Skip to content

Idei de cadouri. 6 branduri de pantofi frantuzesti preferate de femeile chic din Paris.

Francezii exceleaza in multe domenii, de la bucataria sofisticata la arta, muzica, film si, bineinteles, moda. De cateva secole, Parisul da tonul in privinta tendintelor din moda insa in ultimele decenii, moda frantuzeasca a devenit sinonima cu eleganta atemporala, cu un stil chic, aparent nestudiat, care emana deopotriva naturalete si atentie la detalii dar si o dorinta de a nu epata doar de dragul atentiei. 

Daca v-ati plimbat pe strazile Parisului sau ati petrecut ore in sir admirand spectacolul modei vazut din cafenelele de pe marginile trotuarelor, merita sa stiti ca moda franceza exceleaza si pentru ca majoritatea brandurilor purtate de femeile chic sunt locale. 

In ceea ce priveste incaltamintea, marcile franceze sunt de neegalat in ceea ce priveste eleganta, maiestria si inovatia. Mai jos va recomandam o lista cu 6 branduri de pantofi preferate de frantuzoaicele stilate, un astfel de cadou ar putea fi memorabil atat pentru Ziua Indragostitilor si perioada 1-8 martie dar si ca o investitie inteligenta intr-o garderoba cu longevitate.

Inspirati de lumea dansului, pantofii Repetto sunt epitoma frantuzeasca a balerinilor eleganti.

Infiintat in 1947 de Rose Repetto, brandul si-a creat rapid o nisa in lumea dansului, castigand admiratia celor mai importante dansatoare de balet pentru hainele si pantofii de balet de inalta calitate. Repetto s-a remarcat prin crearea modelului Cendrillon, conceput special pentru rolul lui Brigitte Bardot din filmul din 1956, „Et Dieu… créa la femme”. Acest design nu numai ca a consolidat reputatia Repetto ca furnizor principal de pantofi de balet pentru companiile de balet franceze de top, inclusiv pentru Opera Nationala din Paris, dar a marcat si intrarea brandului in moda de masa.

Brandul si-a extins repertoriul dincolo de lumea baletului si a colaborat cu case de moda importante, inclusiv Issey Miyake, Yohji Yamamoto, Comme des Garcons, Karl Lagerfeld si, in prezent, Noir Kei Ninomiya. Pe langa balerini si pantofi de dans, Repetto produce in prezent o varietate de stiluri de incaltaminte, de la cizme, sandale cu toc, pantofi cu toc, mocasini, modelul Mary Jane si adidasi.

Roger Vivier este unul dintre cele mai apreciate branduri franceze de incaltaminte de lux.

Roger Vivier este renumit pentru modelele sale inovatoare si elegante, care au lasat o amprenta de durata in randul iubitorilor de moda. Deseori, designerului i se atribuie inventarea tocului stiletto in anii 1950, reusind sa perfectioneze arta pantofilor si sa ajunga printre preferatii regretatei Regine Elisabeta a II-a. Printre cele mai celebre creatii ale sale se numara pantofii iconici purtati de Catherine Deneuve in filmul “Belle de Jour” din 1967. 

In ultimii ani, Roger Vivier a continuat sa redefineasca conceptul de incaltaminte de lux. Cele mai noi modele ale brandului, care sunt decorate cu cristale si au platforme cat mai inalte, au devenit piese de baza achizitionate de stilistii americani pentru a fi purtati de vedete pe covorul rosu la Oscar, Globurile de Aur, Cannes dar si pe copertile revistelor. Printre fanii Roger Vivier se numara Nicole Kidman, Billie Eilish, Jennifer Lopez, Olivia Rodrigo si Rihanna.

In ceea ce priveste pantofii sport, frantuzoaicele opteaza pentru Veja.

Cand va plimbati pe strazile Parisului, veti remarca probabil absenta tocurilor foarte inalte. Pariziencele, aflate mereu in miscare, favorizeaza pantofii care imbina moda, stilul si functionalitatea. Balerinii, mocasinii si adidasii sunt cele mai simple optiuni pe care le puteti achizitiona pentru a obtine efectul de chic parizian. Daca preferati pantofii sport, versiunea chic a acestora este produsa de Veja, un brand francez, creat in Brazilia. 

Incaltamintea Veja — in special adidasii albi, simpli, purtati deseori de Emma Watson, Emily Ratajowski, Reese Witherspoon si Printesa de Wales — este realizata din materiale organice si ecologice, ceea ce o face nu doar o alegere la moda, ci si una sustenabila.

Inspirat de piesele vintage, brandul Sézane va ajuta sa va completati tinuta cu iz parizian.

Marca pariziana Sézane a pornit cand Morgane Sézalory obisnuia sa vanda piese vintage pe eBay, ceea ce a dus in cele din urma la crearea propriului site web, Les Composantes, unde a vandut articole vintage refacute, in cadrul unor populare intalniri lunare de tipul pop-up shop. 

Profitand de acest val de succes, Sézalory a lansat in 2013 Sézane, un brand gandit din start sa devina sinonim cu “stilul chic al frantuzoaicelor” si cu acel “je ne sais quoi” pe care il emana o pereche de blugi bine-croiti, un tricou in dungi albe si negre, un sacou inchis la culoare si incaltamintea confortabila din piele naturala, de cea mai buna calitate. Gama Sézane este variata, include atat cizme, pantofi cu toc si mocasini dar si balerini si sandale produse intr-un mod sustenabil.

Devenit cunoscut ca brand de marochinarie pentru barbati, Sartore s-a extins in moda pentru femei si se bucura de mare succes in randul frantuzoaicelor.

In 1959, Paul Sartore, impreuna cu sotia sa Marcelle, a deschis un mic atelier de cizmarie pentru incaltaminte de calarie intr-o zona rurala din Nisa. Initial confectionau mocasini pentru barbati, dar marca numita Sartore si-a extins treptat portofoliul pentru a include cizme de calarie pentru femei, imbinand cu maiestrieartizanatul traditional cu modele inovatoare, adaptate la confort si la nevoile actuale. 

Treptat, Sartore a continuat sa isi diversifice colectia, a introdus saboti din piele peticita, decorati cu catarame si nasturi argintii si cizme de inspiratie western care imbina cu succes elementele de stil masculin si feminin.

Lista pantofilor frantuzesti nu poate fi completa fara creatiile lui Christian Louboutin.

Christian Louboutin este, fara indoiala, unul dintre cei mai mari designeri de pantofi din toate timpurile, renumit pentru talpile sale lacuite in rosu, care au devenit un simbol universal al statutului financiar si al stilului feminin. Creatiile sale sunt celebre pentru tocurile foarte inalte si formele dramatice. 

Louboutin insusi a declarat ca el isi doreste ca femeile sa se simta sexy in pantofii lui, nu confortabil. Este o filozofie pornita din convingerea ca incaltamintea poate deveni un instrument de emancipare si incredere. Iar marketingul marcii Louboutin a functionat atat de bine incat majoritatea ghidurilor vestimentare recomanda ca fiecare femeie sa detina o pereche de pantofi negri, cu toc si talpa rosie. Printre clientii favoriti ai designerului se numara Beyoncé, Taylor Swift, Rihanna si Oprah.

Citește în continuare