Skip to content

Rasfat culinar – cum sa preparati 7 retete simple si savuroase cu doar 5 ingrediente

Unele dintre cele mai gustoase preparate sunt si cele mai simple. In aceasta perioada a auto izolarii avem nevoie de mici bucurii culinare care sa nu ne puna indemanarea la incercat, ci doar sa ne ofere un rasfat binemeritat. Valorile nutritionale ale alimentelor alese, conditiile de pastrare si dezinfectare sunt alte aspecte importante.

Alimentele care diminueaza stresul si ajuta sistemul imunitar ar trebui incluse in dieta zilnica

Migdalele, bananele, ciresele si fulgii de ovaz contin melatonina si serotonina, doua substante care ne ajuta sa fim mai relaxati. Laptele si toate celelalte lactate sunt bogate in triptofan, un aminoacid esential care imbunatateste calitatea somnului. O alimentatie echilibrata, bogata in fructe si legume creste capacitatea organismului de a lupta contra virusurilor si bacteriilor, iar vitamina D si zincul sunt alte doua substante care sustin functia imunitara. Asadar, includeti in dieta zilnica peste, oua, carne de pasare, nuci, stridii, seminte, linte etc.

Depozitarea alimentelor si dezinfectarea acestora intr-un mod eficient va ajuta sa va organizati mai bine si sa eliminati eventualele riscuri

Puteti pastra legumele si fructele infasurate intr-un servet de panza, dupa care sa le depozitati in frigider. Panza va absorbi apa care apare in urma deshidratarii, iar la rece durata lor de viata creste cu mult. In ceea ce priveste dezinfectarea, recomandat ar fi sa curatati suprafetele din bucatarie cu solutie dezinfectanta si sa procedati la fel si cu produsele alimentare aflate in recipiente sau ambalaje. Inainte de consum, lasati verdeturile intr-un bol cu apa si sare sau bicarbonat de sodiu.

Conditiile auto izolarii nu diminueaza cu nimic farmecul preparatelor simple, dar foarte gustoase

Dupa ce bifati recomandarile privind alegerea alimentelor, depozitarea si dezinfectarea lor, alegeti-va preparate savuroase, dar usor de facut. Simplu nu inseamna si comun, asa ca o reteta cu ingrediente putine se poate transforma oricand intr-un regal culinar. Pentru asta, aveti nevoie doar de placerea gatitului si retetele potrivite, iar pe 7 dintre ele vi le prezentam mai jos.

Checul cu banane este usor de preparat si potrivit si celor care nu mananca gluten

Pentru aceasta reteta simpla, aveti nevoie de 1 cana si jumatate banane zdrobite, ½ cana unt de arahide/migdale/alune de padure, 1 lingurita si jumatate praf de copt, 3 oua si 6 linguri de faina de cocos. Optional, mai puteti adauga 2 linguri de miere si cateva nuci maruntite.

Adaugati in robotul de bucatarie bananele zdrobite, untul de arahide, ouale si faina de cocos in care ati incorporat in prealabil praful de copt. Amestecati bine, dupa care, optional, puteti adauga si miere sau zahar. Daca in care folositi blenderul, adaugati mai intai preparatele ceva mai lichide, dupa care faina de cocos si sa aveti la indemana un pic de lapte de cocos in cazul in care aluatul devine prea tare.

Tapetati cu hartie de copt o forma pentru chec, turnati amestecul si presarati peste nuca maruntita, coapta un pic in prealabil. Lasati 30-35 de minute, scoateti din cuptor si, dupa ce se raceste si serviti, pastrati checul in frigider.

In reteta de “Gratin de somon si spanac” puteti folosi somon afumat sau somon proaspat

Pe langa cele cateva bucati de somon afumat sau somon proaspat (gatit putin la gratarul cu aburi), mai aveti nevoie de 1 kg spanac, 15 g unt si 300 ml de smantana grasa. Spalati bine spanacul, puneti-l apoi intr-o tigaie mai mare, adaugati o jumatate de cana de apa, acoperiti si lasati-l la foc mediu pentru aproximativ 10 minute, amestecand din cand in cand. Apoi, scurgeti apa si lasati-l intr-o alta farfurie pentru a se raci. Dupa, stoarceti-l foarte bine de apa. Este important acest pas pentru a nu se lasa apoi apa in vasul pentru preparatul principal. Taiati spanacul marunt.

