Skip to content

101 tinute spectaculoase si o calatorie in timp in cariera lui Celine Dion

  • envelope icon

Celine Dion a anuntat primul concert pe care il va sustine in Romania. Turneul mondial COURAGE va ajunge la Bucuresti pe 29 iulie 2020, iar reactiile fanilor sunt de pe acum spectaculoase: desi nu a fost inca anuntat locul de desfasurare al concertului si nici biletele nu au fost puse inca in vanzare, exista liste de asteptare de peste 50.000 de persoane la cele doua companii care au in grija vanzarea de bilete online .

Artista va ajunge in Romania intr-unul din punctele culminante ale carierei sale, dupa 15 ani de rezidenta in Las Vegas. 

UPDATE: Concertul Celine Dion la Bucuresti va avea loc pe Arena Nationala pe 29 iulie 2020. Biletele au fost puse in vanzare, preturile acestora fiind intre 275 si 1975 de lei.

Bilete pentru concertul Celine Dion in Romania pot fi cumparate de aici!

Celine vine cu un album nou – Courage si o imagine puternica, asumata, care imbina arta moderna, referintele din cultura pop si o personalitate efervescenta, cu discursuri motivationale si inspirationale atat pentru generatia sa- are 51 de ani – dar si pentru noile generatii.

Specialistii vorbesc despre „Renasterea lui Celine” din punct de vedere muzical, stilistic dar si al energiei pe care Celine o ofera pe scena si in interviuri. Momentul se desfasoara la trei ani de la moartea sotului si managerului care i-a fost alaturi de la varsta de 13 ani pana in 2006.

Intreaga campanie pe care o defasoara Celine Dion, cu twist-ul in cariera muzicala prin noul album, dar si schimbarile in vetimentatie, este un bun exemplu despre cum sa treci peste momente grele, cum sa ii gasesti curajul sa te redescoperi si sa ai incredere in tine insuti, sa nu lasi nimic sa te doboare. 

Intre timp, Celine a oprit cu eleganta vocile care au criticat-o pentru ca e prea slaba sau pentru incercarile stilistice asociate cu o criza existentiala.

“Fac asta pentru mine. Vreau sa ma simt puternica, frumoasa, feminina si sexy. Nu trebuie sa fim la fel mereu si nici sa multumim pe toata lumea.”

Renasterea stilistica a lui Celine Dion i-a adus titlul de „Queen of Fashion” in ultimii ani pentru ca poarta cu succes si eleganta tinute destul de incarcate, dar si pentru ca promoveaza si sustine atat marile case de moda si incurajeaza designerii tineri.

Pregatiti-va pentru a face, in randurile care urmeaza, o calatorie in cariera lui Celine Dion pe parcursul a 33 de ani care ne va arata de cate ori a reusit sa se reinventeze si sa se transforme, ajungand tot mai aproape de momentul in care emana incredere de sine si confort.

2019 – transformarea haute couture

De imaginea lui Celine se ocupa incepand cu anul 2019 stilistul Sydney Lopez impreuna cu asistentul si prietenul cel mai bun al artistei, Pepe Munoz.

Celine le-a dat ceruit sa ii propuna orice idee creativa si le-a promis ca va lucra de fiecare data sa construiasca un personaj care ar purta hainele respective.

Cum 2019 a insemnat lansarea albumului Courage si inceputul turneului mondial cu acelasi nume care va include peste 100 de concerte, artista si echipa ei au avut grija sa numele Celine Dion sa fie mentionat constant in social media si in presa prin aparitiile spectaculoase.

Videoclipul „Imperfections”, primul single in engleza lansat de pe noul material, aduce un regal al designerilor haute couture, o imbinare a pasiunii pentru balet proaspat descoperite si a elegantei nemuritoare.

Coperta albumului Courage care va fi lansat pe 15 noiembrie 2019. O imagine mult mai sexy si mai sofisticata intr-o rochie a designerului din Kuwait, Yousef Al Jasmi.

