Un tren cu cabine private va revolutiona transportul european din 2027. Va conecta peste 100 de orase, din Stockholm la Barcelona, din Paris la Budapesta.

Startup-ul berlinez Nox a anuntat un proiect ambitios: lansarea unei retele extinse de trenuri de noapte care sa lege peste 100 de orase europene pana in 2035.
Primele rute vor fi disponibile incepand cu anul 2027, iar promisiunea companiei este o alternativa comoda, privata si accesibila la zborurile pe distante scurte.
Spre deosebire de trenurile de noapte clasice, serviciul oferit de Nox va include exclusiv cabine private, disponibile pentru una sau doua persoane, la preturi comparabile cu cele ale unei curse aeriene.
In ultimii ani, tendinta calatorilor europeni a fost sa evite aeroporturile aglomerate si sa opteze pentru mijloace de transport mai relaxante si mai sustenabile.
Pe acest fond, initiativa celor de la Nox vine ca un raspuns natural. Compania isi propune sa transforme trenul de noapte intr-o experienta care sa nu mai presupuna compromisuri – nici legate de intimitate, nici de confort.
Fondatorii Nox, Thibault Constant si Janek Smalla, cunosc bine industria: Constant este creatorul canalului YouTube „Simply Railway”, iar Smalla a fost implicat in lansarea FlixTrain.
Cabinele vor fi dotate cu paturi lungi de doi metri, scaune separate cu mese, spatii pentru bagaje si, in unele cazuri, ferestre panoramice. Designul modern si optimizarea spatiului permit includerea unui numar mai mare de pasageri decat in trenurile conventionale, ceea ce va ajuta la mentinerea unor tarife accesibile. Pretul estimat pentru o cabina single este de 79 de euro, iar pentru o cabina dubla, 149 de euro.




Primele destinatii vor lega marile orase europene.
Planurile companiei includ initial 35 de rute care vor conecta orase precum Paris, Milano, Geneva, Koln, Zurich, Hamburg, Salzburg, Cannes, Oslo si Utrecht. Obiectivul pe termen lung este ca, pana in 2035, reteaua sa acopere peste 100 de orase din intreaga Europa, de la Barcelona si Amsterdam, pana la Stockholm, Copenhaga, Roma si Budapesta. Una dintre prioritatile proiectului este pretul accesibil, iar reprezentantii sai insista asupra ideii ca trenurile sale vor oferi un echilibru rar intalnit intre confort si cost.
Desi trenurile vor intra in circulatie abia in 2027, calatorii interesati pot deja sa isi planifice traseele viitoare prin intermediul site-ului oficial.
Platforma ofera informatii detaliate despre rute, configuratia camerelor si preturile estimate. Cei care se inscriu in clubul early bird beneficiaza de acces prioritar la rezervari si tarife promotionale. Compania a anuntat ca are deja in proprietate vagoane si se afla in etapa finala de aprobare a designului interior.
Nox nu este singura companie care pariaza pe un nou val al calatoriilor cu trenul, dar este prima care propune exclusiv cabine private, la scara continentala. Daca planurile vor fi respectate, calatoria cu trenul ar putea deveni in curand mai mult decat o alternativa la avion – ar putea redeveni norma.