Topiti untul intr-o tigaie si adaugati treptat spanacul. Asezonati cu piper si sare, doar daca doriti, pentru ca somonul afumat este deja sarat. Preincalziti cuptorul. Luati un vas termorezistent si adaugati un strat de spanac, apoi bucatile de somon afumat sau somonul preparat putin la cuptorul cu aburi.  Incalziti smantana intr-un vas mic, apoi turnati-o peste somon si spanac. Dati la cuptor pentru 35-40 de minute.

Aromati si simpli, “Biscuitii cu doar doua ingrediente” sunt gustarea perfecta

Daca aveti in casa banane si muesli (sau cereale cum ar fi fulgi de ovaz), nu trebuie decat sa zdrobiti bananele, sa le amestecati cu muesli sau fulgii de ovaz si sa modelati aluatul in forma de biscuiti. Tapetati cu hartie de copt o tava intinsa, asezati biscuitii si coaceti la 180 de grade Celsius, timp de 15 minute sau pana cand devin aurii.

Sosul Bechamel, secretul retetei de “Paste gratinate”, ofera preparatului un gust special

Pastele sunt printre cele mai consumate preparate in aceasta perioada, asa ca incercati o reteta delicioasa care include paste si sos bechamel. Sosul bechamel se prepara din 100 g faina, 100 g unt, 1 litru lapte si condimente (sare, piper alb si nucsoara). Topiti untul intr-o cratita mai mare, adaugati faina in ploaie, amestecati bine si gatiti la foc mediu timp de 2-3 minute. In prealabil, incalziti bine laptele intr-un vas separat, dupa care adaugati-l treptat in primul amestec, lasati focul la nivel minim si bateti bine toata compozitia cu un tel. In aceasta etapa a retetei veti vedea cocoloase, dar pe masura ce bateti cu telul si adaugati restul de lapte, ele se vor topi. De cand vedeti primele semne de fierbere, cronometrati 12 minute, timp in care focul este dat la minimum si amestecati in continuu. Dupa, dati sosul de pe foc si condimentati cu sare, piper si nucsoara.

Fierbeti pastele al dente, scurgeti bine apa, adaugati pastele intr-un vas termorezistent, turnati peste ele sosul bechamel si dati la cuptor timp de 35-40 de minute. Daca doriti, inainte de a da la cuptor mai puteti adauga si alte ingrediente pe care le aveti in casa cum ar fi pui, somon sau ciuperci, gatite un pic in prealabil.

Corabioarele de dovlecei se fac usor, simplu si sunt de mare efect

Pentru a prepara aceasta reteta luati cativa dovlecei, spalati-i bine, taiati-i pe jumatate, transversal, scobiti pulpa, pe care o tocati apoi marunt si o amestecati cu branza ricotta (sau branza dulce/branza rasa), 1 ou, putin pesmet si sare. Puneti amestecul pe foc, timp de 4-5 minute. Apoi, umpleti dovleceii cu aceasta compozitie si dati la cuptor pentru 35-40 de minute.

Consistent si aromat, “Pieptul de pui in vin alb” poate fi preparatul de baza al unei seri romantice

Ingredientele principale ale acestei retete sunt cateva bucati de pui (1 kg – de preferinta piept de pui), vin alb, ulei de masline si sare. Optional, mai puteti adauga si condimente cum ar fi rozmarin sau cativa catei de usturoi. Incepeti prin a cali cateii de usturoi in putin ulei de masline, adaugati peste bucatile de pui dezosat si fara piele si rumeniti bine pe ambele parti. Adaugati vinul alb, sare si piper. Acoperiti cu un capac si lasati pana cand puiul este fraged in interior.

Crocanti si deliciosi, “Chipsurile de mere in ulei de arahide” va vor aduce aminte de copilarie

Pentru a prepara aceasta gustare delicioasa, aveti nevoie de 3-4 mere, faina, lapte, 1 ou, unt de arahide sau migdale si putin zahar sau miere (optional). Spalati merele si taiati-le in felii subtiri, cu tot cu coaja. Pregatiti aluatul format din faina, lapte, ou si zahar, ajustand cantitatile astfel incat sa fie usor cremos. Dati feliile de mar prin acest amestec si apoi prajiti-le in ulei de arahide sau migdale. Dupa, mai puteti presara pe ele zahar sau scortisoara.

Citește în continuare