Doua dintre cele mai puternice momente vizuale din 2019 au fost inspirate de showgirls din Las Vegas, locul unde a petrecut ultimii 15 ani. Stanga: show-ul Iris Van Herpen; Dreapta: Gala MET 2019.

Prezenta lui Celine la Saptamana Modei de la Paris a adus un aer dinamic evenimentelor cu 3-4 tinute cilnice. Aici, show-ul lui Alexandre Vauthier.

Cele mai spectaculoase aparitii ale lui Celine Dion la Saptamana Modei Haute Couture 2019

2018 – anul concertelor si al stilului ’80s

In anul 2018, aparitiile publice ale lui Celine Dion au fost mai mult pe scena si mai putin in tabloide: a sustinut concertele din Las Vegas si, cu acelasi show, a fost in turneu in Asia pentru ca, in octombrie, sa lanseze o linie de genti, bagaje si accesorii si sa anunte ca va incheia rezidenta in Las Vegas dupa 14 ani de succes.

Stilul lui Celine in 2018 a inceput sa fie mai sexy dar a ramas intr-o zona destul de previzibila, inspirata de anii ’80 care revenisera in trend in anul respectiv.

In timpul turneului din Asia a hotarat sa isi schimbe echipa de styling asa ca 2018 a fost un an de tranzitie pentru stilul lui Celine.

2017 – stilul menit sa ii construiasca o noua imagine si sa vanda haine, accesorii si bilete la concerte

Anul 2017 a inceput cu lansarea melodiei „How does a moment last forever” de pe coloana sonora a filmului „Frumoasa si Bestia”. A urmat un turneu sold-out desfasurat in Europa in care a stabilit noi recorduri de audienta.

Alaturi de Law Roach, stilul lui Celine s-a conturat pe trei planuri: stylish-clasic, unul asiatic si rock-glam.

Celine a aparut pentru prima data in The Hollywood Reporter, editia The Stylist Issue alaturi de Law Roach in lista celor mai bine imbracate vedete de la Hollywood.

Una dintre cele mai spectaculoase si apreciate aparitii ale lui Celine in 2017 a fost la premiile Billboard unde artista a aparut ca un inger intr-o rochie couture creata de Stephane Rolland si a cantat „My Heart Will Go On” ca o oda adusa sotului sau.

Stilul de inspiratie asiatica a ajutat la promovarea turneului din 2018, styling-ul fiind gandit specific pentru a obtine look-urile orientale.

Stilul rock’glam care pastreaza mereu un element de piele a fost gandit intr-o zona de streetstyle si a ajutat-o pe Celine sa promoveze colectia de accesorii de piele.

Aparitiile lui Celine la Couture Fashion Week au demarat in 2017 cu siluete clasice Dior, Chanel si Yves Saint Laurent menite sa o introduca pe artista in lumea designerilor de top.

2016 – anul transformarilor

Inceputul lui 2016 a venit cu o pauza pentru Celine Dion. Sotul ei a murit pe 14 ianuarie iar fratele artistei a decedat doua zile mai tarziu, amandoi fiind rapusi de cancer. Concertele din Las Vegas au fost anulate pana la jumatatea lunii februarie.

Moartea sotului care i-a fost manager de la varsta de 13 ani a lasat-o pe Celine ca mostenitoare a firmei de management care se ocupa de cariera ei, asa ca a preluat complet controlul business-ul ei muzical.

Transformarea lui Celine Dion a inceput la jumatatea anului 2016 cand in echipa ei a intrat Law Roach, stilistul american autointitulat „arhitect de imagine”. 

Scopul lui Law Roach nu a fost sa o ajute pe Celine sa intre in lista de „bine imbracate”, ci de a crea momente cu impact in cultura pop, outfituri memorabile, iesite din comun care sa devina virale. Au inclus referinte nostalgice puternice si elemente inedite, neasteptate, mai ales pentru genul de muzica si abordarea artistei. Au folosit brand-uri haute couture si tinute purtate de adolescentii consumatori de lux, indicand ideea de „fresh, tanar, curajos”.

