens, Diesel a renuntat complet la structura clasica a unei defilari de moda si a mutat prezentarea colectiei primavara-vara 2026 in spatiul public. 

55 de capsule transparente in forma de ou au fost ascunse in 18 locuri din Milano, fiecare continand o tinuta completa din noua colectie, purtata de cate un model. Conceput alaturi de Studio Dennis Vanderbroeck, proiectul a fost gandit ca un performance urban, accesibil gratuit si deschis tuturor, fara randuri rezervate sau ierarhii de acces. 

Aproape 5.000 de persoane s-au inscris pe platforma digitala creata special pentru eveniment, urmarind amplasarea capsulelor si transformand dezvaluirea colectiei intr-un joc interactiv. Spatiile alese — de la biserici si ateliere mecanice pana la cluburi de noapte si piete — au continuat traditia brandului de a insera moda in contexte neasteptate. 

In Piata Beccaria, nucleul evenimentului, s-au tinut concerte live, activari si momente de divertisment, iar cei care au descoperit rapid toate capsulele au primit tinute personalizate din colectie, in timp ce alti participanti au castigat premii din magazinul flagship al brandului.

Gucci a prezentat o colectie intreaga printr-un film regizat de Spike Jonze si Halina Reijn, cu actori precum Demi Moore, Elliot Page si Edward Norton.

Gucci a decis sa transforme prezentarea colectiei intr-un film. Sub conducerea noului director de creatie Demna — care a reinventat in ultimii ani casa de moda Balenciaga si a transformat-o intr-un brand cool, Gucci a lansat „The Tiger”, un scurtmetraj regizat de Spike Jonze (premiat cu doua Oscaruri pentru Adaptation si Her) si Halina Reijn, cu un casting impresionant: Demi Moore, Elliot Page, Edward Norton si Keke Palmer. 

Filmul marcheaza prima colectie completa semnata de Demna pentru iconicul brand italian. Actiunea se desfasoara intr-o vila somptuoasa, unde Moore interpreteaza rolul unei mostenitoare Gucci care organizeaza un dineu aniversar. Dineul se transforma intr-o spirala de halucinatii dupa ce invitatii descopera ca bauturile lor au fost drogate. Printre participanti se afla un jurnalist Vanity Fair interpretat de Ed Harris, urmand un sir de scene suprarealiste: mese care explodeaza, plonjari in piscine si aparitia unei tigroaice reale, simbol al transformarilor radicale.

Colectia se numeste „La Famiglia” si mizeaza pe diversele stereotipuri care fac parte dintr-o familie: Moore este mama ce poarta rochii baroce, Palmer este tanara printesa in roz, Page este un fiu docil intr-un costum impecabil iar Norton aduce un aer de rebel. 

Premiera filmului a avut loc la bursa din Milano care a fost transformata intr-un cinematograf temporar, cu modele imbracate in piese din colectie asezate printre spectatori. Printre invitati s-au numarat Serena Williams si Gwyneth Paltrow, prezentarea a fost extinsa in mediul digital printr-un lookbook lansat pe Instagram.

Casa de moda Emporio Armani a emotionat intreaga industrie cu prima prezentare de la moartea fondatorului sau, Giorgio Armani, decedat pe 4 septembrie.

Moartea lui Giorgio Armani, survenita pe 4 septembrie, la varsta de 91 de ani, a transformat Milano Fashion Week intr-un moment de reculegere colectiva. Intr-un moment in care brandul se pregatea de celebrarea a 50 de ani de la fondarea casei Armani — moment marcat prin deschiderea unei expozitii cu cele mai iconice creatii —, toata atentia s-a mutat pe un omagiu adus unuia dintre cei mai influenti designeri ai secolului al XX-lea.

Colectia finala lucrata personal de Armani, intitulata „Ritorni” („Intoarceri”), a fost prezentata in acelasi teatru in care, cu doar cateva saptamani inainte, peste 15.000 de oameni i-au adus un ultim omagiu acestuia. In mod evident, estetica dlui Armani s-a regasit in fiecare detaliu: croielile relaxate care imbina masculinul cu femininul, detaliile inspirate din calatorii, jachetele cu inchideri tip kimono, sepci crosetate din rafie, sandalele joase si botinele moi din piele fina. Paleta cromatica a ramas fidela stilului sau, dominata de tonuri neutre si materiale fluide.

Daca la finalul prezentarii domnul Armani obisnuia sa iasa pentru o reverenta, de data aceasta modelele au ramas pe podium si au inceput sa aplaude, iar publicul le-a raspuns cu ovatii prelungite. Toate privirile s-au indreptat catre locul unde, de obicei, designerul isi facea aparitia — usa respectiva a ramas goala si luminata. 

Pe viitor, linia feminina Armani va fi preluata de Silvana Armani, nepoata fondatorului, iar cea masculina de Leo Dell’Orco, colaboratorul sau de cateva decenii. Insa mai urmeaza o ultima prezentare dedicata creatiilor selectate personal de Giorgio Armani ce va avea loc la Galeria de Arta Brera cu peste 120 de piese expuse intr-o retrospectiva deschisa pana pe 11 ianuarie.

Citește în continuare