Skip to content

Oasis revine pe scena in 10 zile. Adidas le dedica o colectie capsula, Sotheby’s le vinde un portret rar, iar trupa deschide magazine pop-up in UK.

Dupa 16 ani de tensiuni, trupa Oasis va reveni pe scena in luna iulie iar contextul actual din Marea Britanie arata cat de puternic este impactul fratilor Liam si Noel Gallagher asupra culturii pop. 

In jurul reuniunii lor se construieste treptat o strategie inteligenta de marketing menita sa readuca isteria Britpop din anii ’90 inapoi in randul publicului. In decurs de trei zile au fost anuntate o colectie-capsula semnata Adidas, o licitatie de arta care aduce in prim-plan o pictura rara cu cei doi frati si o serie de magazine de tip pop-up cu merchandising dedicat. 

Colectia Adidas in colaborare cu Oasis se numeste “Original Forever” si readuce aerul rebel si relaxat al anilor ’90.

Este prima colaborare oficiala intre trupa britanica si un brand de moda, iar rezultatul arata ca legatura dintre muzica si haine nu tine doar de imagine, ci de o intreaga atitudine.

Treningurile Firebird, tricourile raglan, jachetele de tip coach si nelipsitele palarii bucket au fost regandite in nuantele de albastru preferate de fratii Gallagher si vin cu un aer familiar pentru fanii care au crescut cu hituri precum “Definitely Maybe” sau “Morning Glory” in castile casetofoanelor portabile. 

Campania este insotita de un spot de trei minute cu piesa “Live Forever” ca soundtrack si cu un montaj cu Liam si Noel, umar langa umar, intr-o aparitie care nu a mai fost posibila din 2009 pana astazi.

Vicepresedintele Adidas, Chris Walsh, a explicat ca aceasta colaborare nu e doar despre stil, ci despre mostenirea comuna a doua nume care au influentat generatii intregi: „Adidas si Oasis impartasesc o poveste definita despre originalitate si impact cultural. Aceasta colectie nu face decat sa reaprinda o parte din acea istorie.”

Intre timp, la casa de licitatii Sotheby’s este scos la vanzare un portret al fratilor Gallagher pictat in 1996.

Astazi, pe 24 iunie, casa de licitatii Sotheby’s scoate la vanzare un portret realizat de Elizabeth Peyton, artista americana cunoscuta pentru sensibilitatea cu care surprinde figuri iconice.

Pictura, intitulata simplu Liam + Noel (Gallagher), a fost realizata in 1996, imediat dupa concertele-record de la Knebworth Park, cand Oasis era la apogeul faimei. Nu e o lucrare care insista pe maretia momentului sau pe mitologia rockstarului, ci mai degraba o scena intima, linistita, in care cei doi frati par linistiti si vulnerabili, departe de lumea scenei si de scandalurile care i-au consacrat.

Estimarea pre-licitatie este cuprinsa intre 1,75 si 2,33 milioane de euro, dar contextul actual – cu trupa in prim-plan si publicul nerabdator sa ii vada live – ar putea impinge pretul si mai sus.

Pe 4 iulie, Liam si Noel Gallagher urca din nou impreuna pe scena, in Cardiff, pentru primul concert Oasis din ultimii 16 ani. 

Turneul Live ’25 va cuprinde 41 de concerte, trecand prin Manchester, Londra, Edinburgh, Dublin si continuand apoi in SUA, Canada, Mexic, Japonia, Australia si Brazilia.

Line-up-ul ii include pe Gem Archer si Paul “Bonehead” Arthurs la chitara, Mikey Rowe la clape, Andy Bell la bas si Joey Waronker la tobe. Un prim show secret, cu usile inchise, a avut loc in luna aprilie la Londra insa momentan nu se cunosc detalii despre prestatia lor.

Pe langa biletele pentru concerte, publicul va putea vizita si magazinele temporare dedicate Oasis, deschise in orase precum Manchester, Londra, Cardiff, Dublin, Edinburgh si Birmingham. Vor fi vandute produse oficiale – de la tricouri si viniluri la jucarii, seturi de tacamuri, tote bag-uri si puzzle-uri – iar unele magazine vor include si ecrane verzi unde fanii pot recrea copertile albumelor trupei.

Aparitia magazinelor vine in urma unei explozii in jurul Oasis — platforma Faire a raportat o crestere cu 150% a vanzarilor de produse inspirate de Oasis in Marea Britanie si cu 230% la nivel global. Vanzarile pentru palariile de tip galetusa au crescut cu 275%, cautarile online pentru “Oasis fashion UK” cu 180%, iar produsele tematice Liam Gallagher au devenit din nou trend.

Citește în continuare