Pentru ca sotul ei murise la inceputul anului, Celine a iesit in spatiul public incepand cu luna iunie, la sase luni de la inmormantare si a pastrat un stil all black pentru cateva saptamani urmat de siluete mai largi si culori pamantii pentru finalul lui 2016: verde inchis, visiniu si multe griuri. A fost un mod discret de a pastra doliul.

Una dintre cele mai spectaculoase aparitii din 2016 a fost la Premiile Billboard 2016 unde a fost onorata cu Icon Award.

2013 – 2015 – stilul „Celine”

Moartea sotului lui Celine a coincis cu momentul in care a avut o schimbare majora in industria muzicala. Artistii au trecut de la sistemul de „era unui album” la a promova melodii individuale. Social media a schimbat felul in care se desfasurau campaniile de PR si a creat fluxul de stiri zilnic pentru vedete, spre deosebire de cel saptamanal sau lunar.

In perioada 2013-2015 era valabil modul de a lucra pe care Celine Dion l-a sustinut o mare parte din cariera ei: lansa doua single-uri pe care le promova cu videoclipuri dupa care aparea albumul despre care trebuia sa vorbeasca in emisiuni TV. Urmau cateva shootinguri foto pentru reviste, postere si materiale promotionale si cateva aparitii speciale. Apoi, turneul mondial. Dupa, cantaretul lua o pauza de un an sau doi. In toata aceasta „era a albumului”, imaginea ramanea aceeasi, de la culoarea parului pana la lungimea fustelor sau anumite culori folosite.

Perioada 2013-2015 a fost marcata de ultimul album in limba engleza lansat de Celine inainte de „Courage”, noul material care va fi promovat in concertul de la Bucuresti din 2020.

Discul s-a numit „Loved Me Back To Life” iar imaginea artistei era centrata in jurul a doua tipuri de styling: tricouri cu pantaloni mulati si sacouri cu umeri ridicati, rochii scurte si rochii lungi. Este stilul pe care l-a abordat o mare parte din cariera ei. Este numit stilul „Celine” care, ulterior, a inspirat o multime de colectii Yves Saint Laurent .

Anul 2014 a fost marcat de o pauza completa pentru Celine datorita bolii sotului sau. Asa ca pozele de mai jos sunt din 2013 si 2015 din era de promovare a materialului „Loved Me Back To Life”.

2010 – 2012 – primele semne ale „curajului” stilistic al lui Celine

Primii ani din deceniul acesta au inceput cu o „dezgolire” masiva in trendurile din moda.

Celine a prins curaj in 2012 si a realizat un shooting pentru V Magazine in care a indraznit sa pozeze mult mai dezbracata si senzuala. Partea de alb-negru este menita sa tina imaginea ei in zona artistica insa pozele au ajutat la pozitionarea unei dintre cele mai bune voci din lume ca o femeie matura si sexy.

Inainte de shootingul din V Magazine, imaginea lui Celine era in tiparele stabilite pentru personajul ei public. Picioarele lungi si frumoase erau puse mereu in evidenta cu rochii scurte iar materialele stralucitoare erau folosite pentru a reda luminile din Las Vegas si show-ul pe care il sustinea la Caesar’s Palace.

2000-2009 – Primul superstar care a pornit o rezidenta in Las Vegas

In 2003 Celine Dion a inceput rezidenta in Las Vegas, urmand sa cante de cateva ori pe saptamana in auditoriumul creat special pentru showul ei in Caesar’s Palace. A fost primul superstar care a semnat un astfel de contract iar toata presa era de acord ca ar putea fi sfarsitul carierei pentru cantareata canadiana.

Intre timp, ideea unei rezidente in Las Vegas a devenit un trend. Artisti precum Lady Gaga, Britney Spears, Mariah Carey, Christina Aguilera sau Jennifer Lopez prefera sa stea intr-un singur loc sa cante in locul calatoriilor zilnice in alta tara, cum se intampla in turneele mondiale.

