Transformarea spectaculoasa a lui Jacob Elordi in Frankenstein, in regia lui Guillermo del Toro. Machiajul zilnic a durat peste 11 ore si a implicat 42 de piese prostetice.

Transformarea spectaculoasa a lui Jacob Elordi in Frankenstein, in regia lui Guillermo del Toro. Machiajul monstrului a durat 11 ore zilnic
Dupa o perioada lunga in care a dezvaluit fotografii misterioase, Netflix a prezentat primele imagini complete cu Jacob Elordi in rolul creaturii din noul film Frankenstein semnat de Guillermo del Toro.
Este un proiect asteptat de mai bine de un deceniu, considerat unul dintre cele mai personale filme ale regizorului. Productia, lansata initial in cinematografe si disponibila pe Netflix din 7 noiembrie, reinterpreteaza in mod radical romanul clasic al lui Mary Shelley, scris in 1818, readucand povestea la sursa ei literara si indepartandu-se de iconografia hollywoodiana creata in anii ’30 de Boris Karloff.
Jacob Elordi, cunoscut pentru rolurile din Euphoria si Saltburn, este aproape de nerecunoscut in rolul monstrului creat de doctorul Victor Frankenstein, interpretat de Oscar Isaac.

Versiunea lui del Toro il infatiseaza pe monstru cu o piele palida brazdata de cicatrici, cu par lung si negru, cu o expresie absenta, dar vulnerabila, si cu o lipsa intentionata a sprancenelor – un chip care pare suspendat intre viata si moarte.
Guillermo del Toro a spus intr-un interviu pentru Entertainment Weekly ca si-a dorit un aspect complet nou, care sa reinventeze imaginea creaturii si sa o aduca mai aproape de descrierea romanului original. „Victor este la fel de artist pe cat este chirurg, iar daca si-a imaginat toata viata aceasta fiinta, atunci o va construi perfect. Arata ca un nou-nascut, un corp de alabastru, cu cicatrici aproape aerodinamice. Nu am vrut sa para un accident uman lipit la loc, ci o forma de frumusete in miscare. Culorile pielii vin din corpuri diferite, usor translucide, ca si cum ar fi un suflet abia nascut”, a explicat regizorul.
Pentru transformarea in Frankenstein, echipa condusa de artistul Mike Hill a realizat 42 de piese protetice pe care le-a aplicat aproape zilnic pe chipul si corpul lui Elordi, intr-un proces care dura in jur de 11 ore.
Hill, specialist in machiaj si efecte speciale si colaborator apropiat al lui del Toro, a spus ca scopul a fost acela de a reda o anatomie vizibila si un corp imperfect, creat din bucati, dar viu: „Ce am incercat sa facem a fost sa aducem interiorul unui corp uman la exterior. De aceea venele sunt atat de vizibile. Se vad zonele unde Victor a taiat si a cusut la loc, unde a incercat, a gresit si a modificat. Este o fiinta in proces de corectie, un om nascut prin efort si eroare. Am construit fiecare parte manual, inclusiv sistemul prin care corpul parea sa respire, sa pulseze sub lumina.”
Rezultatul este o transformare spectaculoasa, actorul a declarat ca s-a identificat profund cu personajul: „Aceasta creatura este mai mult eu decat mine insumi.” Del Toro a povestit ca aceasta marturisire l-a emotionat: „A spus ca in acest rol se poate arata asa cum este, si asta m-a impresionat. A adus o sinceritate si o fragilitate care trec dincolo de orice machiaj. Creatura lui Jacob este vie emotional, nu doar vizual.”
Oscar Isaac, care il interpreteaza pe Victor Frankenstein, a spus ca relatia dintre savant si creatura este construita ca o oglinda, fiecare fiind reflexia celuilalt. „Sunt doua fiinte care se nasc una din cealalta, ca un tata si un fiu care isi transmit trauma si vinovatia. Este o poveste despre mostenirea raului si despre posibilitatea iertarii. Creatura este menita sa aduca haos si violenta, dar in final gaseste o forma de compasiune care schimba totul”, a explicat actorul.
Ecranizarea lui Guillermo del Toro aduce povestea in contextul Razboiului Crimeii.












Del Toro a mutat actiunea filmului in timpul Razboiului Crimeii, o perioada in care coexistau progresul stiintific si brutalitatea razboiului. „Am vrut sa fie o poveste care se simte atemporala, dar si profund umana. Frankenstein este o meditatie despre ce inseamna sa creezi viata si sa te joci de-a Dumnezeu. Aceasta tema ramane la fel de actuala astazi ca in 1818”, a spus regizorul.
El a declarat ca a vrut ca filmul sa aiba o dimensiune operatica, in care imaginile, costumele si muzica sa functioneze ca o compozitie vizuala. Pentru coloana sonora, a colaborat cu compozitorul Alexandre Desplat, iar pentru partea vizuala a apelat la colaboratorii sai fideli – scenografa Tamara Deverell si creatoarea de costume Kate Hawley, care lucrase si la Crimson Peak.
Procesul de creatie al peliculei este adus in fata publicului la Londra, intr-o expozitie deschisa pana la 9 noiembrie.
In paralel cu lansarea filmului, la The Old Selfridges din Londra a fost deschisa expozitia “Frankenstein: Crafting a Tale Eternal”. Este gratuita pentru public si ofera acces la costumele originale create de Hawley, decorurile lui Deverell, sculpturile protetice realizate de Mike Hill, dar si la carti rare care au inspirat filmul – inclusiv o editie din 1818 a romanului lui Mary Shelley si una ilustrata din 1853.
Del Toro a spus pentru Variety ca aceasta expozitie arata esenta muncii sale: „Mary Shelley a pus in carte toate intrebarile care o framantau – filosofice, sociale, morale. Noi am incercat sa pastram aceeasi curiozitate vie, sa aratam ca in spatele fiecarei imagini exista o intrebare despre ce inseamna sa fii om.”
Printre exponate se afla si cateva costume purtate de Oscar Isaac in rolul lui Victor Frankenstein – haine din catifea veche, cu texturi rupte si inspiratii din pictura si arta secolului XX. Sculpturile realizate pentru creatura lui Elordi sunt prezentate in diferite stadii, de la prototipurile din lut pana la varianta finala.
Expozitia a fost conceputa ca o experienta imersiva in sine, cu instalatii sonore, proiectii 3D si lumini care recreeaza atmosfera gotica a filmului. Londonezii pot vizita gratuit spatiul pana la 9 noiembrie, in perioada in care filmul ruleaza in cinematografe.
Filmul va fi lansat pe Netflix pe 7 noiembrie.