Stilul lui Celine a ramas consistent si a fost menit sa promoveze showurile pe care le realiza in Las Vegas cu Cirque du Soleil. Pentru a convinge oamenii sa vina in desertul din Nevada ca sa o asculte pe Celine Dion, atentia trebuia sa ramana pe vocea ei, pe talentul incredibil de a controla audienta si nu pe haine neaparat.

1990-1999 – de la purtat numele la vedere ca sa stie lumea cine este pe covorul rosu la un premiu Oscar

Celine a inceput anii ’90 purtandu-si numele la vedere pentru ca oamenii care o pozeaza sa afle cum se numeste. A trecut printr-o multime de trenduri specifice anilor, de la tunsoarea pixie si rochiile grunge la costumele albe, rochii de tip slip si sirena, sau parul incretit.

1998 si 1999 au fost ani exceptionali din punct de vedere stilistic pentru Celine. Melodia „My Heart Will Go On” era pe coloana sonora a filmului anului – Titanic – iar studioul de la Hollywood a investit in aparitiile artistei pentru a ajuta campania de Oscar prin care trebuia sa convinga membrii Academiei de Film Americane sa o voteze pentru Cel mai bun cantec. Bineinteles ca hitul nemuritor al lui Celine i-a adus zeci de alte trofee printre care un Glob de Aur, patru premii Grammy, World Music Awards si American Music Awards.

Celine Dion in 1999

Aparitia de la premiile Oscar 1999 a fost unul dintre cele mai importante momente fashion din cariera lui Celine. Costumul creat de John Galliano purtat cu fata in spate a creat o multime de controverse si a aratat o alta latura a uneia dintre cele mai iubite voci din lume.

Celine la Premiile Oscar 1998 cand a castigat trofeul pentru „My Heart Will Go on”. A fost trofeul care i-a intarit statutul de legenda in Hollywood.

Rochia Versace purtata de Celine la American Music Awards in 1993 a intrat in istoria brandului si este repurtata constant de vedetele de la Hollywood.

In 1988 a castigat alte patru trofee Felix pentru cantecul „Incognito.”

1988. Drumul catre o cariera europeana de succes a plecat de pe scena Eurovisionului unde Celine a reprezentat Elvetia cu melodia „Ne partez pas sans moi”.

1988. In timpul unui shooting promotional pentru un ziar irlandez.

In 1987, Celine arata ca oricare alta fata care urma trendurile anilor ’80.

Cand avea 18 ani, Celine Dion i-a spus managerului Rene Angelil ca isi doreste sa fie un star la fel de mare cum era Michael Jackson. Era anul 1986 cand a intrat in operatii estetice si a inceput scoala de limba engleza pentru a avea o imagine mult mai comerciala si mai potrivita cu scopul propus: succes la nivel mondial. 

1984. Celine se pregatea sa cante in Paris in deschiderea unuia dintre cei mai iubiti solisti ai vremurilor: Patrick Sebastien.

1983. Cariera lui Dion a prins avant la varsta de 15 ani cand a devenit primul artist canadian premiat cu un Disc de Aur in Franta si a castigat patru trofee Felix pentru cele mai mari vanzari din Canada cu single-ul „D’amour ou d’amitie”.

1983. Celine la 15 ani in Cannes la MIDEM, cea mai importanta conferinta pentru profesionistii din industria muzicii.

Celine Dion s-a nascut pe 15 martie 1968 in suburbiile din Montreal. Fiind cea mai tanara dintre 14 frati si surori, a crescut fiind incurajata sa se exprime artistic, sa cante si sa incerce orice ii place. Chiar daca a plecat dintr-o familie saraca, drumul lui Celine Dion arata cat de mult inseamna munca, ambitia, perseverenta si disciplina cand vine vorba de visele din copilarie.

Si-ar fi putut imagina cineva ca fetita din pozele de mai sus ar putea ajunge sa fie unul dintre cei mai de succes artisti din toate timpurile, cu peste 200 de milioane de albume vandute? Si cu o colectie de peste 3000 de perechi de pantofi pe care i-a cumparat din munca ei?

  • envelope icon

Taguri:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *